صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

وضعیت عجیب راموس، هازارد، دخیا...

سوپر ستاره های بیکار!

ایمان گودرزی
خبرنگار

در حالی که فقط چند روز به آغاز لیگ مانده است، بسیاری از نام‌های بزرگ فوتبال اروپا هنوز تیمی ندارند. برخی به دلیل سن و سال، برخی دیگر به دلیل استراتژی ورزشی- اقتصادی و برخی دیگر به دلیل عدم توافق با باشگاه‌های مشتری. اما واقعیت این است که ماه آگوست ماه شروع مسابقات و لیگ‌های سراسر جهان است و بازیکنان زیادی هستند که تا این لحظه هنوز در ترکیب تیمی قرار نگرفته‌اند. داوید دخیا، هازارد، سرخیو راموس، خوان ماتا، آداما ترائوره، ماریانو، دیگو کاستا... همه آنها به دنبال مقصدی هستند، اما به دلایل بسیار متفاوت نمی‌توانند محل اقامت خود را پیدا کنند.
فوتبال در زمان‌های خاص بسیار بی‌رحم می‌شود و اگرچه این بازیکنان آزاد بعد از بسته شدن نقل وانتقالات نیز می‌توانند با تیم‌ها قرارداد ببندند اما همین که تا ددلاین تیمی برای آنها پیدا نشده یعنی یک گام به خداحافظی نزدیک‌تر شده‌اند، تابستان می‌گذرد و مبارزه برای یافتن مقصد ادامه دارد.

هازارد در راه بازنشستگی
زمانی که ادن هازارد با هزار آرزو به رئال مادرید رفت هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که او بعد از 4 فصل حضور در این تیم هم قراردادش را توافقی فسخ کند و هم بدون تیم بماند. این بازیکن بلژیکی از در پشتی رئال مادرید را ترک کرد، از تیم ملی کناره‌گیری کرد و گام‌هایش به سمت کناره‌گیری از دنیای فوتبال پیش می‌رود، کاری که خیلی‌ها معتقدند که چند سالی است ادن با آن روبه‌رو شده است. در حال حاضر ادن تنها یک پیشنهاد از تیم دسته دو لیگ بلژیک، کی وی سی وسترلو دارد. به‌جز این تیم برخلاف دیگر بازیکنان نه خبری از پیشنهاد لیگ امریکاست نه پیشنهاد هنگفت عربستانی. همه چیز بیانگر این است که اگر ادن حاضر به بازی در تیم دسته دوم کشورش نشود تنها راه باقی‌مانده برای او کناره‌گیری از دنیای فوتبال است.

سرخیو به دنبال مسی
سرخیو راموس (37 ساله) یکی دیگر از بازیکنان بزرگ بدون تیم حال حاضر فوتبال دنیاست. مدافع میانی پیشنهادی را که پاریس برای تمدید به مدت یک فصل دیگر با کاهش نیمی از دستمزد خود و اهدافی در این بین ارائه کرده بود، رد کرد. از آن زمان راموس تماس‌های زیادی دریافت کرده که از جنبه ورزشی او را جذب نکرده و اکنون امیدوار است بتواند با پیشنهادی به هم تیمی سابقش لیونل مسی در‌ام ال اس بپیوندد. تا زمانی که مقصد مدافع اسپانیایی مشخص شود او یک روز هم به استراحت نپرداخته و در هفته‌های اخیر هر کجا حضور داشته با انتشار عکس و ویدیو نشان داده که سخت مشغول تمرین برای حفظ  تناسب اندامش است. بازگشت او به سویا هرگز به‌عنوان یک گزینه جدی در نظر گرفته نشده است، این دقیقاً چیزی است که ویکتوراورتا، مدیر ورزشی باشگاه اندلس نیز به صراحت آن را اعلام کرده.

داوید دخیا
شاید یکی از بازیکنانی که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد بدون تیم بماند، داوید دخیا دروازه‌بان 32 ساله سابق شیاطین سرخ باشد. داوید که روزی نجات دهنده این تیم محسوب می‌شد حالا با عدم تمدید قراردادش به بازیکن آزاد تبدیل شد و بدون تیم است. موضوع فکس و انتقال ناموفق او به رئال مادرید هنوز بخشی از خاطرات تلخ این گلر به حساب می‌آید و حالا عدم تمدید با شیاطین سرخ یک تلخی دیگر به کریر این بازیکن اضافه کرده است. بعد از جدایی از یونایتد پیشنهاد بایرن وعلاقه کذایی پاریس به سرمربیگری لوئیزانریکه مطرح شد. مذاکرات با مونیخی‌ها به نتیجه نرسید و از آنجایی که همه می‌دانند لوئیزانریکه و دخیا به‌خاطر اتفاقات تیم ملی رابطه خوبی با هم ندارند کسی این پیشنهاد را زیاد جدی نگرفت و همان‌طور که مشخص شد، علاقه واقعی آستوریایی‌ها کسی نبود جز آرنائو تناس، دروازه‌بان جدید تیم پاریسی.  دخیا با 20 میلیون یورو دستمزدی که از یونایتد دریافت می‌کرد حالا پر درآمدترین دروازه‌بان بیکار جهان به حساب می‌آید. شاید تنها جایی که او بتواند بار دیگر با چنین دستمزدی روبه‌رو شود عربستان باشد وگرنه بعید است در لیگ‌های معتبر اروپایی دیگر به او به عنوان دروازه‌بان اول نگاه شود.

سایر بازیکنان مطرح بدون تیم
خوان ماتا یکی دیگر از موارد قابل توجه است. قهرمان جهان در سال 2010، فصل گذشته برای گالاتاسرای بازی می‌کرد. بدون هیچ خبری از مقصد احتمالی او، شخصیت تدافعی و آرام او باعث می‌شود که عجله نکند، اتفاقی که فصل گذشته رخ داد و او با این تیم ترکیه‌ای قرارداد بست. سایر بازیکنان کمتر مشهور مانند آداما ترائوره، ماریانو دیاز یا لوچیانو ویتو، هر کدام با وجود سابقه‌ای که دارند، مقصدی برای خود پیدا نکرده‌اند. دیاز مادریدیستای سابق از قرارداد 6 میلیون یورویی که از سرزمین‌های عربستان سعودی آمده بود چشم‌پوشی کرده است. ترائوره ​​یکی دیگر از کسانی است که نمی‌تواند تیمی را پیدا کند که او را راضی کند. نه دوران حضورش در بارسلونا و نه بازگشتش به لیگ برتر، هیچ‌کدام توجه تیم خاصی را جلب نکرده است. ویتو نیز چند روز پیش با رایووایکانو مذاکراتی داشت که به نتیجه نرسید.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی