صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سرمربی ،بازیکن مورد تأیید خطیر را نمی‌خواهد

قلم قرمز نکونام روی منتظر محمد

مجتبی حسین مرشدی
خبرنگار
 نقل وانتقالات استقلال در فصل جاری یکی از عجیب‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و عملاً مشخص نیست که چه برنامه‌ای در دستور یارگیران این باشگاه قرار دارد.
از زمانی که نکونام سکان هدایت استقلال را به دست گرفت، شایعات متعددی درباره جدایی برخی بازیکنان به گوش خورد و زمان قابل توجهی از نقل وانتقالات استقلال به این موضوع گذشت.
در روزهای آغازین نقل وانتقالات دائماً صحبت از یک تحول اساسی و شگرف به میان می‌آمد. ازجدایی حسینی و سلمانی گرفته تا کنار گذاشتن رمضانی، نیک نفس، مهری، شهباززاده و حتی ارسلان مطهری!
آن‌ روزها مطالبه این بود که استقلال با حفظ ستاره‌هایی همچون قایدی و محبی خود اقدامات گسترده‌ای در راستای جذب بازیکنان جدید انجام دهد و به قول معروف تیم شخم بخورد اما هرگز چنین نشد و برخلاف انتظاراتی که وجود داشت بسیاری از نام‌هایی که در روزهای نخست در لیست خروج قرار گرفتند، دراستقلال ماندند و هیچ یک از این باشگاه جدا نشدند و یارگیران نیز اقدامات وسیعی در راستای خرید بازیکنان شاخص انجام ندادند.
دراین میان اتفاقات عجیب‌تری هم رخ داد و برخی بازیکنان به طرز ناباورانه‌ای رفت و برگشت‌هایی به باشگاه داشتند. سعید مهری یکی از این بازیکنان بود که ابتدا از تیم جدا شد اما دوباره برگشت. محمد حسین مرادمند نیز همین طور. حتی در مقطعی صحبت از حضور این بازیکن در تیم‌های خارجی بود و او چند روز در تمرینات شرکت نکرد تا اینکه دوباره در تمرین استقلال رویت شد.
ماجرای آرمان رمضانی نیز گویای ناهماهنگی‌های عمیق درنقل وانتقالات است. رمضانی یک بار از استقلال جدا شد و بعد از حضوردریک برنامه تلویزیونی دوباره به استقلال بازگشت تا مشخص شود باشگاه استقلال هیچ برنامه‌ روشنی در نقل‌وانتقالات خود ندارد.
دروقایع مربوط به تمدید قرارداد سید حسین حسینی نیز تلاطم بسیاری ایجاد شد و اساساً مشخص نبود که باشگاه استقلال قصد دارد با حسینی قرارداد تمدید کند یا خیر و این دروازه‌بان زمان قابل توجهی پشت شایعات حضور بیرانوند باقی ماند و دست آخر با روزهای متمادی دوری از تمرینات گروهی به استقلال بازگشت.
اما ازهمه اینها عجیب‌تر ماجرای جذب منتظر محمد است که گفته می‌شود نکونام به سرپرست مدیرعاملی استقلال گفته اگر این بازیکن در تمرینات نتواند نظر مساعد او را جلب کند، از لیست کنار گذشته خواهد شد!
درواقع علی خطیر با بازیکنی قرارداد منعقد کرده که از نظر فنی مورد تأیید سرمربی استقلال نبوده و روشن نیست که چرا آقای مدیر در عقد قرارداد با منتظر محمد این اندازه از خود عجله و شتاب به خرج داده است؟!
با توجه به اینکه شنیده می‌شود نکونام قصدی برای ادامه همکاری با منتظر محمد ندارد و در روزهای گذشته نیز حتی رسانه‌های عراقی خبر فسخ قرارداد این بازیکن را منتشر کرده بودند، باید تداوم حضور این عراقی را در استقلال ناممکن دانست.
نکونام از مدیریت استقلال مطالبه بازیکنان درجه یک خارجی را کرده بود و ظاهراً منتظر محمد با معیارهای او همخوانی ندارد. حتی در ماجرای جذب بازیکن هلندی نیز نکونام به مدیران استقلال اعلام کرده بهتر است به جای هزینه‌ای که برای این بازیکن انجام می‌شود تورس خریداری شود که باشگاه استقلال هم ادامه مذاکره را مسکوت نگه داشته و قرار است در روزهای آتی پرونده جذب دیگر بازیکنان خارجی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
البته تردیدی نیست اگر میان مدیریت و سرمربی درموضوع جذب بازیکنان جدید هماهنگی حداکثری وجود نداشته باشد، باشگاه استقلال با بحران بزرگی مواجه خواهد شد و هیچ بعید نیست این ماجرا به یک اختلاف زیرپوستی اما مهم در باشگاه استقلال تبدیل شود؛ درحالی که استقلال این فصل بیش از هرچیز به اتحاد وهماهنگی نیاز دارد واین موضوع باید درهمه امور مورد توجه قرار بگیرد.

ZOOM

نکونام از مدیریت استقلال مطالبه بازیکنان درجه یک خارجی را کرده بود و ظاهراً منتظر محمد با معیارهای او همخوانی ندارد. حتی در ماجرای جذب بازیکن هلندی نیز نکونام به مدیران استقلال اعلام کرده بهتر است به جای هزینه‌ای که برای این بازیکن انجام می‌شود تورس خریداری شود که باشگاه استقلال هم ادامه مذاکره را مسکوت نگه داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی