صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

فصل بیست وسوم لیگ برتر امروز استارت می‌خورد

حساس و جذاب

فصل بیست و سوم لیگ برتر امروز با انجام ۵ بازی در شهرهای مختلف شروع می‌شود. در این فصل از رقابت‌ها به نظر می‌رسد شاهد رقابت جالب‌تری خواهیم بود چون مدعیان کسب قهرمانی بیشتر شدند و البته جا به‌جایی زیاد مربیان لیگ‌برتری، مسابقات را حساس‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد.
 
نساجی مازندران- پیکان
بازگشت فکری به قائمشهر
بازی افتتاحیه فصل بیست وسوم  لیگ‌برتر در قائمشهر برگزار می‌شود. جایی که ۲ مربی آبی باید مقابل هم قرار بگیرند. البته نکته مهم این رقابت، بازگشت محمود فکری به قائمشهراست. فکری که پیش از این هدایت نساجی را به عهده داشت و به خاطر پیشنهاد استقلال، قرمزپوشان قائمشهری را ترک کرد و به تهران رفت، حالا باید با عنوان سرمربی پیکان به این شهر شمالی برگردد و مقابل نساجی‌چی‌ها قراربگیرد. نساجی و پیکان، فصل گذشته را به سختی و با شانس پشت سر گذاشتند چون اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود سقوط کنند اما در نهایت با خوش‌شانسی ماندگار شدند تا در فصل بیست و سوم به دنبال جبران باشند. نساجی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم به حساب می‌آید، با مهدی رحمتی به دنبال روزهای بهتر است تا بتوانند هم در آسیا وهم درلیگ ایران خودی نشان دهند. پیکان هم که جوانگرایی را در دستور کار قرار دارد می‌خواهد به گونه‌ای شگفتی‌ساز شود. به هرحال تقابل مهدی رحمتی و محمود فکری دراولین بازی فصل بیست و سوم می‌تواند جذاب باشد. نساجی و پیکان در۵ تقابل اخیر خود، شرایط عجیبی داشتند چرا که پیکان هیچ بردی نداشت اما نساجی ۲ بار برنده شد و ۳ بار هم ۲ تیم به تساوی رضایت دادند.
 
ملوان- ذوب‌آهن اصفهان
تارتار و ذوب به هم رسیدند
بازی ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب هفته اول فصل بیست و سوم باشد. ملوان فصل گذشته شرایط سختی داشت و با تلاش مازیار زارع و بازیکنانش در لیگ برتر ماند تا به رقابتش در سطح اول فوتبال ایران ادامه دهد. البته این بار نه با زارع، بلکه با مهدی تارتار که سرمربی نسبتاً باتجربه‌ای محسوب می‌شود. در سوی دیگر ذوب‌آهن که معمولاً شرایط مالی خوبی دارد، فصل گذشته نتایج چندان خوبی نگرفت و حالا به دنبال جبران است. ذوبی‌ها به محمد ربیعی خیلی اعتماد و اعتقاد دارند و فکر می‌کنند با این سرمربی نسبتاً جوان می‌توانند به روزهای خوب‌شان برگردند. به همین دلیل هم آنها تمام تمرکز خود را گذاشتند که استارت خوبی بزنند و فصل را با برد شروع کنند. البته ربیعی و شاگردانش به خوبی می‌دانند کار سختی مقابل ملوان خواهند داشت. چراکه هم بازی در انزلی برگزار می‌شود که تماشاگران زیادی به ورزشگاه خواهد آمد و هم اینکه مهدی تارتار شناخت خوبی نسبت به تیم فصل گذشته‌اش یعنی ذوب‌آهن دارد. ذوب‌آهن فصل گذشته خارج از خانه هیچ بردی به دست نیاورد که حالا به دنبال شکستن این طلسم هم هستند اما باید دید در نهایت شناخت تارتار نتیجه می‌دهد یا انگیزه بالای ذوبی‌ها برای شکستن طلسم.
 
گل‌گهر- فولاد خوزستان
جدال تیم‌های متمول
گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان ۲ تیم متمولی هستند که فصل گذشته روی قهرمانی لیگ برتر هدفگذاری کردند اما به نتیجه نرسیدند. نکته جالب این است که هر ۲ تیم هم فصل گذشته دچار تغییر در کادرفنی‌شان شدند. گل‌گهر سیرجان به خاطر حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، به سعید الهویی سپرده شد که او هم نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت این باشگاه سرمربی خارجی برای فصل بیست و سوم به خدمت گرفت. فولاد خوزستان هم با جواد نکونام به اهدافش نرسید و در نهایت علیرضا منصوریان را جانشین این سرمربی کرد. اگرچه هواداران فولاد خواستار جدایی منصوریان هم بودند اما باشگاه تصمیم گرفت با این سرمربی کار خود را ادامه دهد. با این شرایط، حالا شاهد جدالی متفاوت در هفته اول از این ۲ تیم خواهیم بود. از یک طرف همه منتظرند ببینند اوزونیدیس چه عملکردی در گل‌گهر دارد و از طرف دیگر اینکه منصوریان می‌تواند به روند خوب و موفقیت‌آمیز خود در فولاد ادامه دهد یا نه. گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در ۵ تقابل اخیر خود نتایج جالبی به دست آوردند. فولاد تنها یک بار توانست گل‌گهر را شکست دهد و آن هم در سیرجان بود. ۲ بازی هم با تساوی به پایان رسید و در نهایت گل‌گهر هم ۲ بار برنده شد.
 
استقلال خوزستان- شمس آذر
جدال لیگ یکی در هفته اول
استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین ۲ تیمی هستند که به تازگی به لیگ برتر راه پیدا کردند و حالا می‌خواهند در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران، خودی نشان دهند. استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد اما شمس‌آذر برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند. به همین دلیل شانس با آنها یار بود که اولین بازی خود را باید مقابل تیمی انجام دهند که فصل گذشته ۲ بار شکستش دادند. این مسأله می‌تواند به اعتماد به نفس شاگردان سعید دقیقی کمک کند تا در ادامه راه هم بتوانند نمایش خوبی داشته باشند. البته استقلال خوزستان که در خانه بازی می‌کند، تمام تمرکز خود را روی این مسأله گذاشت که فصل بیست و سوم را با برد شروع کنند. شاگردان سیروس پورموسوی که به نسبت بازیکنان شمس‌آذر باتجربه‌تر هم هستند، تلاش می‌کنند بار دیگر توانایی‌های خود را نشان دهند تا باز هم نگاه‌های زیادی را به خود خیره کنند. استقلال خوزستان و شمس‌آذر قزوین در چند فصل گذشته در لیگ یک، تقابل‌های جالبی داشتند که در ۴ رویارویی اخیر، ۲ بار شمس‌آذر به پیروزی رسید و یک بار هم آبی‌های اهواز. دیگر بازی هم با تساوی تمام شد. حالا باید دید این بار کدام تیم برنده می‌شود و آیا شمس‌آذر می‌تواند در هفته اول، امتیازات خود را از منفی ۳ به صفر برساند یا نه.

 

جستجو
آرشیو تاریخی