صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دست آقا جواد باز نیست

نکونام و همین 15 نفر!

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

پیروزی در بازی اول ممکن است برای تصمیم‌گیران باشگاه استقلال
گمراه کننده باشد و آنها را به سمت و سوی تقویت این تیم سوق ندهد.
استقلال درشرایطی بعد از سال‌های متمادی قاطع‌ترین پیروزی خود در هفته اول لیگ‌برتر را به دست آورده که دربخش یارگیری همچنان دچار کمبود و نقص است.
تیم نکونام با همه جذابیت‌هایی که در ایستگاه اول از خود بروز داد، اما به لحاظ نفری دچار مشکلاتی است که باید به‌سرعت برطرف شود و استقلال تیمی کامل‌تر به لحاظ نفری را راهی لیگ‌برتر کند.
به این اسامی بنگرید: سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، صالح حردانی، جعفرسلمانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، کوین یامگا، پیمان بابایی، ارسلان مطهری.
استقلال نکونام درحال حاضر همین 15 نفر است. حال اگر جا برای بازگشت سعید مهری باز شود و این بازیکن نیز دوباره قراردادش را امضا کند، دایره بازیکنان قابل اتکایی که درچرخه تیمی قرار دارند به عدد 16 خواهد رسید. درواقع اگر نکونام از میان این 15 نفر 11 نفر را در ترکیب اصلی قرار دهد، نیروهای قابل اتکا و با تجربه‌ای که روی نیمکت دارد به عدد 5 می‌رسد.
جواد نکونام اما برای رسیدن به موفقیت در لیگ‌برتر نیاز دارد که دایره بازیکنانی که می‌تواند در ترکیب قراردهد و به آنها اتکای صددرصدی داشته باشد به عدد 20 برسد تا او فارغ‌بال اقدام به تعویض کند.
گرچه بازیکنانی همچون: امید حامدی‌فر، حسین زواری، امیرعلی صادقی، آریا برزگر و آرمان رمضانی روی نیمکت استقلال نیز دیده خواهند شد اما به‌طور قطع این بازیکنان به لحاظ کیفی در آنچنان سطح رفیعی قرار ندارند که بتوانند آن نمایشی که جواد نکونام انتظار دارد را در میدان بازی پیاده کنند.
درتأیید این وضعیت همین اندازه کافی است که به حضور با تبصره این نام‌ها در استقلال فصل جاری اشاره کنیم. حتی درلیست اصلی استقلال که به عنوان بازیکنان قابل اتکاتر مطرح شده‌اند نیز چهره‌هایی وجود دارند که در سبد یک جواد نکونام برای بازی در استقلال قرار نداشتند و به نوعی از سرناچاری آنها در این تیم ادامه حیات داده‌اند اما به هرحال با قدری ارفاق می‌شود آنها را به‌عنوان حلقه اول بازیکنان مورد اعتماد آقای سرمربی قرار داد و دیگر بازیکنان را در حلقه دوم که البته فاصله بسیاری میان این دو طیف وجود دارد و یارگیران باشگاه استقلال باید در راستای تقویت هرچه بیشتر استقلال در روزهای آتی اقداماتی انجام دهند.
برای نمونه جواد نکونام همچنان درخط حمله دستش خالی است و به رغم آنکه 3 گل در ایستگاه اول لیگ برتر از سوی بازیکنان استقلال رویید اما نتوانست تعویض‌های قابل‌ توجهی در خط حمله داشته باشد. البته مهرداد محمدی با کسب آمادگی بیشتر به عصای دست سرمربی تبدیل خواهد شد اما استقلال برای گذراز پستی، بلندی‌های لیگ و کوران سخت رقابت با مدعیان نیاز به نیمکتی قوی‌تر دارد که مدیران این باشگاه باید در این راستا اقداماتی انجام دهند.

ترافیک در قفس توری
از شگفتی‌های اسکواد(ترکیب کلی) استقلال حضور چهار دروازه‌بان است که به‌طور قطع باری اضافه روی دوش جواد نکونام خواهد بود. علاوه برسید حسین حسینی که پیدا است همچنان روی توانایی‌اش به عنوان مرد اول حساب می‌شود علیرضا رضایی، محمدرضا خالدآبادی و سینا سعیدی‌فر در ترکیب استقلال حضوردارند. سوابق این سه دروازه‌بان نشان می‌دهد که درحال حاضر برتری محسوسی نسبت به یکدیگر ندارند و شاید رضایی قدری با تجربه‌تر باشد اما به لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند. اینکه چرا یارگیران در باشگاه استقلال نتوانستند تعداد دروازه‌بان را در این تیم مدیریت کنند از آن دسته سؤالاتی است که فقط شخص خطیر به عنوان مرد اول مدیریت این باشگاه باید به آن پاسخ دهد. بی‌تعارف مدیریت باشگاه استقلال به هرشکلی که شده درروزهای آتی دست‌کم باید یکی از این دروازه‌بان‌ها را از فهرست خارج کند تا علاوه براینکه سقف مالی باشگاه برای جذب بازیکن جدید مجاز شود، اقداماتی هم درراستای جذب بازیکنانی که در خور نام باشگاه استقلال هستند، انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی