صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

لایپزیش، ضعف‌های فاحش بایرن را به رخ کشید

هت تریک اولمو و حسرت کین

این شروعی نبود که هری کین در بایرن مونیخ تصورش را می‌کرد. مهاجم انگلیسی و تیمش در اولین بازی این بازیکن در مونیخ مقابل لایپزیش در سوپرجام آلمان تحقیر شدند و با نتیجه 3-صفر شکست خوردند.
دنی اولمو، در نقش قهرمان تیم لایپزیش ظاهر شد. مهاجم اسپانیایی هر سه گل تیمش را به ثمر رساند و یک هت تریک رؤیایی را به نام خودش ثبت کرد. هری کین در این بازی در دقیقه 64 به بازی آمد، در حالی که صبح شنبه تازه با تیم بایرن قرارداد بسته بود اما او نتوانست معجزه کند چون بایرن مونیخ کم توان‌تر از چیزی بود که بتوان آن را نجات داد.
کین در کنار دیگر خرید جدید بایرن، کیم مین جائه، روی نیمکت نشسته بود و سپس در شرایطی که بایرن مونیخ با دو گل از حریف عقب افتاده بود به جای ماتیس تل به زمین آمد و با استقبال و تشویق جمعیت حاضر در الیانتس آرنا روبه‌رو شد.
اما دقایقی بعد از حضور کین درون زمین، اولمو گل سوم لایپزیش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا هت‌تریک کند و قهرمانی قاطع تیمش را رقم بزند.
لایپزیش برای اولین بار فاتح سوپرجام آلمان شد. بایرن مونیخ، ‌قهرمان 11 دوره اخیر بوندس‌لیگا در این بازی ناتوان نشان داد بویژه مقابل ضربات ایستگاهی حریف. هری کین که 13 فصل بدون جام را در تاتنهام سپری کرده بود، امیدوار بود این قحطی جام را در بازی اول خود با بایرن مونیخ بشکند اما این اتفاق رخ نداد.

این تیمی نبود که من ساختم
توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ، با انتقاد از عملکرد شاگردانش تأکید کرد که تیمش در سوپرجام آلمان شباهتی به آنچه او ساخته نداشت. بایرن مونیخ در شبی که یک نیمه هری کین و کیم مین جائه را در ترکیب داشت با 3 گل مغلوب لایپزیش شد و از کسب سوپرجام فوتبال آلمان باز ماند. توخل در پایان بازی ابتدا گفت: «ما گیج شده بودیم و دلیلش را نمی‌دانم! در حال حاضر هیچ ایده‌ و راه‌حلی در این مورد ندارم. بسیار ناراحت و ناامید هستم. سبک بازی ما امروز اصلاً قابل تشخیص نبود.»
او سپس در مورد شرایط تیمش گفت: «در حال حاضر هیچ توضیحی ندارم. ما گل‌های بسیار ساده‌ای دریافت کردیم. مثل این بود که در این یک ماه هیچ تمرینی انجام نداده‌ایم! آنچه امروز به نمایش گذاشتیم هیچ ربطی به نحوه تمرینات‌مان نداشت. این یک هشدار برای تیم ما بود که باید جدی‌اش بگیریم.»
هری کین در نیمه دوم این بازی به میدان رفت اما نتوانست مانع شکست بایرن شود هرچند که فقط 27 دقیقه در زمین بود. توخل در این مورد گفت: «فقط می‌توانم برای او ابراز ناراحتی و تأسف کنم. او احتمالاً فکر می‌کند که ما در این 4 هفته هیچ تمرینی انجام نداده‌ایم! عملکرد امروز ما هیچ ربطی به کاری که قرار بود انجام دهیم، نداشت. عصر بسیار تلخی است، متأسفم! ما در مسیر کاملاً متفاوتی نسبت به فصل گذشته قرار داریم. عملکرد، فرم و میزان تلاشی که امروز انجام دادیم با بازی‌های دوستانه و تمرینات پیش‌فصل‌مان قابل مقایسه نبود و تفاوت زیادی داشت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی