صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سپاهان 3 - تراکتور یک

خط و نشان در روز اول

 

پنجشنبه 19/5/1402، هفته اول بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه نقش جهان، ساعت 19، تماشاگر: 26100 نفر
سپاهان: 3
گل‌ها: مغانلو (11)، اسدی (25) و شکاری (60)
تراکتور: یک
گل: سعید کریم‌آذر (89)
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمد عطایی، علی‌اکبر نوری
اخطار: زکی‌پور، شکاری، احمدزاده، دانشگر، کاوه رضایی‌(سپاهان) رستمی، آقاجان‌پور، آلوز، خلیل‌زاده‌(تراکتور)
اخراج: نیلسون جونیور (80) از سپاهان و صفا هادی (86) از تراکتور
سپاهان
پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمد کریمی(70 - ارشیا سرشوق) محمد قربانی، رضا شکاری(66- کاوه رضایی)، فرشاد احمد‌زاده، رضا اسدی و شهریار مغانلو(81 - هادی محمدی)
سرمربی: ژوزه مورایس
تراکتور
حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد آقاجان‌پور، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاو واگنین(66 - عارف رستمی) محمد قنبری، آلوارو خیمنز(70 - سیامک نعمتی) و امیرحسین حسین‌زاده(70 - سعید کریم‌آذر)
سرمربی: پاکو خمس
آنچه که قبل از رویارویی دو تیم پرمهره توی ذوق می‌زد، بلندی چمن ورزشگاه نقش‌جهان بود. سپاهان بازی را خیلی هجومی آغاز کرد تا 26 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه از همان ابتدا فوتبالی زیبا را شاهد باشند. میزبان با دو تغییر نسبت به فصل قبل به میدان رفته بود در حالی که میهمان با بیشتر خریدهایش به زمین رفته بود. دقیقه 2 ضربه سر محمد دانشگر روی ارسال رامین رضاییان با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
9 دقیقه بعد سپاهان به گل رسید. پاس مستقیم مدافع میانی سپاهان پشت مدافعین تراکتور به فرشاد احمدزاده رسید و او با روی پای چپ موقعیت را برای گلزنی شهریار مغانلو فراهم کرد. مغانلو هم در ادامه با یک کنترل مدافع مستقیمش را جا گذاشت و با یک ضربه تمام‌کننده پای چپ گل اول بازی را به ثبت رساند. دقیقه 21 دریافت توپی که مدافع تراکتور رو به عقب به پورحمیدی پاس داده بود، سبب شد که بازیکنان و هواداران سپاهان اعتراض تندی به داور مسابقه داشته باشند. شاگردان مورایس که توپ و میدان را در اختیار داشتند برای دومین مرتبه دروازه پورحمیدی را باز کردند. در دقیقه ۲۵ پاس در عرض رضا شکاری برای رضا اسدی گل دوم مسابقه را با ضربه بازیکن فصل گذشته تراکتور برای طلایی‌پوشان اصفهانی رقم زد. نکته جالب اینکه اسدی جشن گل هم به پا نکرد و با سجده شکر این موفقیت را جشن گرفت. دقیقه ۳۴ شهریار مغانلو موفق شد تیر دروازه تراکتور را به لرزه دربیاورد، ولی داور، پیام حیدری، پیش از آن اعلام خطا کرده بود. دقیقه ۳۷ شهریار مغانلو در آستانه ثبت گل سوم بازی قرار داشت و حرکت تکنیکی او شجاع خلیل‌زاده را از جریان بازی محو کرد، اما ضربه پای راستش در موقعیت تک به تک با پورحمیدی دقت کافی را نداشت و به بیرون رفت.
سپاهان با اندوخته دو گل به رختکن رفت و این در حالی بود که به نظر می‌رسید تراکتوری‌ها از ابتدای نیمه دوم برای جبران گل خورده فوتبال بهتری را به نمایش بگذارند. اما باز این سپاهان بود که بازی را بهتر آغاز کرد. دقیقه ۵۷ ضربه سر محمد دانشگر روی ارسال ضربه ایستگاهی سپاهانی‌ها با اختلاف راهی اوت شد. سه دقیقه بعد سپاهان برای سومین مرتبه دروازه میهمانش را باز کرد تا 30 دقیقه پایانی را با اطمینان خاطر بیشتری به بازی ادامه دهد. ارسال بلند بازیکن سپاهان از زمین خودی روی خط محوطه جریمه فرود آمد که اشتباه پورحمیدی و چالش کردن با مدافع خودی سبب شد رضا شکاری از این فرصت نهایت بهره را ببرد و گل سوم بازی را ثبت کند.
تراکتور که چیزی برای از دست دادن نداشت و تا حدودی هم سپاهان را راضی از نتیجه می‌دید، جلو کشید. دقیقه 66 شوت ریکاردو آلوز از پشت محوطه جریمه سپاهان زده شد، ولی پیام نیازمند به راحتی توپ را به آغوش کشید. سرانجام در دقیقه ۸۹ آنها یکی از گل‌های خورده‌اشان  آن را پاسخ دادند. ارسال محمد نادری از سمت راست خط دفاعی تیم فوتبال سپاهان در ابتدا با ضربه سر عارف رستمی همراه شد که پیام نیازمند توپ را برگشت داد، ولی در برگشت کریم‌آذر، تعویضی پاکو خمس، ریباند این ضربه را به گل تبدیل کرد. این بازی با 9 اخطاری و دو اخراجی در نهایت به پایان رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی