صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بحران زنجیره‌ای در پاری‌سن‌ژرمن

نارضایتی قبل از آغــــــاز

ایمان گودرزی
خبرنگار

بحران امباپه می‌تواند، وضعیت پاریس را توفانی‌تر از قبل کند. اخبار بدنام کردن امباپه همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که این اخبار طبعات بیشتری در سطح مدیریت باشگاه داشته باشد. پاریس علناً نشان داده که به دنبال اذیت کردن بازیکن سرکش خود است و در اولین اقدام این بازیکن را برای اردوی پیش فصل به ژاپن دعوت نکرد. قطعاً هم ماندن و هم رفتن کیلیان در پاریس پروژه راحتی نخواهد بود اما تنها چیزی که مشخص است این است که پاریسی‌ها نمی‌خواهند فوق ستاره خود را رایگان از دست بدهند.
حال شنیده می‌شود بلاتکلیفی و جدایی احتمالی کیلیان امباپه پیامدهای دیگری نیز برای باشگاه در بر خواهد داشت. در اولین ترکش‌های این اتفاق گفته می‌شود لوییس کامپوس در آستانه جدایی از پاریس قرار دارد.
لوییس کامپوس و امباپه رابطه نزدیک و حرفه‌ای دارند که مربوط به دوران حضور او در موناکو است، کامپوس به اندازه‌ای به امباپه نزدیک است که زمانی یک مربی جوانان می‌خواست امباپه را اخراج کند اما در نهایت کامپوس سرمربی را اخراج کرد. حتی فلورنتینو پرز نیز برای انتقال کیلیان امباپه در سال 2021 دست به دامان کامپوس شد تا این بازیکن رئال مادرید را برای تیم آینده خود انتخاب کند. با این حال کیلیان تصمیم گرفت قراردادش را با پاریس تمدید کند و بعد از آن بود که کامپوس به صورت غیر رسمی مدیریت ورزشی پاریسی‌ها را بر عهده گرفت. بدون شک لوییس کامپوس در بخش مدیریتی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن یکی از چهره‌های کلیدی به حساب می‌آید و جدایی او می‌تواند فقدان بزرگی را در تیم ایجاد کند. علاوه بر این، قطر تصمیم گرفته تا دو سرپرست باشگاه را در بخش فنی نیز حذف کند. آنترو هنریکه یکی از این افراد است که از قبل در باشگاه حضور داشت و با آمدن لوییس کامپوس به او پیوست.
 واقعیت این است که لوییس انریکه با ایده نیمکت‌نشین شدن امباپه در صورتی که تابستان به فروش نرسد مخالف است. برای جبران این وضعیت باید ببینیم پاریس که غرق در غرور است، حاضر می‌شود برای به دست آوردن دل سرمربی بی‌خیال این تصمیم بی‌رحمانه شود یا خیر. پاریس قبلاً نشان داده که برای تحقیر بازیکن و یا نمایش قدرت از هیچ کاری ترسی ندارد، حتی اگر به قیمت سکونشینی فوق ستاره باشد.
از طرف دیگر یکی از افراد مورد اعتماد انریکه یعنی رافل پل به دلیل مشکلات شخصی‌اش در حال بررسی گزینه جدایی از پاری‌سن‌ژرمن است. با این حساب جدایی احتمالی امباپه، کامپوس و لوییس انریکه ضربه بزرگی به باشگاه خواهد زد و این احتمال می‌رود در صورتی که این خروجی‌ها رخ دهد لوییس انریکه نیز خروجی بعدی تیم باشد. یعنی درست چند روز قبل از شروع لیگ لوییس انریکه برای شروع بازی‌ها لوییس کامپوس را در کادر مدیریتی نمی‌بیند، امباپه را دارد ولی ندارد و دست راستش روی نیمکت یعنی رافل پل از تیم جدا خواهد شد. اگر چنین وضعیتی برای سرمربی سابق اسپانیا رخ دهد باید به او حق بدهیم نیم نگاهی به خروج از تیم داشته باشد.
واکنش زنجیره‌ای به تمام تصمیم‌ها و افشاگری‌هایی که به دلیل بحران امباپه رخ می‌دهد، در حال حاضر به لوییس انریکه رسیده است تا فکر کند آیا باید در آن آتشفشان ادامه دهد یا خیر؟ همه ما با شناختی که از لوییس انریکه و زندگی شخصی‌اش داریم می‌دانیم که او به خوبی می‌تواند از پس شرایط سخت بر بیاید اما به هر حال همه چیز برای ادامه دادن یا ندادن در دست اوست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی