صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کریستیانو اولین جامش را با النصر برد

روزهای خوش رونالدو در عربستان

رونالدو بالاخره اولین قهرمانی خودش در عربستان را جشن گرفت. شنبه شب، زمانی که اکثر لیگ‌های اروپایی هفته اول داغ خود را سپری می‌کردند، الهلال و النصر عربستان در فینال جام عرب به مصاف هم رفتند. یک بازی فوق حساس بین دو مدعی این روزهای فوتبال عربستان که کلی ستاره از فوتبال اروپا جذب کرده‌اند.
در این بازی البته یک درام واقعی هم شکل گرفت. الهلال یک بر هیچ جلو افتاد و بازیکن النصر اخراج شد. یک ربع تا پایان بازی مانده بود و همه گمان می‌کردند کار تمام است اما رونالدو با دو گلش سرنوشت بازی را تغییر داد.
بازی در نیمه اول نزدیک و درگیرانه دنبال شد و توپ بیشتر در میانه میدان به گردش درمی‌آمد. حساسیت بالای بازی به وضوح روی کیفیت مسابقه اثرگذار بود و از هر تیم دو بازیکن با کارت زرد جریمه شدند. نیمه اول بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.
در نیمه دوم شرایط بازی تغییر کرد و الهلال کنترل میدان را در دست گرفت. در دقیقه ۵۱ پس از همکاری زیبای بازیکنان الهلال، توپ به مالکوم رسید و او با پاسی دقیق، مایکل را در موقعیت گل قرار داد، این بازیکن برزیلی حساب کار را یک بر صفر کرد. در دقیقه ۷۰ العمری مدافع النصر پس از بررسی VAR با کارت قرمز مستقیم جریمه شد تا زردپوشان ۱۰ نفره کار را دنبال کنند. النصر که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و در دقیقه ۷۴ توسط فوق ستاره پرتغالی خود کریستیانو رونالدو به گل رسید. دقایقی بعد در پی حمله همه جانبه الهلال، داور به سود این تیم اعلام پنالتی کرد اما VAR تصمیم او را نادرست دانست و رأی به ادامه بازی داد. در دقایق پایانی وقت‌های قانونی، الهلال سعی داشت از ده نفره بودن النصر استفاده کند و حملات زیادی را روی دروازه این تیم ترتیب داد اما در رسیدن به هدف خود ناموفق بود و بازی با تساوی ۱-۱ در نود دقیقه به پایان رسید.
در هشتمین دقیقه از وقت اضافه اول، در پی هجوم بازیکنان النصر به سمت دروازه الهلال، توپ در یک رفت و برگشت به رونالدو رسید و او با ضربه سر، خودش و النصر را دو گله کرد. البته در اواسط نیمه دوم وقت‌های اضافه، ستاره پرتغالی در برخورد با بازیکن حریف مصدوم و به کمک کادر پزشکی از زمین خارج شد تا النصر دقایق پایانی بازی را بدون حضور رونالدو پشت سر بگذارد.
 رونالدو بهترین بازیکن زمین نشد!
بازی در پایان حاشیه‌های فراوانی داشت. جایزه بهترین بازیکن زمین برخلاف تصور به رونالدو داده نشد و گوینده ورزشگاه اسم میلینکوویچ ساویچ را به عنوان برترین مرد فینال اعلام کرد. همین مسأله باعث شد تا رونالدو کمی از کوره در برود. تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که او دارد به مقامات می‌گوید من 2 گل زدم، چرا اسم من اعلام نشد!
البته کریستیانو در پایان کفش طلای مسابقات را دریافت کرد و آقای گل شد. ستاره 38 ساله پرتغالی با 6 گل زده بالاتر از چهره‌های سرشناسی چون کریم بنزما، مالکوم و سرگی میلینکوویچ ساویچ قرار گرفت. او در هر 5 بازی اخیر تیمش موفق به گلزنی شده است و این برای اولین بار است که یک بازیکن از النصر آقای گل این رقابت‌ها می‌شود.
 
ماجرای پرچم النصر
جشن قهرمانی النصر اصلاً کم حاشیه نبود. مخصوصاً هنگامی که بازیکنان دو تیم سر پرچم النصر با یکدیگر نزاع کردند. ماجرا از این قرار بود که در سال 2021 پس از پیروزی ۲-۱ الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه النصر، علی البلیهی مدافع الهلال پرچم این باشگاه را در مرکز مرسول پارک (ورزشگاه خانگی النصر) جلوی چشم تالیسکا کوبید تا بگوید النصر را فتح کردیم. ماجرایی که باعث شد حسین عبدالغنی اسطوره عربستانی‌ها و باشگاه النصر از کوره در برود و کار به زد و خورد بکشد. هواداران الهلال پس از آن با انتشار عکس البلیهی با پرچم الهلال در میانه زمین، البلیهی پارک را توئیت کردند.
شنبه شب و پس از قهرمانی النصر تالیسکا ستاره برزیلی النصری‌ها هم آمد آن اتفاق را تلافی کند. او پرچم بزرگ باشگاه‌شان را در دست هم‌تیمی‌هایش دید و آن‌ را برداشت تا به وسط زمین بکوبد، غافل از اینکه علی البلیهی در میانه زمین ایستاده بود تا کسی نتواند کری او را پاسخ بدهد. او پرچم را از دستان تالیسکا کشید تا کار به زد و خورد کشیده شود. جالب اینجاست که هواداران الهلال که از باخت تیم‌شان ناراحت بودند از این دعوا استقبال کردند و در توئیت‌های خود نوشتند «آرزوی این کار را به گور خواهید برد.»
حالا باید منتظر بازی رفت النصر و الهلال در لیگ عربستان باشیم. ظاهراً امسال این لیگ هم ستاره دارد و هم کلی حاشیه!

 

جستجو
آرشیو تاریخی