صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس یک – آلومینیوم اراک صفر

دشت اول با احتیاط


چهارشنبه 18/05/1402، هفته اول از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19:30 دقیقه، بدون تماشاگر
پرسپولیس یک
گل: علی نعمتی (37)
آلومینیوم اراک صفر
داور: امیرسامان سلطانی
کمک‌ها:، فرهاد مروجی، حسن انتظاری
اخطار: میلاد فخرالدینی و علیرضا نقی‌زاده (آلومینیوم)
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، حسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی (مسعود ریگی-63)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (محمد عمری-86)، میلاد سرلک (محمد عمری- 86)، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، شهاب زاهدی (امید عالیشاه- 63) و سعید صادقی
سرمربی: یحیی گل محمدی
 
آلومینیوم اراک: احمد گوهری، مهدی لیموچی (اسماعیل شریفات- 85)، علیرضا نقی‌زاده (عارف حاجی‌عیدی-73)، امین جهان‌کهن، مرتضی تبریزی، مهران موسوی، یونس اکبرپور (محمد مسلمی‌پور- 85)، بهروز نوروزی‌فرد، میلاد فخرالدینی، میلاد بدرقه و محمدمهدی لطفی
(بهرام گودرزی - 85)
سرمربی: مجتبی حسینی
 
پرسپولیس با همان ترکیب قابل پیش‌بینی و حضور دو بازیکن تازه‌واردش کنعانی و زاهدی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل حریف اراکی صف آرایی کرد. مجتبی حسینی مثل همیشه لایه‌های دفاعی تیمش را سفت و سخت چیده بود تا اجازه کارهای خلاقانه را از بازیکنان فاز حمله پرسپولیس بگیرد. همین شد که ربع اول بازی کاملاً متعادل بود و پرسپولیس هرگز نتوانست سوار بر بازی باشد.
در 5 دقیقه ابتدایی هر تیم یک شوت بی‌جان به چهارچوب دروازه حریف زد اما پرسپولیس تا دقیقه 21 نتوانست موقعیتی خلق کند. در این دقیقه بعد از حرکت خوب سرلک، دانیال اسماعیلی‌فر با شوتی محکم گوهری را مجبور به واکنش کرد و در برگشت هم پورعلی‌گنجی نتوانست دروازه حریف را باز کند. سه دقیقه بعد وحید امیری فرصت شوتزنی پیدا کرد اما ضربه او دقیق نبود.
بالاخره پرسپولیس موفق شد با پاس‌های کوتاه و استفاده از تمام نقاط زمین بازی را در کنترل خود نگه دارد و سرانجام دقیقه 37 به خواسته‌اش رسید.
در این لحظه پاس عمقی سروش رفیعی با فرار علی نعمتی و ضربه هوشمندانه او همراه شد تا توپ از بالای سر گوهری که خروج کرده به تور دروازه آلومینیوم بچسبد. این گل در موقعیت مشکوک به آفساید به ثمر رسید تا بار دیگر نداشتن VAR در همین هفته اول به چشم بیاید.
دقیقه 43 سانتر دانیال و ضربه سر امیری موقعیت نصف و نیمه دیگری برای پرسپولیس خلق کرد اما تیم یحیی در لحظات پایانی نیمه نخست خوش‌شانس بود که گل مساوی را نخورد.
 بار اول در دقیقه 45 پاس عمقی که از بین تمام مدافعان پرسپولیس گذشت فخرالدینی کاپیتان میهمان را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما ضربه او دقیق نبود. بار دوم در وقت تلف‌شده بعد از یک صحنه مشکوک در مرکز زمین تبریزی شانس گلزنی پیدا کرد اما بعد از مانور او مقابل پورعلی‌گنجی ضربه نهایی این بازیکن هم دقیق نبود و پرسپولیس برنده به رختکن رفت.
نیمه دوم بدون تغییر شروع شد و در شرایطی که نور ورزشگاه دچار مشکل شده بود میهمان اولین موقعیت بازی را ایجاد کرد و با استفاده از فضای ایجادشده در دفاع راست پرسپولیس، لیموچی شانس گلزنی پیدا کرد که ضربه نهایی او بسیار محکم بود و توپ با فاصله بیرون رفت.
دقیقه 57 توپگیری ترابی موقعیت عالی برای گل دوم پرسپولیس به وجود آورد و امیری با پاس عمقی زاهدی را روانه دروازه کرد اما شماره 20 سرخ‌ها با ضربه محکم پای چپ توپ را به فضای بالای دروازه زد و این شانس مهم از دست رفت.
5 دقیقه بعد تعلل مدافعان پرسپولیس باعث شد تا حرکت ترکیبی بازیکنان مهیمان با ضربه نهایی لیموچی شانس گل دیگری را برای ایرالکو ایجاد کند که این بار بیرانوند با سیوی تماشایی مقابل این توپ ایستاد.
یحیی در میانه نیمه دوم دو تغییر در مرکز زمین داد و فاز حمله تیمش را بدون مهاجم نوک کرد تا مرکز زمین را محکم‌تر ببندد و با مهاجمان کاذب دنبال گل دوم باشد اما میهمان هم نمی‌خواست کوتاه بیاید و دقیقه 68 موقعیت نصف و نیمه دیگری خلق کرد و در میدانداری هم شرایطی متعادل با پرسپولیس داشت.
دقیقه 69 با یک اشتباه از مدافعان ایرالکو سعید صادقی موقعیتی برای گلزنی پیدا کرد که راحت توپ را از دست داد تا در بیست دقیقه پایانی تیم یحیی برای برد استرس داشته باشد.
بیست دقیقه آخر بازی متعادل و بی‌نظم بود. بعد از تعویض عمری او یک تنه موقعیت نصف و نیمه ساخت اما توپش به تور کنار دروازه خورد. دقیقه 89 هم شوت صادقی، گلر سابق سرخ‌ها را مجبور به واکنش کرد و در ریباند هم امیری نتوانست ضربه دقیقی بزند.
در شرایطی که تغییرات یحیی نشان از این داشت که او به هر قیمتی از بازی اول برد می‌خواهد در چهار دقیقه وقت تلف شده هم اتفاق خاصی نیفتاد تا پرسپولیس سه امتیاز نخست را به سختی و با احتیاط کامل به دست بیاورد و امیدوار به بهتر شدن شرایط فنی خود در هفته‌های بعد باشد.

ZOOM
حسینی: گل پرسپولیس آفساید بود
سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: تک گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید. مجتبی حسینی بعد از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیم خوبی است و بازیکنان زیادی دارد اما می‌توانستیم این بازی را بازنده نشویم. آنچه مسلم است این است که ما یک گل آفساید خوردیم و امیدوارم کمک داور عامدانه چنین اشتباهی را نکرده باشد. من صحنه گل را بین دو نیمه در رختکن دیدم.»
او این را گفت و ادامه داد:«بازی خوب و باکیفیتی بود جای تماشاگران هم خالی بود. ما در خلق موقعیت هم موفق بودیم اما بیرانوند با مهارهای خوبش مانع گلزنی ما شد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی