صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اراکی‌ها دلخوش به راننده پیکان

لطفاً فصل را با 12 گل زده تمام نکن

اکبر منتشلو
خبر نگار
آلومینیوم اراک با هدایت مهدی رحمتی بیست و دومین دوره لیگ برتر را خیلی خوب تمام نکرد. هر چند نسبت به تیم‌های دیگر اراکی‌ها عملکرد خوبی داشتند، اما نسبت به سال‌های گذشته، آلومینیوم اراک نه تنها پیشرفتی نداشت، بلکه قرار گرفتن در جایگاه هشتم جدول و با 40 امتیاز از 30 بازی ناکام بود. اما در فصل پیش رو اراکی‌ها به مجتبی حسینی؛ سرمربی فصل گذشته پیکان اعتماد کردند و در اولین دیدار باید به مصاف پرسپولیس بروند. سیدمجتبی حسینی پیش از دیدار تیم فوتبال تیمش مقابل پرسپولیس می‌گوید: «پس از پنج شش هفته تمرین و چهار پنج بازی دوستانه، تلاش کردیم به خوبی آماده شروع لیگ شویم. نفرات زیادی را از دست دادیم و آلومینیوم تغییرات زیادی داشته است. تلاش کردیم تمام تجربه و دانشی را که داشتیم، به کار بگیریم تا تیمی جدید بسازیم. شروع لیگ مشخص می‌کند که این تغییرات، چقدر روی تیم آلومینیوم مؤثر بوده است و امیدوارم لیگ را به خوبی آغاز کنیم. امیدوارم در این ماراتن سخت، آبرویی را که تیم اراک طی این چند سال به دست آورده است، حفظ و کار را به خوبی تمام کنیم.» او معتقد است نبود هواداران به ضرر تیمش است: «نمی‌دانم دلیل غیبت هواداران چیست، اما باید قدر این تماشاگر را بدانیم. همه جای دنیا می‌خواهند ورزشگاه‌ها را پُر کنند و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. وقتی میهمان هستیم و بازی هم بدون تماشاگر باشد، به نفع ماست.» حسینی اشاره‌ای به فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه آلومینیوم دارد: «تیم ما دروازه‌بان، مدافعان میانی، دو هافبک و دو مهاجم خودش را از دست داد.
 جمع کردن تیمی که این همه بازیکن از دست می‌دهد، سخت است. باشگاه تا جایی که توانسته، در این بازار سخت بازیکن گرفته است. مدیران باشگاه تلاش کردند خواسته‌ها را برآورده کنند. امیدوارم اشتباه نکرده باشیم و بچه‌ها، جایگزینان خوبی برای نفرات قبلی باشند تا تیم خوبی بسازیم.» اما سرمربی آلومینیوم اراک از اهدافش حرف می‌زند: «به هر تیمی که رفتیم، هدف‌مان این بود که به فوتبال خدمت کرده و تیم‌های‌ تروتمیز و سالمی درست کنیم. در همه تیم‌ها می‌خواهیم هم جوانان از فوتبال لذت ببرند و پیشرفت کنند، هم بازیکنان باتجربه بتوانند کیفیت خوبی ارائه کنند.
می‌خواهیم تیم خوبی بسازیم که فوتبال خوبی ارائه و به فوتبال باشگاهی ما کمک می‌کند. با توجه به بودجه محدود باشگاه آلومینیوم و خروجی‌های زیادی که داشتیم، تلاش کردیم با شناختی که از بازیکنان لیگ داشتیم، بازیکنانی را جذب کنیم که دم دست بودند و فکر می‌کردیم کیفیت لازم را برای بازی در آلومینیوم دارند. با این حال نمی‌شود همیشه پُرتوقع بود. تلاش کردیم نفرات مورد نیاز باشگاه را به خدمت بگیریم و امیدوارم بچه‌ها عملکرد خوبی ارائه کنند.» حسینی بازی با پرسپولیس را سخت توصیف می‌کند: «بازی در تهران مقابل تیم اول پایتخت که سال‌هاست جام می‌برد، بسیار سخت است. امیدوارم بچه‌ها بازی خیلی خوبی ارائه کنند و با نشان دادن لیاقت خود، از فرصتی که لیگ ایران با بازی مقابل چنین تیم‌هایی به آنها داده، بهترین استفاده را کنند. این مسابقه تماشاگر ندارد و امیدوارم بینندگان تلویزیونی از آن لذت ببرند.» هر چند در حال حاضر نمی‌توان از عملکرد این سرمربی خیلی انتقاد یا تعریف کرد و باید کارش در آلومینیوم را بعد از چند هفته مورد بررسی قرارداد، اما انتقادهای او قبل از شروع بازی‌ها شروع شده و به نظر می‌رسد با کمترین لغزش، حسینی کمبودها را به رخ بکشد، او در مورد انتقاد خود از بودجه آلومینیوم و قانون سقف بودجه باشگاه‌ها می‌گوید: «نگفتم بودجه باشگاه کاهش یافته، گفتم بودجه محدودی داریم. من نمی‌توانم درباره قانون سقف قرارداد صحبت کنم و مسئولان نهادهای نظارتی و فدراسیون می‌توانند در این مورد حرف بزنند. تیم‌های ثروتمند زیادی هستند که تلاش می‌کنند بازی جوانمردانه مالی را رعایت کنند. خیلی خوب است که مسائل مالی رعایت و شفاف‌سازی شود. شفاف‌سازی نشدن جالب نیست.»
درهرصورت با همه حرف‌هایی که حسینی قبل از اولین بازی تیمش به زبان می‌آورد، اراکی‌ها به سرمربی سابق پیکان اعتماد کرده‌اند، اما باید توجه داشت که پیکان در فصل گذشته فقط با 12 گل زده در لیگ برتر ماندگار شد و این اوج خوش‌شانسی خودروسازان بود که با این وضعیت گلزنی تیم‌شان، همچنان در لیگ برتر حضور دارند، اما شاید اراکی‌ها اینقدر خوش شانس نباشند و برای ماندن در لیگ برتر به تعداد گل‌های بیشتری نیاز دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی