صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خریدهایی که هفته اول لیگ ناکام بودند

بورس ریخت!

پیش از شروع لیگ تمام اخبار درباره نقل و انتقالات و بازیکنانی بود که قرار است کیفیت تیم‌های‌شان را بالاتر ببرند. طبیعی بود که این بازیکنان در هفته اول بیشتر از دیگران زیر ذره‌بین باشند، ولی تعدادی از آنها پایین‌تر از انتظار بودند و روز بدی را پشت سر گذاشتند. البته هنوز در شروع لیگ هستیم و این بازیکنان در بازی‌های بعدی فرصت خواهند داشت با آمادگی و هماهنگی بیشتر این نمایش ضعیف را جبران کنند. این گزارش به بررسی هفت خرید جدید لیگ که در هفته اول ناکام بودند پرداخته است.

امیرحسین حسین‌زاده
تراکتور در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ خرید مهمی داشت و با پرداخت مبلغ بالای رضایتنامه امیرحسین حسین‌زاده به شارلروا این بازیکن ملی‌پوش را به خط حمله تیمش اضافه کرد. حسین‌زاده مورد توجه استقلال و نکونام بود، ولی در نهایت قرمزپوش شد تا در نقش جهان در نوک حمله تراکتور قرار بگیرد.
حسین‌زاده 70 دقیقه در زمین بود، ولی حرکت مؤثری نداشت و تراکتور در این دقایق نتوانست دروازه نیازمند را تهدید کند. خمس تصمیم گرفت سعید کریم‌آذر را به زمین بفرستد و همین بازیکن تک گل تراکتور را زد. حسین‌زاده زمان کمی با تراکتور تمرین کرده و احتمالاً در هفته‌های آینده نمایش بهتری از او ببینیم. او در فصل قهرمانی استقلال نقش کلیدی در تیم فرهاد مجیدی داشت و باید تلاش کند که به فرم آن روزها برگردد.

سجاد شهباززاده
شبهاززاده فصل گذشته با قرارداد بالایی به استقلال برگشت، ولی ضعیف‌ترین مهاجم این تیم بود و در 434 دقیقه از 16 بازی این تیم در لیگ حتی یک گل هم نزد.
 او در پنجره تابستانی به مس رفسنجان رفت و الهامی روی او به عنوان مهاجم اصلی تیمش حساب باز کرده، ولی در دقیقه 70 بازی مقابل هوادار از زمین اخراج شد.
شهباززاده در زمان حضورش در زمین نتوانست گلی بزند و بدشانس بود که روی یک تکل کارت قرمز مستقیم گرفت.
 او در بازی هفته دوم مقابل نساجی محروم است و هفته سوم مقابل شمس‌آذر احتمالاً به ترکیب بازمی‌گردد.
شهباززاده که در لیگ بیستم آقای گل شد، باید تلاش کند که آمار ضعیف فصل قبل تکرار نشود.

شجاع خلیل‌زاده
مدافع تیم ملی در بازگشت از لیگ ستارگان قطر تراکتور را انتخاب کرد و بازوبند کاپیتانی هم به او سپرده شد تا همبازیانش را در زمین هدایت کند. انتظار می‌رفت شجاع باتجربه مقابل سپاهان به خط دفاع تراکتور نظم بدهد و آن را جمع کند، ولی ساختار دفاعی تیم تبریزی کاملاً به هم ریخته بود و با اولین حملات سپاهان تسلیم شد. خمس در نیمه دوم مدل بازی تیمش را تغییر داد و خط دفاع تراکتور کمی بهتر شد، ولی از طرف دیگر سپاهان هم بعد از زدن دو گل عطش کمتری داشت. خمس قطعاً این روزها تمرینات بیشتری برای هماهنگی خط دفاع در نظر می‌گیرد و شجاع مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی خواهد داشت که نمایش پراشتباه هفته اول را جبران کند. البته پرسپولیس هم مثل سپاهان مهره‌های تهاجمی خطرناکی دارد و خلیل‌زاده مقابل تیم سابقش کار آسانی نخواهد داشت.

حسن پورحمیدی
پورحمیدی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فصل گذشته لیگ برتر بود و توانست حتی به تیم ملی هم برسد. در پنجره تابستانی چند تیم مطرح از جمله استقلال به دنبال پورحمیدی بودند، ولی تراکتور که این دروازه‌بان را به طور قرضی به آلومینیوم منتقل کرده بود، او را به اخباری باتجربه ترجیح داد.
در ورزشگاه نقش جهان نگاه‌های زیادی به پورحمیدی بود، ولی او نمایش متزلزلی داشت. اوج اشتباهات او روی گل سوم بود که خروج ناشیانه‌ای داشت و شکاری توانست با ضربه سر از بیرون محوطه جریمه گل سوم سپاهان را بزند. پورحمیدی این هفته هم مقابل پرسپولیس محک سختی خواهد خورد و باید ثابت کند که تراکتور در انتخاب او به جای اخباری اشتباه نکرده است.

شهاب زاهدی
زاهدی یکی از مهم‌ترین خریدهای پرسپولیس برای فصل جدید است ولی مقابل آلومینیوم عملکرد خوبی نداشت و در نیمه دوم تعویض شد. او در پست مهاجم نوک بازی می‌کند که گل‌محمدی در چند سال گذشته گزینه‌های زیادی را امتحان کرده و حالا هواداران نگرانند که او هم مثل پریرا نتواند انتظارات را برآورده کند. البته طبیعی است که زاهدی برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان داشته باشد. گل اول می‌تواند فشار را از روی او بردارد، ولی انتظار گل هرچقدر طولانی‌تر شود کار او سخت‌تر خواهد شد.

جفرسون باهیا
فولاد امین حزباوی و عارف آقاسی را از دست داده و برای بازسازی قلب دفاعش جفرسون باهیا را از مس رفسنجان خرید. این مدافع برزیلی فصل گذشته نمایش خوبی داشت و منصوریان امیدوار بود که به دفاع فولاد هم نظم بدهد، ولی در بازی اول مقابل گل‌گهر دروازه این تیم سه بار باز شد. باهیا روی این گل‌ها اشتباه مستقیمی نداشت، ولی در نمایش آشفته خط دفاع فولاد نمی‌توان او را مقصر ندانست.

فهد طالب
صنعت نفت آبادان برای فصل جدید چند بازیکن عراقی گرفته که یکی از آنها فهد طالب است. ویسی روی دروازه‌بان تیم ملی عراق حساب زیادی باز کرده، ولی او در بازی مقابل استقلال ناآماده بود و نمایش ضعیفی داشت. فهد طالب روی گل مطهری عکس‌العمل خیلی کندی داشت و حتی به نظر می‌رسید که اضافه وزن داشته باشد. اگر این دروازه‌بان 28 ساله نتواند به شرایط آمادگی برسد، صنعت نفت کار سختی خواهد داشت و باید سراغ یک دروازه‌بان مطمئن برود.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی