صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اختلاف خطیر و نکونام به ضرر تیم تمام می‌شود

علیرضا اکبرپور: استقلال قبل از بازی ازهمه تیم‌ها 2- صفر جلو است

 مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
 با توجه به آشفتگی تیم استقلال قبل از شروع لیگ پیش‌بینی می‌شد که این تیم بازی‌ها را خوب شروع نکند و تنش داخل تیم اثر خود را روی نتیجه بازی بگذارد، اما برخلاف تصورات استقلال در گرمای 50 درجه آبادان توانست میزبان را با نتیجه پرگل شکست دهد و درحال حاضر صدرنشین مسابقات لیگ‌برتر است. در این میان بازیکنان جوانی مثل ابوالفضل جلالی که فصل پیش مورد بی‌مهری ساپینتو قرارگرفته بودند در آبادان خوش درخشیدند و انگیزه آنها باعث شد تا از همین حالا استقلال از حریفان خود زهر چشم بگیرد. این اتفاق بیانگر آن بود که تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال حتی اگر در فصل نقل وانتقالات هم قوی عمل نکنند به واسطه تجربه بالا و اسم بزرگی که دارند، حریف را تحت تأثیر قرارداده و سواربر بازی می‌شوند. با این اوصاف اما یک بازی ملاک خوبی برای قضاوت تیم نیست و همچنان برای نظر دادن در خصوص تیم‌های لیگ‌برتر نیاز به گذشت چند هفته از لیگ‌برتر است. در خصوص نتیجه بازی استقلال و نفت و همچنین حواشی که همچنان یقه استقلال را چسبیده با علیرضااکبرپور هم‌کلام شدیم.
 
 استقلال در آبادان توانست حریف خود را با نتیجه پرگل شکست دهد، اتفاقی که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند.
شاید خیلی‌ها انتظار نتیجه عکسی که در آبادان به دست آمد را داشتند. استقلال در فصل نقل وانتقالات چندان خوب عمل نکرد و همین مسأله باعث شد تا تصور کنند که این تیم لیگ را خوب شروع نمی‌کند، اما استقلال مقابل نفت یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام داد و مزد بازی خود را نیز با نتیجه پرگل گرفت.
 این پیروزی حاصل چه بود؟
به نظرم حاصل همدلی بازیکنان بود. بازیکنان جوان استقلال برای یک هدف جنگیدند و مزد زحمات خود را گرفتند. امیدوارم در ادامه نیز به همین منوال پیش بروند تا به نتیجه برسند. البته این را هم بگویم همیشه استقلال قبل از شروع بازی دو برصفر از حریف پیش است چون نام بزرگی دارد و همین نام حریف را تحت تأثیر قرار می‌دهد و قدرت اشتباه بازیکنانش را بالا می‌برد. نام استقلال ترس در دل حریفان ایجاد می‌کند و همین نکته برگ برنده این تیم است. به همین دلیل می‌گویم پیش از بازی استقلال از هر حریفی با اختلاف دو گل جلو است.
 خیلی‌ها معتقد بودند چون استقلال در فصل نقل وانتقالات ستاره‌ای جذب نکرده است در لیگ موفق نمی‌شود، اما بازیکنان جوان این تیم در آبادان خیلی خوب کار کردند.
در حال حاضر اصل فوتبال جنگندگی است. در کنار دوندگی هم تجربه و تکنیک نیز مکمل خواهد بود. فکر می‌کنم استقلال در آبادان این سه فاکتور را کنار هم داشت که توانست پیروز شود. شما نگاه کنید بازیکن جوانی مثل ابوالفضل جلالی که فصل پیش بازی نمی‌کرد در آبادان چطور درخشید.
 اما ساپینتو جلالی را فصل پیش روی نیمکت نشانده بود!
من همیشه می‌گفتم جلالی یکی از بهترین بازیکنان استقلال است. ساپینتو هم تاوان استفاده نکردن از جلالی را داد و از این بابت ضربه بزرگی خورد. اگر جلالی در بازی‌های بعدی هم اینطور باشد قطعاً به تیم ملی نیز دعوت می‌شود.
 این روزها گفته می‌شود خطیر و نکونام با هم اختلاف دارند و هواداران نگران هستند این اختلاف به استقلال ضربه بزند، نظر شما در این خصوص چیست؟
به نظرم این اختلاف اصلاً خوب نیست و هر زمان که نیمکت و مدیریت با هم همدل و هماهنگ نبودند، تیم ضربه خورده است. خطیر و نکونام هم باید هر چه سریع‌تر اختلاف را کنار بگذارند و برای موفقیت استقلال تلاش کنند.
 سرانجام آقای هاشمی‌نسب به تیم استقلال اضافه شد اما سازمان لیگ اجازه ثبت قرارداد این مربی را نمی‌دهد!
امیدوارم این مشکل هرچه زودتر حل شود. حضور مهدی برای استقلال بسیار مفید است. زمانی که ما در کنار مهدی بازی می‌کردیم کلی به ما روحیه می‌داد. با مهدی صحبت می‌کردم و از اینکه به استقلال بازگشته بسیار خوشحال است. مدیران استقلال هم برای حل مشکل هاشمی‌نسب باید تمام تلاش خود را انجام دهند.
 استقلال در هفته دوم باید به مصاف ملوان برود، نظرتان در خصوص این بازی چیست؟
امیدوارم بازیکنان استقلال مغرور نشده باشند و بدانند که بازی مقابل ملوان سخت است. چون تیم‌های تارتار در ضد حملات خوب عمل می‌کنند و استقلال ممکن است در ضد حملات اسیر این تیم شود. استقلال باید امتیازات نیم فصل اول را جمع کند چون در نیم فصل دوم و کسب قهرمانی به این تیم کمک زیادی می‌کند.

ZOOM

امیدوارم بازیکنان استقلال مغرور نشده باشند و بدانند که بازی مقابل ملوان سخت است. چون تیم‌های تارتار در ضد حملات خوب عمل می‌کنند و استقلال ممکن است در ضد حملات اسیر این تیم شود. استقلال باید امتیازات نیم فصل اول را جمع کند چون در نیم فصل دوم و کسب قهرمانی به این تیم کمک زیادی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی