صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

صنعت نفت آبادان صفر - استقلال 3

نکونام از آب کره گرفت

9/05/1402، هفته اول لیگ بیست و سوم، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 21:30، تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: موعود بنیادی‌فرد
کمک‌ها: محمدرضا منصوری، قهرمان نجفی
اخطار: میثم تهیدست، فاخر تهامی، امیرمحمد پناهی (نفت آبادان) ابوالفضل جلالی و محمدحسین مرادمند (استقلال)
گل‌ها: آرش رضاوند (30)، ارسلان مطهری (46)، صالح حردانی
(58)

صنعت نفت آبادان: فهد طالب، میثم تهیدست، عباس قاسم، امیرمحمد پناهی، یوسف وکیا، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاری (68-عقیل طلیلی)، طالب ریکانی (68-صادق صادقی)، حسین شنانی، احمد شریعت‌زاده (62-فاخر تهامی)، علی یوسف
سرمربی: عبدالله ویسی
استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس (90- محمدحسین زواری)، مهدی مهدی‌پور (75- سبحان خاقانی)، آرش رضاوند، جعفر سلمانی (81- پیمان بابایی)، کوین یامگا (75- مهرداد محمدی) و ارسلان مطهری (81-آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام
 
حضور در اولین ایستگاه لیگ بیست و سوم برای استقلال پیامد‌های خوشحال‌‌کننده‌ای به همراه داشت و آبی‌ها موفق شدند با بردی شیرین میدان بازی با صنعت نفت آبادان را ترک کرده و دست پر از آبادان به تهران بازگردند.
استقلال برای عبور از صنعت نفت آبادان متحمل رنج و سختی بسیاری شد. علاوه بر گرمای بسیار شدید هوای آبادان و شرایط نامساعد جوی، میزبان نیز دقایقی طولانی استقلال را در زمین خود حبس و با حملات گسترده سعی در گشودن دروازه سیدحسین حسینی داشت که دروازه‌بان استقلال در کنار دیگر مدافعان توانستند واکنش‌های مناسبی را روی حملات حریف داشته باشند تا زمینه برای گلزنی استقلال فراهم شود.
گل اول آبی‌ها را آرش رضاوند به ثمر رساند. بازیکنی که از اولین روزهای تمرین در کنار جواد نکونام بود و با آمادگی وارد این رقابت شد. رضاوند که برای گلزنی در این بازی سیری‌ناپذیر جلوه می‌کرد موفق شد با ضربه‌ای خشک و مهار نشدنی در دقیقه 30 اولین گل استقلال را به‌نام خود ثبت کند. این گل در دقایقی به ثمررسید که از لحاظ روحی و روانی ضربه مهلکی به میزبان بود.
 معمولاً گلزنی در 15 دقیقه آخر نیمه اول برای تیمی که گل می‌خورد به لحاظ روحی و روانی آسیب‌رسان است که همین گونه هم شد و گل آرش رضاوند زمینه‌ساز دیگر گل‌های استقلال هم بود.
گل‌های بعدی استقلال اما در نیمه دوم به ثمر رسید تا حلاوت و شیرینی این پیروزی بیشتر شود. گل دوم استقلال را ارسلان مطهری روی ارسال دقیق ابوالفضل جلالی به ثمر رساند.
این گل در دقیقه 46 به ثمر رسید تا بار دیگر ضربه سختی بر پیکر حریف وارد شود و استقلال توفیق گلزنی در دقایق آغازین نیمه دوم را هم به دست آورد.
گل دوم در واقع برای استقلال آرامش و خیالی آسوده را به همراه آورد تا در ادامه بازی با هماهنگی بیشتری توپ را زیر پا به گردش درآورد اما این پایان ماجرای جذاب استقلال در این میدان نبود و در دقیقه 58 صالح حردانی نیز دروازه صنعت نفت آبادان را با یک حرکت در عمق انفرادی گشود تا تیمش در ادامه بازی در واقع تنها به فکر حفظ گل‌های زده باشد و از کسب پیروزی تا حد زیادی مطمئن
شود.
این پیروزی شاید برای خوشبین‌ترین هواداران استقلال نیز که شاهد رقم خوردن پرفراز و نشیب‌ترین روزهای نقل و انتقالاتی بودند، قابل پیش‌بینی نبود اما استقلال موفق شد سرانجام به بردی بزرگ دست یابد و با 3 امتیاز، 3 گل زده و دروازه‌ای که بسته مانده آبادان را به مقصد تهران ترک کند و با بهترین آمار ممکن هفته نخست را به پایان برساند.
در این میدان همه ارکان تیم عملکرد مطلوبی از خود به جا گذاشتند و نمایش مسئولیت‌پذیری را ارائه کردند. از سیدحسین حسینی که در چند نوبت ناجی دروازه استقلال بود تا ارسلان مطهری که موفق شد در قامت مهاجم اولین گلش را وارد دروازه حریف کند و از لحاظ روحی و روانی در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.
این بازی بدون شک اگر تکرار شود استقلال در همین چهار هفته آغازین و تا قبل از تعطیلی لیگ برتر به‌دلیل برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی به تیمی مدعی تبدیل خواهد شد.
 حالا شاید استقلال در آینده با حضور نیروهایی همچون محمدی، مهری و یکی دو بازیکن دیگر با روحیه‌ای مناسب گام به میدان رقابت بگذارد و بردهای بیشتری را از آن خود کند.

جستجو
آرشیو تاریخی