صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بارسلونا کنار کشید؛‌ الهلال یا چلسی؟

نیمار به سمت درهای خروجی

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

نیمار مدتی است که بشدت با لیگ برتر انگلیس پیوند خورده، اما تا این لحظه هرگز توافقی صورت نگرفته است. وینگر برزیلی در تابستان امسال دوباره به عنوان یک هدف اصلی برای چلسی ظاهر شده است، اما تکمیل این انتقال ممکن است دشوار باشد. این بازیکن 31 ساله با آینده نامشخصی در پاری سن ژرمن مواجه است و قراردادش در پایتخت فرانسه دو سال دیگر به پایان می‌رسد.
نکته جالب این است که نیمار قبلاً در سال 2010 نیز با پیشنهاد مالی بسیار هنگفتی به آبی‌های لندن لینک شده بود. با وجود پیشنهاد وسوسه‌کننده از چلسی اما ملی‌پوش برزیلی آن را رد کرد و چند سال بعد تصمیم گرفت که به بارسلونا برود.
دوران حضور نیمار در بارسلونا فراز و نشیب زیادی داشت و در نهایت پاریس با پرداخت بند فسخ 222 میلیون یورویی نیمار، هم او را به پایتخت فرانسه آورد و هم رکورد تاریخ نقل و انتقالات را شکست.
گرانقیمت‌ترین بازیکن جهان در پاریس نیز نتوانست خواسته‌های مدیران را برآورده کند. عملکرد متوسط و مصدومیت‌های زیاد این بازیکن باعث شده که سران تیم قبل از پایان قرارداد نیمار نیم نگاهی به کسب درآمد از فروش او داشته باشند.
 
 پدر سکوت را شکست
چلسی بعد از 13 سال بار دیگر با امید رسیدن به رویایش وارد بازار شده است. این بازیکن 31 ساله حالا در دو سال پایانی قراردادش قرار دارد و پدر این بازیکن در گفت‌و‌گو با نشریه ورزشی اسپورتس کیدا در مورد شایعات جدایی پسرش گفت: «من نمی‌توانم چیزی را که هنوز اتفاق نیفتاده تأیید کنم. به هر حال این شایعات از جایی درز کرده، بیایید سعی کنیم اگر قصد جدایی داشته باشیم آن را درک کنیم.»
 
نیمار چه می‌خواهد
به گزارش اکیپ، نیمار به تیم مدیریتی خود اطلاع داده که می‌خواهد تابستان امسال پاری سن ژرمن را ترک کند. ظاهراً این بازیکن 31 ساله مشتاق بازگشت به بارسلونا است و همچنین به نظر می‌رسد که تیم فرانسوی آماده است تا لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را در یک پنجره از دست بدهد.
چیزی که مشخص است این است که نیمار خودش آماده جدایی از پاریس است و باشگاه نیز ترجیح می‌دهد قبل از سال 2025 که این بازیکن رایگان می‌شود، او را به فروش برساند.
 
موضع پاری سن ژرمن
نیمار در مورد آینده خود صحبت و فاش کرد که با وجود گزارش‌هایی مبنی بر جدایی او از پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد در این تیم بماند. او در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب برزیل Que Papinho گفت: «امیدوارم این فصل نیز در پی‌اس‌جی بازی کنم، من با پاریس قرارداد دارم. تاکنون هیچ‌کسی چیزی در مورد ترک من نگفته است. دوران بسیار سختی را پس از مصدومیت پشت سر گذاشتم، اما سعی می‌کنم به بهترین شکل به میادین برگردم. بدیهی است که قهرمانی همیشه بخشی از اهداف است، اما من می‌خواهم دوباره خوب بازی کنم و این اولین چیزی است که می‌خواهم.»
 
پیشنهاد الهلال
سی‌بی‌اس اسپورت گزارش می‌دهد که یک هیأت بلندپایه از الهلال روز جمعه به پایتخت فرانسه پرواز کرد که قصد داشتند شرایط بازیکن را بررسی کنند و مطمئن شوند که آیا او می‌تواند به عربستان‌سعودی برود یا خیر. پیشنهاد ارائه شده برای توافق شخصی با نیمار مشابه پیشنهاد رونالدو است که تصور می‌شود کل بسته او حدود 200 میلیون یورو (171 میلیون پوند) در سال باشد.
این گزارش می‌افزاید که غول‌های عربستانی که 18 بار قهرمان لیگ شده‌اند، آماده پرداخت 45 میلیون یورو (38 میلیون پوند) به عنوان مبلغ نقل و انتقال هستند، اما هنوز گفت‌و‌گو با پاری‌سن‌ژرمن بر سر این قرارداد را آغاز نکرده‌اند.
 
جلسه بولی
کیلیان امباپه، فوق ستاره پاری سن ژرمن، امیدوار است که درگیری‌های مداومش با نیمار در تابستان امسال به پایان برسد، زیرا باشگاه فرانسوی آماده فروش بازیکن برزیلی است. اما تا این لحظه تنها تیمی که پیشقدم شده است، باشگاه الهلال عربستان است.
از آنجایی که پاریس به دنبال بازسازی تیمش زیر نظر لوئیس انریکه است قصد دارد تا هم دستمزدها را تا جای ممکن کاهش دهد و هم نیمار را به فروش برساند.
لیونل مسی نیز یکی دیگر از بازیکنانی بود که تابستان امسال از جمع پایتخت‌نشینان جدا و راهی اینتر میامی شد. گفته می‌شود که برنده جام جهانی آرژانتین تا زمانی که در پاریس بود به عنوان یک واسطه برای کمک به فرونشاندن درگیری‌های مداوم بین امباپه و نیمار عمل کرده است. طبق گزارش CBS Sports، پس از جدایی مسی، پی‌اس‌جی حالا به دنبال فروش نیمار است و مشکلی برای مذاکره با نمایندگان الهلال برای رسیدن به توافق با آنها ندارد.
از طرف دیگر چند ماه پیش تاد بولی مالک چلسی جلسه‌ای با سران پاریس داشت تا شرایط به خدمت گرفتن نیمار را از سران این باشگاه جویا شود.
 
طرح بارسلونا
بر اساس گزارش‌ها، چلسی ممکن است در تابستان امسال با نیمار، پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا درگیر مثلث نقل و انتقــــــالاتی باشد. گفته می‌شود که برناردو سیلوا در حال حاضر یکی از اهداف اصلی بارسلونا به حساب می‌آید. اما پاری‌سن‌ژرمن نیز این هافبک را در رادار خود دارد و با توجه به شرایـــــط بحرانی بارســـــــلونـــــا احتمال موفقیت پاریسی‌ها در این انتقال بسیار بالاتر است. مدت‌هاست که شایعات جدایی سیلوا از منچسترسیتی به گوش می‌رسد و این می‌تواند صحنه را برای چلسی آزاد بگذارد تا نیمار را به خدمت بگیرد.
 
بازگشت به بارسلونا منتفی است
ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا احتمال بازگشت نیمار به باشگاه کاتالانی را رد کرد. این سرمربی اسپانیایی در مورد شایعات احتمال بازگشت نیمار به نیوکمپ در این تابستان صحبت کرد و گفت: «از شایعاتی که شنیدم تعجب کردم. او جایی در برنامه ما ندارد. نیمار دوست بسیار خوبی برای من است اما اولویت‌های باشگاه متفاوت است.»
 
فشار برای خروج
به گزارش نشریه برزیلی UOL، پاری‌سن‌ژرمن مشتاق است نیمار را در تابستان امسال بفروشد تا فضایی را در صورتحساب دستمزد خود آزاد کند. در واقع، آنها به قدری مشتاق فروش بازیکن ملی‌پوش برزیلی هستند که مایلند رقم بسیار پایین‌تر از حد انتظار را برای این بازیکن بپذیرند.
این گزارش می‌افزاید که نیمار از تصمیم غول فرانسوی آگاه است و اکنون در حال اصرار برای خروج است. UOL اعلام کرده است که منچستریونایتد و نیوکاسل نیز در این رقابت به چلسی ملحق شده‌اند.
 
رویا و ترس از مصدومیت
نیمار از زمانی که به لیگ یک فرانسه آمده  مصدومیت‌های زیادی را تجربه کرده است. یکی از نگرانی‌های باشگاه‌های انگلیسی برای به خدمت گرفتن این بازیکن این است که این بازیکن شاید نتواند از پس شرایط پر فشار لیگ برتر بر بیاید. علیرغم ترس از مصدومیت، این بازیکن همیشه علاقه خود را به لیگ برتر انگلیس نشان داده است. نیمار در سال 2018 در مصاحبه‌ای با میرور گفت: «رقابت در لیگ برتر انگلیس بسیار بالاست و این یکی از بزرگترین مسابقات در جهان است.»

جستجو
آرشیو تاریخی