صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

تمدید سه ساله یا جدایی در پایان فصل؟

پورتو انتخاب کرد طارمی به جای 750 میلیارد

امیر اسدی
روزنامه‌نگار

مهدی طارمی وارد آخرین سال قراردادش با پورتو شده و این وضعیتی است که باشگاه پرتغالی را در شرایط تمدید قرارداد با این مهاجم ایرانی یا انتقال او با یک سود مالی خوب در تابستان امسال قرار داده است. با این حال طی هفته‌های اخیر بارها بحث انتقال طارمی به میان آمده اما هیچ‌یک به سرانجام نرسیده.
مهدی حتی در روزهایی که بحث انتقالش به میلان در سری‌آ مطـــــــــــــرح بود، حضور پررنگی در تمرینات پیش‌ فصـــــل پورتو داشت. او البته بعد از منتفی شـــــــدن این انتقال، در بازی‌های تدارکاتی نیز به میدان رفت تا مشخص شــــــــــــود پورتو قید فـــــــــروش ستاره ایرانی خود را تا حدود بسیاری زده و دنبال شرایطی است تا از طارمی بهترین استفاده ممکن را
ببرد.
بنابراین می‌توان گفت تا حدود بسیاری انتقال مهدی طارمی منتفی شده و تیم پرتغالی قید 15 میلیون یورو  -حدود 750 میلیارد تومان- را زده تا از این مهاجم ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ پرتغال استفاده کند.
هر چند نقل و انتقالات تابستانی تا شهریورماه ادامه دارد و پورتو تا آن زمان هم می‌تواند پیشنهادهای طارمی را بررسی کند.
تمدید سه ساله
یا جدایی آزاد؟
اگر طارمی در پورتو بماند و در فصل 2024-2023 لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب این تیم قرار بگیرد، آن وقت تابستان بعدی می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد و بدون اینکه حتی یک یورو به جیب پرتغالی‌ها برود، راهی تیمی جدید شود.
بنابراین پورتو از حالا بحث تمدید قرارداد با طارمی را مطرح کرده و می‌خواهد به هر قیمتی که شده او را برای سال‌های بعد هم در ترکیب خود حفظ کند.
با این حال بعید است طارمی به این پیشنهاد جواب مثبت بدهد و پای برگه تمدید را امضا بزند.
تمدید قراردادی که البته با افزایش دستمزد نیز همراه خواهد بود.

رفیق بخت‌ برگشته علیپور
پورتو در روزهایی که بحث جدایی طارمی و درآمدزایی از فروش ستاره ایرانی نقل محافل فوتبالی بود، فران ناوارو را از ژیل‌ویسنته جذب کرد.
ناوارو یکی از بهترین گلزنان لیگ پرتغال در دو فصل اخیر بود که باعث شد علی علیپور در اغلب بازی‌ها یا روی نیمکت بنشیند یا در پست غیرتخصصی به میدان برود.
حالا ناوارو در اردوی پورتو حضور دارد و طارمی هم از ترکیب این تیم جدا نشده. بنابراین این مهاجم اسپانیایی باید فصل را از روی نیمکت آغاز کند و منتظر بماند تا در غیاب طارمی فرصتی در اختیار او قرار بگیرد.

پاسپورت ایرانی یا سن و سال کمتر؟
مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گلی فصل 2023-2022 لیگ پرتغال یک رقیب جدی به نام گونزالو راموس داشت که برای بنفیکا بازی می‌کرد.
مهاجم جوانی که در کورس آقای گلی مقابل طارمی شکست خورد و نتوانست کفش طلا را به دست بیاورد. حالا اما راموس در آستانه انتقال به پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونا قرار گرفته و گفته می‌شود مبلغ این انتقال هم 80 میلیون یورو است.
 مهدی طارمی اما پیشنهادی در حدود 20 میلیون یورو هم پیدا نکرد تا مجبور شود در پورتو بماند. حالا یک سؤال به وجود می‌آید.
پاسپورت ایرانی مهدی و سن و سال بالاتر او نسبت به راموس باعث شده تا او به پاری‌سن‌ژرمن برود و طارمی در پورتو بماند یا عوامل دیگری در ثبت این اتفاق نقش دارد؟

خوشحالی زوج برزیلی
مهدی در دو فصل اخیر همراه با مهاجمی برزیلی به نام اوانیلسون زوج خطرناکی را در خط حمله پورتو تشکیل
داد.

ZOOM

اگر طارمی در پورتو بماند و در فصل2024-2023
لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب این تیم قرار بگیرد، آن وقت تابستان بعدی می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد و بدون اینکه حتی یک یورو به جیب پرتغالی‌ها برود، راهی تیمی جدید شود. بنابراین پورتو از حالا بحث تمدید قرارداد با طارمی را مطرح کرده و می‌خواهد به هر قیمتی که شده او را برای سال‌های بعد هم در ترکیب خود حفظ کند

این دو مکمل فوق‌العاده‌ای برای یکدیگر بودند و حالا هم اوانیلسون در مصاحبه‌ای از ادامه حضور طارمی در پورتو ابراز خوشحالی کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی