صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رئال بالاخره برای جذب امباپه پیشقدم می‌شود؟

آینده مبهم کیلیان!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

سریال مثلث عشقی امباپه، پاریس و رئال ادامه دارد. خانواده این بازیکن با آغاز ماه آگوست به دنبال راهی برای خروج او از پایتخت فرانسه هستند. در حال حاضر پاریسی‌ها هیچ پیشنهاد رسمی از رئال مادرید برای سوپراستار خود ندارند و تنها چیزی که می‌دانند این است که قطعاً مقصد این بازیکن سانتیاگو برنابئو خواهد بود.
پاری‌سن‌ژرمن تا پایان این ماه تمام تلاشش را می‌کند تا کیلیان امباپه را از بازی خارج کند، تا این بازیکن را فصل آینده به صورت رایگان از دست ندهد. اگرچه این مهاجم علناً اعلام کرده است که می‌خواهد به آخرین سال قراردادش در پاریس وفادار بماند اما خانواده او از هفته گذشته پروژه جدایی را استارت زدند و برای بازیکن مغضوب پاریسی‌ها به دنبال تیم می‌گردند. او هنوز پیشنهاد رسمی از اصلی‌ترین مقصد خودش یعنی رئال مادرید ندارد اما حالا احتمال جدایی در ماه آگوست به بالاترین حد ممکن رسیده است.
هم فایزا لاماری و هم کل تیمی که امباپه را هدایت می‌کنند تا 31 آگوست (9 شهریور) منتظر ماندند تا هم مهلت فعال‌سازی بند تمدید به پایان برسد و هم 40 میلیون یورو بخش اول بند وفاداری را دریافت کنند. حالا آنها تا پایان ماه آگوست باید برای آینده این بازیکن تصمیم اساسی بگیرند؛ ماندن با به جان خریدن احتمال سکونشین شدن و یا پیدا کردن راه خروج با پر کردن حساب بانکی پاریس.
طبق قرارداد هنوز 40 میلیون یورو از پاداش وفاداری این بازیکن باقی مانده است و در 31 آگوست پاریس باید این مبلغ را به حساب این بازیکن واریز کند. باشگاه پاریسی نمی‌خواهد که بدون تمدید بقیه پاداش وفاداری این بازیکن را پرداخت کند و به دنبال خروج هر چه سریع‌تر سوپراستار از تیم است. آنها با خریدهایی که داشتند به خوبی این نکته را به یاد مهاجم خود آورده‌اند که جایگزین او در تیم وجود دارد و اگر نمی‌خواهد تمدید کند باید باشگاه را ترک کند.
سران قطری فکر می‌کردند که سناریوی جدایی در هفته آخر آگوست اتفاق بیفتد اما با روندی که اطرافیان امباپه پیش گرفته‌اند ممکن است همه چیز در عرض چند روز آینده عوض شود.
در آخرین دیداری که پی اس جی و اطرافیان امباپه داشتند، لوئیس کامپوس حضور نداشت. گفته می‌شود که دلیل عدم حضور کامپوس روابط پرتنش با خلیفی و علاوه بر آن تجارتش با مندس است و از آنجایی که رابطه بسیار نزدیکی با کیلیان امباپه دارد فعلاً از مذاکرات کنار گذاشته شده است. از آنجایی که این مهاجم قبلاً تأکید کرده که تا سال 2025 تمدید نخواهد کرد، مذاکرات تا این لحظه هیچ پیشرفتی نداشته است.
امباپه به خوبی می‌داند که آینده‌اش در دستان خودش است. اگر پاریس باز هم به او اجازه تمرین با تیم اصلی را ندهد، این بازیکن بار دیگر در جمع بازیکنان مازاد یا نامطلوب تیم به تمرین ادامه خواهد داد، کاری را که زمانی هم‌تیمی‌هایش در ژاپن بودند انجام می‌دادند. تیم تحت حاکمیت قطر همچنان منتظر پیشنهادی از سوی رئال‌مادرید است که هنوز ارائه نشده، اما هم خانواده و هم اطرافیان برترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن در ذهن‌شان در حال آماده‌سازی خود برای سناریوی تماس تلفنی از مادرید هستند. با این حال نشریه «کوریره دلا اسپورت» ایتالیا در گزارشی به پیش‌بینی زمان رسیدن پیشنهاد رسمی باشگاه رئال مادرید به پاری‌سن‌ژرمن برای جذب امباپه پرداخت. طبق اعلام نشریه معتبر ایتالیایی، باشگاه مادریدی قرار است 15 آگوست (24 مرداد) برای جذب امباپه به صورت رسمی به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پیشنهادی 220 میلیون یورویی بدهد.


انریکه خسته
از پرونده امباپه
تمدید یا فروش در همین فصل! این سیاست کلی پی‌اس‌جی در مورد ستاره فرانسوی است که لوئیس انریکه تصور می‌کرد که بتواند آن را تغییر دهد اما در نهایت متوجه شد که مشکل فراتر از بحث‌های ورزشی است و حل آن خارج از توان اوست. به گزارش مارکا، انریکه از افکار قبلی خود فاصله گرفته و تلاش می‌کند تا تیم فصل آینده را بر اساس ورودی‌های جدید و داشته‌های قبلی چیده و برای رسیدن به اهدافی که مالکان قطری تعیین کرده‌اند تلاش کند. هدف انریکه ابتدا تغییر رأی باشگاه بود و امیدوار بود که این موضوع را به سرانجام برساند اما اکنون هدفش ساختن تیمی با داشته‌های فعلی است. این در حالی است که باشگاه PSG بابت این سیاست غیرعادی در فرانسه بشدت تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دارد. سرمربی پاریس به توانایی‌های امباپه آگاه است و نمی‌تواند این واقعیت را کتمان کند که حضور او شانس پیروزی تیمش را بالا می‌برد. با این حال او در حال حاضر تمرکز خود را روی خریدهای جدیدی چون عثمان دمبله و گونسالو راموس معطوف کرده که احتمالاً بزودی معرفی خواهند شد تا بتوانند در حد امکان جای خالی بزرگ امباپه را پر کنند.


از رونالدو یاد بگیر
نشریه «لو پاریزین» فرانسه در گزارشی در این زمینه نوشت: کیلیان امباپه باید مثل الگوی ورزشی خود یعنی کریستیانو رونالدو جرأت داشته باشد و تصمیم قاطع بگیرد. رونالدو همیشه در دوران فوتبالی‌اش تصمیمات بزرگی گرفته و پای تصمیماتش ایستاده است. وقتی از منچستر به رئال آمد تصمیم بزرگی گرفت. وقتی از رئال به یوونتوس رفت همه را شوکه کرد. اسطوره پرتغالی مثال خوبی برای امباپه است تا درس بگیرد و با شجاعت تصمیم به جدایی از پاریس بگیرد و راهی رئال شود.

بن‌بست پشت بن‌بست!
باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای آخرین مرتبه تلاش کرده کیلیان امباپه را راضی کند تا قراردادش را تمدید کند، اما این بازیکن باز هم به درخواست باشگاهش پاسخ منفی داده است. فابریتزیو رومانو خبرنگار حوزه نقل‌وانتقالات مدعی شد، باشگاه فرانسوی در نظر داشت تا قرارداد امباپه را تمدید کند و در عوض به او قول بدهد تا آخر فصل آینده پاریس را ترک کند. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن باور دارد که امباپه فقط می‌خواهد راهی رئال‌مادرید شود و شاید این اتفاق با توجه به اینکه نمی‌خواهند مهاجم‌شان را رایگان از دست بدهند، همین تابستان رخ بدهد. آخرین تیری که ناصر الخلیفی و مدیران پی‌اس‌جی رها کردند هم همین پیشنهاد تمدید به شرط جدایی در سال ۲۰۲۴ بود که مورد موافقت بازیکن‌شان قرار نگرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی