صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

عاشوری: همیشه علیه گل‌گهر جو درست می‌کنند

«ازوونیدیس»شباهتی به کی‌روش ندارد

علی‌اصغر (نوید) عاشوری هافبک گل‌گهر سیرجان امید زیادی به تیمش دارد و فکر می‌کند می‌توانند این فصل موفق‌تر باشند. عاشوری که در بازی هفته اول مقابل فولاد خوزستان یکی از بهترین‌های تیمش بود و توانست یک گل بزند تا گل‌گهر با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد، معتقد است فصل بیست و سوم فرسایشی و سخت خواهد بود و تیم‌هایی که در نقل و انتقالات خوب کار نکردند، کار سختی در پیش خواهند داشت. هافبک باتجربه گل‌گهر سیرجان درباره شروع خوب تیمش در این فصل از رقابت‌ها، گلی که زد، سرمربی جدید و ... صحبت‌های جالبی دارد.

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

 فصل بیست و سوم را خیلی خوب شروع کردید و توانستید یک برد پر گل به دست بیاورید...
خدا را شکر بازی اول را بردیم. بازی اول برای همه تیم‌ها همیشه سخت است. فولاد تیم خیلی خوبی به حساب می‌آید که ما توانستیم مقابل آنها خوب کار کنیم و 3 امتیاز را به دست بیاوریم. امیدوارم این روند و بردها ادامه‌دار باشد.
 با توجه به اینکه ماریوس ازونیدیس به تازگی به لیگ ایران آمده و با گل‌گهر چنین شروعی داشته، به نظر می‌رسد شاهد حضور یک سرمربی خیلی خوب در ایران هستیم که می‌تواند به فوتبال کشورمان کمک کند.
ما کادرفنی خیلی خوبی داریم که در این مدت توانست شناخت خیلی خوبی از تیم و لیگ ایران پیدا کند. مطمئن باشید در آینده بیشتر از این سرمربی خواهید شنید.
 در بازی با فولاد خوزستان موفق شدی یک گل مهم بزنی. در مورد این گل هم صحبت می‌کنی؟
تلاش بچه‌ها بود که پاس خیلی خوب گلزاری به من رسید و توانستم آن را گل کنم. امیدوارم این گل زدن‌ها ادامه‌دار باشد.
 به نظر می‌رسد این فصل قرار است گل‌های زیادی بزنی. روی چند گل برنامه‌ریزی کردی؟
نمی‌دانم. مهم این است که تیم نتیجه بگیرد. موفقیت تیم خیلی مهمتر از فرد است. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و جایگاه خوبی داشته باشیم.
 این فصل هدفگذاری گل‌گهر روی چه رتبه و جایگاهی است؟
هدفگذاری خاصی انجام ندادیم. ما تمرینات و اردوهای خیلی خوبی داشتیم و می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و جایگاه خوبی به دست بیاوریم.
 اما در یکی، دو فصل اخیر خیلی صحبت از قهرمانی گل‌گهر می‌شد و خیلی‌ها انتظار داشتند این اتفاق بیفتد...
همیشه در مورد گل‌گهر صحبت هست و جو علیه گل‌گهر بود. تیم ما به نسبت دیگر تیم‌ها هزینه نمی‌کند اما جو درست می‌کنند. فصل قبل در بحث هزینه پنجم یا ششم بودیم و این فصل هم همینطور است. به نظرم با توجه به این مسأله عملکرد بدی نداشتیم. امسال هم خیلی تیم‌ها بهتر از گل‌گهر هزینه کردند اما نمی‌دانم چرا همیشه صحبت از گل‌گهر است.
 همیشه هزینه تعیین‌کننده قهرمان نیست اما در یکی، دو فصل اخیر بحث این بود که گل‌گهر برای قهرمانی بسته شده و برای این مسأله تلاش می‌کند.
بالاخره تجربه قلعه‌نویی کم نبوده و ایشان پرافتخارترین مربی ایران هستند که حضور ایشان تأثیر داشته و احتمالاً به خاطر این مسأله، چنین صحبت‌هایی پیش آمده است.
 به هر حال این فصل هم که قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر نیست باز هم از این تیم به عنوان یکی از گزینه‌های قهرمانی نام برده می‌شود.
بله، هر تیمی که فصل را شروع می‌کند برای رسیدن به قهرمانی است. رفته رفته و بازی به بازی عملکرد تیم‌ها مشخص می‌شود. عوامل زیادی در رسیدن یک تیم به قهرمانی دخیل است. همان‌طور که گفتم همه تیم‌ها لیگ را با هدف رسیدن به قهرمانی شروع می‌کنند و اینکه چه اتفاقی می‌افتد و چه تیمی قهرمان می‌شود، دست تقدیر است.
 فکر می‌کنی این فصل مدعیان اصلی قهرمانی چه تیم‌هایی هستند؟
سپاهان، پرسپولیس و تراکتور را تیم‌های خوبی می‌بینم.
 اما تراکتور در بازی اول 3 گل خورد و باخت.
نمی شود اینطور صحبت کرد. لیگ حالا حالاها مانده و تیم‌ها زمان و فرصت دارند. با یک باخت و یک برد نمی‌شود در مورد شرایط تیم‌ها در آینده صحبت کرد.
 چطور شد از استقلال در میان مدعیان کسب قهرمانی نام نبردی؟
استقلال همیشه تیم بزرگ و مردمی بوده و پر‌طرفدار است اما فکر می‌کنم امسال در نقل و انتقالات نتوانست خوب عمل کند. البته مربی خوبی دارد اما چیزی که من احساس می‌کنم این است که شرایط خوبی در نقل و انتقالات نداشت. شاید احساس من اشتباه باشد. به هر حال لیگ فرسایشی و سختی داریم.
 به خاطر جام ملت‌ها؟
بله، تیم‌ها باید پرمهره باشند که بتوانند به هدف‌شان برسند و موفق شوند.
 در مورد ازونیدیس بیشتر صحبت می‌کنی؟ با توجه به اینکه چند ماه است با این سرمربی کار می‌کنید به نظر شما می‌تواند موفق باشد و به فوتبال ایران کمک کند؟
بالاخره زمان می‌برد که سرمربی جدید شناخت کامل پیدا کند اما با توجه به صحبت‌ها و طرز تفکری که پیاده می‌کند نشان داد شناخت خوبی از لیگ ایران دارد و بازی تیم‌های سال‌های قبل را دیده. ازونیدیس دوست دارد تیم به لحاظ دفاعی خوب کار کند و فوتبال بازی کنیم. به طوری که از آن لذت ببریم که فکر می‌کنم نکته خوبی است.
 یعنی مثل کارلوس کی‌روش بیشتر از سیستم دفاعی استفاده می‌کند؟
نه، چنین برداشتی نکنید. او می‌خواهد از فوتبال بازی کردن لذت ببریم و این نیست که همیشه دفاعی باشد. در اصول دفاعی شکل و شمایل لازم باید باشد اما اصل کار که همان فوتبال زیبا است در دستور کار قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی