صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

آبی‌های اهواز با آرامش در تهران کار می‌کنند

استقلال خوزستان؛ مرموز و متفاوت با قبل

کارن کوشا
خبرنگار

استقلال خوزستان این فصل تیمی متفاوت است. آبی‌ها چند فصل قبل با بازیکنانی کم نام و نشان و سرمربیگری عبدالله ویسی توانستند در عین ناباوری قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورند.
تیمی کم‌هزینه که شاید در ابتدای فصل کمتر کسی فکر می‌کرد می‌تواند حتی در بین مدعیان قرار بگیرد اما با نتایج درخشانی که گرفت موفق شد بالاتر از همه مدعیان، قهرمانی را به دست بیاورد. استقلال خوزستان بعد از آن قهرمانی، کاملاً متحول شد. دیگر از آن شرایط خوب خبری نبود و روز به روز ضعیف‌تر می‌شد. به صورتی که خیلی زود به لیگ یک سقوط کرد. سقوطی که تعجب خیلی‌ها را به دنبال داشت. چراکه از تیم قهرمان انتظار نمی‌رفت به این زودی ضعیف شود و به رده پایین‌تر سقوط کند. البته در آن مقطع، مدیریت و سرمربی تیم تغییر کرد. بحث جوانگرایی و بومی‌گرایی پیش آمد و البته دیگر از آن نظم مالی خبری نبود. به همین دلیل بازیکنان هم یکی پس از دیگری جدا شدند و به تیم‌های دیگر رفتند تا آبی‌های اهوازی به این روز بیفتند.
بعد از سقوط استقلال خوزستان، شرایط بد همچنان ادامه داشت و حتی این تیم در خطر سقوط به رده پایین‌تر هم قرار گرفت اما در نهایت فصل قبل همه چیز تغییر کرد. انگیزه‌ها بیشتر شد و همه دست به دست هم دادند که تیم به لیگ برتر صعود کند. به این تیم لقب کهکشانی‌ها در لیگ یک دادند که این مسأله کار را سخت‌تر کرد. در نیم‌فصل شرایط خوب نبود و حتی بحث تغییر سرمربی به صورت جدی پیش آمد اما کار با سیروس پورموسوی ادامه پیدا کرد و در نهایت استقلال خوزستان به عنوان تیم دوم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد. صعودی خاطره‌انگیز که خوزستانی‌ها را خیلی خوشحال کرد. حالا استقلال خوزستان قرار است با سرمربیگری پورموسوی بار دیگر در لیگ برتر حضور پیدا کند. پورموسوی که پیش از این به عنوان دستیار اول عبدالله ویسی تجربه قهرمانی استقلال خوزستان را داشت و حالا سرمربی باتجربه‌ای به حساب می‌آید، در تلاش است این فصل هم کار بزرگی انجام دهد.
البته از استقلال خوزستان در این فصل انتظار نمی‌رود جزو مدعیان باشد و حتی برای کسب سهمیه آسیا تلاش کند اما رتبه تک‌‌رقمی و پدیده شدن، انتظار نا‌بجایی نیست.
آبی‌های اهوازی در فصلی که قهرمان شدند از بازیکنانی چون فرنانــــــــــدو دخســـــــــوس، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، میثم دورقی، حکیم نصاری، نوید عاشوری، مهدی زبیدی، حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی استفاده می‌کردند که مثل ستاره درخشیدند. حالا این فصل پورموسوی روی توان و تلاش یک سری از این بازیکنان که حالا باتجربه‌تر هم شدند حساب ویژه‌ای باز کرده. بازیکنانی مثل محمد طیبی، رحیم زهیوی از ستاره‌های آن تیم بودند که حالا پورموسوی برای بازسازی دوباره آبی‌پوشان در لیگ برتر روی توانایی‌های برخی از بازیکنان آن تیم حساب باز کرده است.
محمد طیبی، فرزین گروسیان، علی هلیچی و رحیم زهیوی از جمله بازیکنان آن مقطع استقلال خوزستان به شمار می‌روند که سیروس پورموسوی امیدوار است در کنار بازیکنانی نظیر حسین ساکی، حسن شوشتری، رضا دهقانی، شهرام سالاری، سعید محمدی‌فرد، علیرضا خوشکفا، عقیل کعبی، محمد سلطانی‌فر، محکم‌کار و همین‌طور بازیکنان حفظ شده از فصل گذشته، بتوانند ترکیب منسجمی برای او در فصل پیش رو شکل بدهند. استقلال خوزستان خیلی زود هم کارش را شروع کرد که از دیگر تیم‌ها عقب نیفتد و چند بازی تدارکاتی هم انجام داد تا بتواند آماده رقابت‌ها شود. آبی‌ها در تهران اردو زدند و قرار است تا پایان مهرماه که هوا همچنان در اهواز گرم خواهد بود، در پایتخت کار خود را ادامه دهند تا در فصل بیست و سوم لیگ برتر بتوانند نتایج خوبی بگیرند.
استقلال خوزستان مثل دوره‌ای که قهرمان لیگ برتر شدند، تیمی آرام و بی‌حاشیه است اما دیگر خبری از آن بازیکنان کم نام و نشان نیست و از نفرات باتجربه بهره می‌برد. حالا باید دید می‌توانند آن اتفاق بزرگ را به شکل دیگر تکرار کنند یا نه. نه اینکه قهرمان شوند اما شاید بتوانند مثل پدیده باشند و حریفان بزرگ را اذیت کنند. در هر حال، تیم سیروس پورموسوی کمی مرموز و متفاوت با قبل است که شاید حریفان باید مقابل آنها حواس‌شان را بیش از هر زمانی جمع کنند تا غافلگیر نشوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی