صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نکاتی از پیروزی آرسنال در کامیونیتی شیلد (سوپرجام انگلیس)

رمزدیل و تروسارد، جادوگران ومبلی!

شاید بعضی‌ها بگویند که کامیونیتی شیلد در انگلیس فقط یک بازی دوستانه پیش فصل است اما با مشاهده شادی میکل آرتتا و آرسنال بعد از بردن این جام می‌شد فهمید که این رقابت چه معنایی برای آنها داشت و البته اینکه آنها با این برد یک پیام مهم را به منچسترسیتی، فاتح سه‌گانه قهرمانی فصل قبل، ارسال کردند. سیتی در دقیقه 90+11 برد را از دست داد و در ضربات پنالتی، جام را. کامیونیتی شیلد، سوپرجام انگلیس است و رسیدن به جام با یک مسیر کوتاه را برای تیم‌های فاتح آن ممکن می‌کند. به همین دلیل است که آرتتا بشدت از این برد خوشحال بود. گواردیولا تا آخرین ثانیه‌های مسابقه با تک گل پالمر جوان، به چهارگانه قهرمانی نزدیک بود، اما ضربه لئاندرو تروسارد که با برخورد با مانوئل آکانجی منحرف شد و به درون دروازه سیتی غلتید همه چیز را برای آبی‌ها بر باد داد.

درخشش رمزدیل
وقتی حرف از آمدن یک رقیب جدید می‌شود، یک بازیکن باید با نمایشی درخشان خود را ثابت کند و آرون رمزدیل درون دروازه آرسنال دقیقاً همین کار را انجام داد. داوید رایا تا چند روز دیگر به عنوان دروازه‌بان جدید توپچی‌ها معرفی می‌شود اما رمزدیل با مهارهایی که در بازی مقابل سیتی انجام داد توپچی‌ها را در بازی نگه داشت و در نهایت به قهرمانی رساند. کول پالمر با یک ضربه استثنایی دروازه او را باز کرد اما مهار ضربات فیل فودن و رودری از سوی رمزدیل باعث شد آرسنال در بازی بماند و او تبدیل به قهرمان لندنی‌ها شود.

کوین دبروینه ناکام
شاید دبروینه از اینکه بعد از مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در این مسابقه به میدان رفت خوشحال باشد. او با وجودی که در بهترین شرایط خود نبود اما توانست پاس گل سیتی را بدهد، گلی که البته باید به طور کامل به پای هنر پای چپ کول پالمر نوشته شود. اما دبروینه در ضربات پنالتی ناکام بود و احتمالاً بازی ومبلی 2023 برای همیشه با ناکامی او در تاریخ فوتبال به یاد آورده خواهد شد. کوین اولین ضربه منچسترسیتی را خراب کرد و تیمش هرگز نتوانست در ضربات پنالتی به رقیب برسد و در نهایت هم 4-1 بازنده شد.

تروسارد نجات‌بخش
بهترین ضربه را به توپ نزد اما دروازه سیتی را با همان ضربه باز کرد. خیلی‌ها انتظار داشتند این بازیکن بلژیکی از ابتدا در ترکیب آرسنال قرار گیرد چون در پیش فصل عالی بود. زمانی که او به بازی آمد با حرکات خود به آرسنال انرژی دوباره‌ای بخشید و طرفداران این تیم را به وجد آورد. آرامشی که او در صحنه منجر به گل نشان داد همان تجربه‌ای است که به نظر می‌رسد خط حمله آرسنال فاقد آن است.

ناراحتی گواردیولا: بازی را تا به ثمر رسیدن گل ادامه می‌دهند
پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی پس از بازی سوپرجام انگلیس در مورد عدم قهرمانی تیمش گفت: «ما سه جام کامیونیتی شیلد را پشت سر هم از دست دادیم! اما ما قهرمان لیگ برتر شدیم... .» طولانی شدن وقت‌های تلف شده نیمه دوم نکته‌ای بود که بسیار باعث ناراحتی گواردیولا شد و او همین عامل را دلیل شکست تیمش می‌داند: «این یک سؤال خوب برای هیأت بین‌المللی قانون‌گذاری فوتبال و همه مردم است، زیرا آنها با مربیان مشورت نمی‌کنند، آنها با بازیکنان مشورت نمی‌کنند که نظر آنها چیست. تو باید به زمین بروی، باید قبولش کنی، باید انجامش بدی... آنها بازی‌ها را برای به ثمر رسیدن یک گل ادامه می‌‌دهند. اگر در یک بازی مثلاً نتیجه 4-3 باشد و برای 7 گل 30 ثانیه یا 45 ثانیه وقت کنار بگذارید، پس تا فردا صبح ساعت 9 اینجا هستیم و بازی را دنبال می‌کنیم.»

آرتتا: برد مقابل قوی‌ترین تیم جهان لذت‌بخش است
میکل آرتتا، سرمربی آرسنال به همراه تیمش در جام خیریه انگلیس به قهرمانی رسید. این مربی اسپانیایی برای دومین بار موفق شد که در این رقابت به قهرمانی برسد و حالا آرسنال با 17 جام خیریه، بالاتر از لیورپول و پشت سر منچستریونایتد، دومین تیم پرافتخار این رقابت‌هاست. او ابتدا در مورد برنده شدن مقابل منچسترسیتی فاتح سه‌گانه فصل قبل گفت: «حس فوق‌العاده‌ای دارد. فکر نمی‌کنم چیزی بهتر از قهرمانی در ومبلی مقابل قوی‌ترین تیم جهان وجود داشته باشد، آن هم به نحوی که ما برنده این بازی شدیم.» او سپس در مورد وقت‌های اضافه فراوان بازی که مورد اعتراض پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی بود نیز حرف زد، قانون جدیدی که البته به نفع آرتتا تمام شد و او با گلزنی تیمش در دقیقه 11+90 به تساوی و سپس قهرمانی رسید: «من نمی‌توانم عادت‌هایم را در سه روز تغییر دهم اما تمام تلاشم را می‌کنم که قوانین جدید را بپذیرم. این امکان وجود دارد که ما به خاطر چیزی که نمی‌دانیم، نابود شویم. اما مشکلی نیست، ما با آن سازگار می‌شویم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی