صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خروج ستاره‌های هندبال از تیم تازه‌وارد در آستانه شروع لیگ برتر

استکی نیامده رفت!

 

رضا عباسپور
روزنامه نگار
کاپیتان سابق تیم ملی هندبال از جمع هندبالیست‌های تیم تازه وارد به لیگ برتر این رشته جدا شد و احتمالاً قرار است فعالیتش را در یک تیم دیگر در فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور دنبال کند! شنیده‌ها حاکی از آن است «الله کرم استکی» بازیکن سرشناس و نام‌آشنای هندبال که چندی پیش خبر پیوستنش به تیم تازه لیگ برتری «پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد» منتشر شد حالا در آستانه شروع سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان، قرارداد جدیدش را با این تیم لیگ برتری منعقد نکرده و قرار است از تیم پلیمر خلیج‌فارس جدا شود. احتمالاً او دیگر این تیم را در لیگ جدید هندبال همراهی نخواهد کرد و با یک تیم جدید به توافق رسیده است.

دست پلیمری‌ها در حنا ماند؟
الله کرم استکی بی‌شک یکی از چهره‌های شاخص، باسابقه و استخوان خرد کرده در هندبال ایران است.
بازیکنی مؤثر در تیم‌های ملی هندبال ایران که سال‌ها سابقه حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی را نیز در کارنامه دارد.‌ الله کرم حالا که تقریباً پا به سن گذاشته و تبدیل شده است به یکی از چهره‌های باتجربه هندبال ایران، احتمالاً با پایان دوران بازی حرفه‌ای در هندبال ایران، به دنبال شروع فعالیتش در بخش مربیگری است. به همین دلیل او حالا در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر هندبال ایران به دنبال این است تا ضمن کسب تجربه در بخش مربیگری،
حسن ختام دوران بازیگری خود را نیز در یکی از تیم‌های نسبتاً مطرح لیگ هندبال جشن بگیرد.
 ‌الله کرم استکی البته امسال گویا چند پیشنهاد داخلی و خارجی خوب هم دارد، اما جدی‌ترین گزینه یک تیم داخلی و مطرح است که به دنبال جذب استکی به عنوان مربی بازیکن است. این تیم گویا قرارداد دندانگیرتری نسبت به پلیمر خرم‌آباد به ‌الله کرم استکی پیشنهاد داده و قرار است بزودی این قرارداد با رضایت ملی‌پوش باسابقه هندبال کشورمان قبل از شروع لیگ هندبال منعقد
شود.
 یک منبع نزدیک به تیم پلیمر خبر جدایی استکی را تأیید کرده است و حالا این تیم بعد از فسخ قرارداد با «مهرداد صمصامی» یک ملی‌پوش دیگر یعنی «الله کرم استکی» را نیز از دست داد.
استکی فصل قبل برای تیم نیروی زمینی ارتش در لیگ برتر ایران به میدان رفت و توانست پس از مقام نایب قهرمانی، همراه با این تیم در بیست و پنجمین دوره جام باشگاه‌های آسیا به جایگاه هفتمی برسد.
 
شروع لیگ هندبال درگیر حواشی نقل و انتقالات
لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور قرار است رسماً از روز 11 شهریورماه جاری استارت بخورد. این دوره از مسابقات گفته می‌شد قرار است با حضور تیم‌های متمول‌تر و اسم‌ و رسم‌دارتر از فصل قبل برگزار شود.
اما هنوز مسابقات آغاز نشده است، حواشی متعدد پیرامون نقل و انتقالات بازیکنان بیشتر از ماجرای شروع لیگ سروصدا کرده است. به طور مثال، تیم هندبال پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد در بهمن‌ماه سال گذشته توانست در فینال لیگ یک باشگاه‌های ایران با شکست آلومینیوم اراک به لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کند. این تیم چندی پیش خبر از توافق نهایی با چهار ملی‌پوش طراز اول هندبال ایران و دو بازیکن خارجی در رسانه‌‌ها منتشر کرد.
 اما پس از چند روز با مهرداد صمصامی یکی از این ملی‌پوش‌ها به مشکل برخورد تا مهرداد خیلی زود از جمع پلیمر جدا شود. البته به گفته برخی‌ها جدا شدن مهرداد از پلیمر به ماجرای محرومیت او بر می‌گردد‌. در ادامه نیز حالا ‌الله کرم استکی کاپیتان سابق تیم ملی، هنوز نیامده گویا تصمیم به جدایی از این تیم گرفته تا او زود‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد با شاگردان عزت‌الله رزمگر خداحافظی کند.
 پس از جدایی این دو ملی‌پوش با تجربه حالا آنطور که پیداست «علی رحیمی کازرونی» دروازه‌بان تیم ملی کشورمان که هم‌اکنون با تیم ملی در اردوی آماده‌سازی در کشور صربستان به سر می‌برد و خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌کند نیز احتمالاً قصد جدایی از تیم تازه‌وارد پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد را دارد. او نیز  مانند سه ملی‌پوش دیگر دست مسئولان پلیمر را در حنا گذاشته و قصد حضور با پیراهن این تیم را در لیگ هندبال فصل جاری ندارد!

ZOOM

در فاصله چند روز به شروع فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور تیم تازه‌وارد پلیمر خرم‌آباد که ابتدا هندبالی‌ها را با جذب بازیکنان سرشناس هندبال ایران شوکه کرده بود، با ناتوانی در حفظ و کنترل همان ستاره‌ها برای بازی در لیگ فصل 1402 در آستانه بحران جدی قرار دارد‌. این تیم که با جذب ستاره‌های نامدار هندبال دنبال کسب سهمیه جام باشگاهی قاره آسیا بود، حالا با خروج یکی پس از دیگری همان چهره‌های نامدار، در شرف فروپاشی و انصراف از حضور در لیگ هندبال ایران قرار دارد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی