صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

بازیکن پرسپولیس باید بهترین باشد

شاه‌محمدی: بیرون گذاشتن گولسیانی اشتباه است

جمشید شاه‌محمدی معتقد است در شرایط سخت فعلی باید مدیرعامل پرسپولیس نقش خودش را بخوبی در پرسپولیس ایفا کرده و یکی از مهم‌ترین وظایفش که جذب بازیکن رده بالا برای پرسپولیس است را بخوبی ایفا کند.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
 چرا در رابطه با جذب بازیکنان جدید خصوصاً مهاجم پرسپولیس به مشکل خورده؟
وظیفه باشگاه است که نیاز سرمربی تیم در امر بازیکن را برآورده سازد چون هر نتیجه‌ای که حاصل شود هواداران، سرمربی تیم را مسئول فنی‌اش می‌دانند از این‌رو مدیر عامل پرسپولیس در چنین برهه‌ای که مربی نیاز به مهاجم خارجی ششدانگ دارد و چندین و چند گزینه را هم به باشگاه معرفی کرده اما تا حالا باشگاه نسبت به جذب آن اقدام نکرده که باید اقدام لازم را انجام دهد. مدیرعامل تیم باید در چنین شرایطی نقش خودش را ایفا کند در غیر این صورت نقش مدیرعامل چه خواهد بود. در حال حاضر شاهدیم بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید خیلی سخت پولش داده می‌شود اما تیم‌هایی مانند تراکتور و سپاهان خیلی راحت بازیکن می‌گیرند و با بازیکنان مد نظرشان قرارداد می‌بندند.
جدا از مهاجم، سرمربی پرسپولیس درصدد جذب دروازه‌بان هم هست!
بله حتماً پرسپولیس به یک دروازه‌بان دیگر نیاز دارد. سنگربانی که بتواند در صورت نیاز و در شرایطی که بیرانوند مصدوم یا محروم شد بخوبی از دروازه پرسپولیس حفاظت کند. ما باید فرایند ساختن دروازه‌بان را بخوبی در تیم‌های پایه‌مان انجام می‌دادیم اما حالا که این کار بخوبی انجام نشده حتماً باید دروازه‌بانی خارجی البته با گرفتن تست‌های لازم بعد از حضور در چند بازی تدارکاتی در صورت اینکه خوب بود و جواب لازم را داد جذب شود.
پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی که برگزار کرده بود برنده شد اما چرا این بردها با بازیکنانی متشکل از بازیکنان ذخیره مقابل فجرسپاسی ادامه پیدا نکرد؟
بازی‌های تدارکاتی خیلی نباید ملاک قرار گیرد اما به هر حال از آنجا که نام تیم پرسپولیس است بازیکن باید در هر شرایطی وقتی با نام پرسپولیس به میدان رفت برنده از زمین خارج شود. بازیکنان ذخیره هم باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و در سطح لازم فنی و روحی روانی خودشان را قرار دهند و اگر بی‌انگیزه هستند و در خودشان توانایی رقابت و جنگیدن با بقیه هم‌تیمی‌هایشان در خود نمی‌بینند از پرسپولیس بروند و تیم دیگری را انتخاب کنند اما اگر بازیکن پرسپولیس هستند باید بپذیرند که بهترین نمایش را ارائه داده و این نکته مهم را هم به خودشان بقبولانند که با بازیکنان بزرگ نباید به لحاظ فنی فاصله زیادی داشته باشند و اگر چیزی جز این مسأله وجود داشته باشد من ایراد را در انتخاب بازیکن از سوی سرمربی تیم می‌دانم.
در خصوص کریم باقری هم گفته می‌شود که یحیی با او مشکلی ندارد اما با وجود این هنوز مجوز حضور باقری در پرسپولیس صادر نشده!
واقعاً نمی‌دانیم پشت پرده حضور کریم باقری در پرسپولیس چیست که به این بازیکن بزرگ و مربی ارزنده که یکی از بهترین‌های ایران بوده و هست اجازه فعالیت داده نمی‌شود. باید احترام کریم نگه داشته شود. پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش کار خیلی سختی را پیش رو دارد از این‌رو یحیی حتماً به مربی مانند کریم نیاز دارد چون باید از تجربه او در امور اداره تیم برای بازی در آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی ‌اش در جام‌های داخلی استفاده کند.
در رابطه با تغییرات مد نظر یحیی در دفاع میانی چه عقیده‌ای دارید؟
بهتر است یحیی از سیستم 2-5-3 استفاده کند که این روش با توجه به حضور سه مدافع میانی خوب بهترین روش برای پرسپولیس است.
اما یحیی قصد دارد از روش 2-4-4 استفاده کند.
به نظرم بهترین زوج خط دفاع میانی برای پرسپولیس استفاده از زوج گولسیانی و کنعانی‌زادگان است. پورعلی‌گنجی مدافع خوبی است اما من معتقدم گولسیانی فصل قبل جزو سه بازیکن برتر پرسپولیس بود به همین دلیل به او نمره بالایی می‌دهم در حالی که ‌پورعلی‌گنجی بعد از مصدومیت با وجود تلاش زیادی که انجام داد باز هم نتوانست به آن مدافع باصلابت گذشته تبدیل شود از این‌رو من معتقدم گولسیانی حتماً باید بازی کند و در کنار کنعانی‌زادگان قرار گیرد. بیرون گذاشتن مدافعی که امتحانش را بخوبی پس داده اشتباهی بزرگ است که یحیی نباید مرتکب شود.
در مورد موفقیت پرسپولیس در آسیا چقدر شانس قائل هستید؟
من عاشق پرسپولیس هستم و از تیم‌های پایه این باشگاه رشد کردم و به تیم بزرگسالان و تیم ملی رسیدم و هر چیزی که در فوتبال به دست آوردم از پرسپولیس بوده است اما حقیقتاً معتقدم ما مانند سایر تیم‌های قطری و عربستانی و شرق آسیا کار نمی‌کنیم. منظورم هم زیاد هزینه کردن نیست چون ملاک موفقیت فقط پول زیاد خرج کردن نیست. منظورم سازندگی و ساختار قوی است که در تیم‌های ایرانی این چرخه به هیچ وجه رعایت نمی‌شود. از این‌رو برای پرسپولیس که بزرگترین تیم ایران هم هست شانس چندانی برای قهرمانی در آسیا قائل نیستم.
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته اول لیگ چه نظری دارید؟
پرسپولیس مربی و بازیکنان خیلی خوبی دارد از این‌رو من معتقدم حتی با نیمی از توانش هم قادر است تیم اراکی را شکست دهد. یحیی مربی باهوشی است و قدر امتیازهای اول فصل را می‌داند از این‌رو حتماً تیمش را برای برد و کسب سه امتیاز و زدن استارت قوی در لیگ به مصاف حریفش می‌فرستد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی