صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

سفر زودهنگام والیبالیست‌ها به ارومیه

دورخیز بلند برای قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران پس از برگزاری چند هفته اردو در تهران، ظهر دیروز راهی ارومیه شد تا تمرین‌هایش را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در این شهر پیگیری کند.
بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی شهر ارومیه و با شرکت ۱۸ تیم برگزار خواهد شد. تمرین‌های تیم ملی والیبال ایران برای حضور در این رقابت‌ها از سه‌شنبه، سوم مرداد با حضور ۱۸ بازیکن در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد. میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، مبین نصری، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، صابر کاظمی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، محمدطاهر وادی، جواد کریمی و محمد فلاح ۱۶ اعزامی به ارومیه هستند.
سیدمحمد موسوی ظهر امروز راهی ارومیه می‌شود تا اردوی تیم ملی با ۱۷ بازیکن در این شهر آغاز شود و در نهایت ۱۴ بازیکن در فهرست تیم ایران در قهرمانی مردان آسیا قرار گیرند. در پایان اردوی تهران امیررضا سرلک و علی رمضانی از ترکیب تیم خط خوردند و محمد فلاح به تیم اضافه شد.

تورنمنت حیثیتی
رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در حالی در روزهای پایانی مرداد و به میزبانی ارومیه آغاز خواهد شد که یک تورنمنت حیثیتی برای ایران به حساب می‌آید.
رقابت در خانه آن هم در شهری والیبالی مانند ارومیه، فشار زیادی را برای قهرمانی روی دوش والیبالیست‌ها خواهد گذاشت که اهمیت این رقابت‌ها را دوچندان کرده است. رقابت‌‎هایی که طی سال‌های گذشته به سبب حضور ایران در رویدادهای جهانی، کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی ادوار، منجر به حضور تیم دوم ایران شده بود.
حالا تیم ایران با تمام قوا و حتی اضافه شدن نفرات غایب در لیگ ملت‌ها در ارومیه حاضر خواهد شد و تمام تلاشش را برای کسب عنوان قهرمانی خواهد کرد.
از طرف دیگر سبقت عجیب و غریب ژاپنی‌ها از ایران طی سال‌های اخیر هم مزید بر علت شده تا تیم ایران با تمام قدرت راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شود تا بلکه بتواند با غلبه بر سامورایی‌‎ها، از خروج جام از ایران جلوگیری کند.

ژاپن به دنبال انتقام
دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا در حالی پس از المپیک توکیو برگزار شد که ژاپنی‌ها میزبانی رقابت‌ها را بر عهده داشتند. آن هم در شرایطی که تیم ایران با یک پوست‌اندازی کامل راهی مسابقات شد و ژاپن هم بدون دو ستاره اصلی پا به میدان گذاشت. شاگردان عطایی در آن مسابقات در بازی پایانی و در مقابل چشمان هزاران تماشاگر ژاپنی، تیم میزبان را از پیش رو برداشت و در خانه حریف جشن قهرمانی گرفت.
حالا ماجرا دقیقاً برعکس شده و این رقابت‌ها در حالی در ارومیه برگزار خواهد شد که ژاپنی‌ها در صورت اعزام تیم اصلی، شانس بیشتری برای پیروزی داشته و در تلاش جبران شکست دوره قبل و گرفتن انتقام خواهند بود.

حضور مربی ارومیه‌ای در رأس کادر فنی
تیم ملی در حالی راهی ارومیه شده که سوای تغییر در نفرات اعزامی، یک مربی جدید هم به کادر فنی تیم اضافه شده است. عبدالرضا علیزاده مربی جوانی است که  به‌تازگی به عنوان مربی به کادر فنی تیم ملی اضافه شده است. مربی که به نظر می‌رسد جانشین محمود افشاردوست شده و قرار است در این رقابت‌ها در کادر فنی تیم ملی باشد.
اینطور که به نظر می‌رسد، ارومیه‌ای بودن این مربی هم در جذب و انتخاب او بی تأثیر نبوده و بهروز عطایی ترجیح داده تا برگزاری این مسابقات در این شهر، یک مربی بومی نیز در کادر خود داشته باشد.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان، پاول متئوس و عبدالرضا علیزاده (مربیان)، امین علی‌اکبری (آنالیزور)، یاناس ویچیچ (مربی بدنساز)، نیما ده‌پناه (فیزیوتراپ)، رضا قلی‌پور (پزشک) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور، کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.
سرپرست تیم ملی به دلیل مشغله کاری روز دوشنبه ۱۶ مرداد راهی ارومیه می‌شود و میلاد دارابی به عنوان دستیار سرپرست، ملی‌پوشان را در سفر روز گذشته همراهی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی