صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مسئولان ورزش پای درد دل ورزشکاران

امید به مدال آورها

محسن وظیفه
روزنامه نگار

کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سید محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی کاراته و تیم ملی ووشو حاضر شدند. مسئولان ورزش ابتدا روز پنجشنبه در اردوی کاراته و روز جمعه هم در اردوی تیم ملی ووشو حاضر شدند تا در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو در جریان مشکلات تیم‌های اعزامی به هانگژو قرار بگیرند. کاراته و ووشو هر دو از رشته‌های مهم ایران در هانگژو محسوب می‌شوند. ووشو و کاراته مدال‌های ارزشمند زیادی را در دوره‌های قبل بازی‌ها کسب کردند و در این دوره هم حتماً از امیدهای اصلی کاروان کیفی ایران برای رسیدن به مدال محسوب می‌شوند اما با وجود این اهمیت بالا مدت‌ها بود که مهجور مانده بودند. به خصوص کاراته که با مشکلات اساسی روبه‌رو است و شانس حضور در قهرمانی جهان را از دست داده و حتماً ورزشکارانش نیاز به حمایت بیشتری دارند. ابتدا هم کیومرث هاشمی و محمود خسروی وفا به اردوی کاراته رفتند و بعد هم در اردوی ووشو حاضر شدند.
 
شهرام هروی:
کاراته مظلوم است
شاید هم به همین خاطر است که سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در این دیدار از چشم به راه ماندنش برای حضور مسئولان ورزش در اردوی تیم ملی کاراته گفت: «بعد از المپیک فکر می‌کردیم قرار است اتفاقات خوبی برای کاراته بیفتد و درهای جدیدی باز شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مسابقات جهانی را از دست دادیم که دیگر نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و توقع آنچنانی نداریم و فقط درخواست می‌کنم یک محل اسکان خوب به ما بدهید. ۱۰ بازیکن ما در خوابگاه نصرت در یک اتاق هستند و خوابگاه نصرت برای تیمی که خود را برای قهرمانی آماده می‌کند اصلاً مناسب نیست. توقعات از کاراته به حق است و کاراته همیشه در بازی‌های آسیایی جزو شاخص‌ترین‌ رشته‌ها بوده اما واقعاً کاراته مظلوم است.» بعد از هروی هم مسئولان ورزش پای صحبت‌های ملی‌پوشان تیم مردان و بانوان نشستند. سید حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته نیز توضیحاتی درباره شرایط تیم‌های ملی و مسابقات پیش رو ارائه کرد.
 
محسن سیفی:
 باید طلای جهانی را بگیرم
بعد از ترک اردوی کاراته نوبت به اردوی تیم ملی ووشو رسید تا میهمان مسئولان ورزش باشند. در اردوی ووشو هم محسن محمدسیفی پر افتخارترین ووشوکار ایران در بازی‌های آسیایی (دارنده ۳ طلا) به نوعی همان حرف‌های شهرام هروی در اردوی تیم ملی کاراته را مطرح کرد: «فکر می‌کنم بعد از دو سال، این اولین بار است که کسی از وزارت ورزش به اردوی ما آمد. باید از شما تشکر کنم و ضمن اینکه نیاز است قدردان زحمات امیر صدیقی هم باشیم چون در این دو سال با وجود شرایط سخت، بیشترین تلاش را برای موفقیت ووشو انجام داد. الان هفتمین دوره اردوهای تیم ملی است که برای بازی‌های آسیایی پشت سر می‌گذاریم و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و در رقابت‌های قهرمانی جهان هم به مدال خوشرنگ طلا برسیم.» این گلایه‌ها نشان داد که کیومرث هاشمی و محمود خسروی وفا باید بیشترین وقت خود را در این فرصت باقی‌مانده تا بازی‌های آسیایی صرف اردوهای تیم ملی کنند تا در جریان مشکلات تیم‌ها قرار بگیرند.
 
کیومرث هاشمی:
حل مشکلات وظیفه ماست
بعد از شنیدن این گلایه‌ها، کیومرث هاشمی وعده داد که مشکلات هر چه زودتر برطرف شود و اعلام کرد که اگر کوتاهی از جانب وزارت ورزش و جوانان بوده باید هر چه زودتر رفع شود. کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی ووشو گفت: «اینکه حضور داریم، وظیفه ماست.
در واقع وزارت ورزش در جایگاه خودش و کمیته المپیک هم در جایگاه خودش وظیفه دارند در جمع ورزشکاران باشند و دغدغه و نقطه نظرات و مشکلات را بشنوند. اگر کوتاهی از جانب وزارت شده است، باید جبران شود. خیلی از این درخواست‌ها جزو رسالت ماست. اگر اختلاف سلیقه بوده، نباید به ورزشکار و کادر منتقل شود. وظیفه شماست که در شرایط آرام و بدون دغدغه ورزش کنید. وظیفه ما پشتیبانی و وظیفه فدراسیون نیز پیگیری است.» هاشمی همچنین ادامه داد: «در این دوره از بازدید‌ها برای اینکه بازی‌های آسیایی فرا سازمانی است، متولی آن کمیته است. خسروی‌وفا از مدیران باتجربه است. در اولین جلسه با او قرار شد بازدیدها مشترک باشد، چون مشکلات و دغدغه‌ها ممکن است مشترک باشد. به‌علاوه وفاق و همدلی باعث تقویت کاروان می‌شود.» هاشمی خطاب به ملی‌پوشان کاراته و ووشو گفت: «تمرکز خود را روی تمرین قرار بدهید و گوش به فرمان مربی خود باشید. حل مشکلات وظیفه ماست و ما حامی این رشته‌ها هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی