صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نایب قهرمانی ارزشمند برای تیم ملی والیبال نوجوانان

نوار قهرمانی

محسن وظیفه
روزنامه نگار
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران در دیدار فینال مقابل فرانسه شکست خورد تا در عین شایستگی این تیم روی سکوی دوم قرار بگیرد. البته که این نایب قهرمانی چیزی کمتر از قهرمانی جهان ندارد و نشان داد که این تیم باز هم می‌تواند ستاره‌های جدیدی را به والیبال ایران تحویل بدهد اما با این‌حال همه منتظر بودند که نوجوانان هم مانند تیم ملی جوانان روی سکوی نخست دنیا بایستند. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با غلبه بر کره‌جنوبی به فینال مسابقات رسیده بود اما در فینال با نتیجه سه بر یک (۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵) مقابل فرانسه شکست خورد تا والیبال ایران در قهرمانی جهان نتواند دبل کند.
 ایستادن نوجوانان والیبال در رده دوم مسابقات قهرمانی جهان از این جهت اهمیت دارد که ادامه‌دهنده راه تیم ملی جوانان بود. تیم جوانان همین چند هفته پیش بود که به‌عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کرد و حالا راه این تیم را نوجوانان با دومی دنیا ادامه دادند. این موفقیت‌ها در رده پایه انرژی بسیار خوبی را به والیبال ایران تزریق می‌کند. والیبالی که در رده بزرگسالان حال خوشی را نداشت و نتوانست نتایج شایسته‌ای را کسب کند اما این درخشش‌ها امیدی را در والیبال ایران به وجود آورده که خیلی طول نمی‌کشد که ترکیب این تیم هم قد می‌کشد و خیلی از همین نفرات تیم نوجوانان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان بدرخشند. این تیم برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی با فرانسه قدرتمند بازی داشت که البته نتوانست از پس حریف بربیاید و در نهایت 3 بر یک شکست خورد اما همین که این تیم بعد از ناکامی ژاپن و کره‌جنوبی در این مسابقات، به فینال رسید؛ نشان از روزهای خوب والیبال در چند سال آینده دارد. نوجوانان والیبال ایران در نیمه‌نهایی هم از سد کره‌جنوبی گذشته بود اما در فینال مسابقات فرانسه نوار پیروزی‌های تیم ایران را پاره کرد.
 
تمجید فدراسیون جهانی
فدراسیون جهانی والیبال بعد از شکست تیم ملی والیبال ایران در فینال مسابقات مقابل فرانسه و نایب قهرمانی ایران به تمجید از عملکرد تیم ایران پرداخت. تیم ایران که با وجود رسیدن به فینال مسابقات قهرمانی جهان از رسیدن به‌عنوان قهرمانی باز ماند اما به حدی درخشیده بود که توجه کارشناسان خبره دنیا را به خودش جلب کرد و در نهایت هم سایت فدراسیون جهانی والیبال گزارشی را درباره عملکرد این تیم ارائه کرد. فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به قهرمانی فرانسه نوشت: «پسران فرانسوی عنوان تاریخی جهان را فتح کردند. فرانسه قهرمان جدید نوجوانان جهان است. در فینال مسابقات جهانی پسران زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان در سن‌خوان، فرانسه از ایران پیشی گرفت تا برای اولین بار در این رقابت‌ها قهرمان شود. ایران و کره به ترتیب با نقره و برنز سکوی این مسابقات را تکمیل کردند. ایران اکنون با ۸ مدال (دو طلا، سه نقره و سه برنز) به تنهایی در صدر مدال آورترین‌تیم‌های این رقابت‌ها قرار دارد.» فدراسیون جهانی ادامه داد: دفاع‌های فرانسه نقش مهمی در پیروزی این تیم مقابل ایران داشتند. فرانسوی‌ها ۱۸ امتیاز از دفاع کسب کردند و این در حالی بود که ایران ۸ امتیاز از این بخش کسب کرد.
 
بهترین‌های والیبال نوجوانان جهان
آرمین قلیچ‌نیازی و مرتضی طباطبایی در جمع بهترین‌های مسابقات جهانی قرار گرفتند. در پایان مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی جهان اسامی بهترین‌های دنیا اعلام شد که نام دو ستاره تیم ملی ایران هم در جمع بهترین‌های این مسابقات دیده می‌شود. والیبال نوجوانان جهان با قهرمانی فرانسه و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم‌های کره جنوبی و امریکا موفق شدند در رده‌های سوم و چهارم این مسابقات قرار بگیرند. پس از اتمام این مسابقات، کمیته فنی برترین بازیکنان رقابت‌های جهانی را اعلام کرد که نام دو بازیکن ایرانی در بین آنها دیده می‌شود. آرمین قیلچ‌نیازی و مرتضی طباطبایی دو ملی‌پوش والیبال ایران هستند که در فهرست بهترین‌های این مسابقات قرار گرفتند.
ارزشمندترین بازیکن: ماتیاس هنو از فرانسه
بهترین سرعتی‌زن‌ها: آرمین قلیچ‌نیازی از ایران و جوریس سدیک از فرانسه
بهترین مهاجمان قدرتی: ماتیاس هنو از فرانسه و ووجین لی از کره‌جنوبی
بهترین لیبرو: مرتضی طباطبایی از ایران
بهترین پاسور: تیزی اوآلو امیر از فرانسه
بهترین پشت خط‌زن: توماس پوچول از فرانسه

جستجو
آرشیو تاریخی