صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خمس کارش به اما و اگر می‌کشد

تراکتور گلزن می‌خواهد

اکبر منتشلو
خبر نگار
با اتمام بیست و دومین دوره لیگ برتر این تراکتور بود که توانست شرایط بهتری را تجربه کند، برعکس سال های گذشته تراکتور بلافاصله بعد از پایان بازی ها، توانست با حفظ سرمربی فصل گذشته خود، برنامه‌ریزی‌ها برای تیمش را شروع کند و خیلی زود تمرینات و برگزاری اردوهایش را شروع کرد. باشگاه تراکتور با توجه به شرایطی که در بیست و دومین دوره لیگ برتر داشت، جذب بازیکنان را هم با بهترین وضعیت آغاز کرد و بازیکنان مدنظر خمس سرمربی این تیم را خیلی زود جذب کرد. این تیم بازی‌های تدارکاتی خوبی را هم در اردوی ترکیه برگزار کرد تا بتواند نقاط ضعف خود را برطرف نماید. تراکتور برای شروع بازی‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر به خوبی آماده بود، اما تعویق بازی‌ها در هفته اول این رقابت‌ها باعث شد تا این تیم فرصت مجددی برای ارزیابی داشته باشد. تراکتور با خمس راهی تهران شد تا بازی دوستانه‌ای را در تهران برگزار نماید. تعویق لیگ برتر باعث شد تا تراکتور نیز همچون سایر تیم‌های لیگ برتری یک بازی دوستانه را برنامه‌ریزی کند و برخلاف دیدار قبلی راهی تهران شود و با مس رفسنجان دیدار کند. پاکو خمس در این بازی ترکیب مورد نظر خود برای شروع لیگ برتر را هم تست کرد، اما نکته جالب این است که محمد نادری نیز به عنوان مدافع چپ از ابتدا به میدان رفت.
همچنین خمس در این بازی ترکیب ۴-۳-۳ را به کار گرفت تا با این سیستم تیم مورد نظر خود برای لیگ برتر را معرفی کند. در این دیدار برای تراکتور حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد آقاجان‌پور، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاوو، محمد قنبری، آلوارو خیمنز و امیرحسین حسین‌زاده به میدان رفتند. در نیمه اول این بازی تراکتور روی پاس دیدنی ریکاردو آلوز و در حرکتی از عمق دفاع حریف موفق شد گل نخست را پایه‌ریزی کند. در این صحنه گوستاوو به زیبایی دروازه حامد لک را باز کرد. با این گل تراکتور روحیه مضاعف گرفت و حملات خود را ادامه داد تا اینکه گل دوم روی اشتباه مدافعان مس رفسنجان با گل به خودی به ثمر رسید.
 در سراسر این نیمه تراکتور با نمایش هجومی و جذاب چند موقعیت دیگر هم خلق کرد که مهاجمان این تیم نتوانستند گلزنی کنند. در نیمه دوم سعید آقایی، مهدی حسینی، مهدی شیری و… به میدان رفتند تا خمس تقریباً تمام ستاره‌های خود را تست کند. اما نکته مهم در این دیدار گلزنی گوستاوو و ناکامی سایر بازیکنان تراکتور بود، در حالی گوستاوو توانست تنها گل تراکتور را به ثمر برساند که طی روزهای گذشته شایعاتی درباره جدایی این بازیکن وجود داشت که البته با واکنش باشگاه تراکتور مواجه شد: «شایعات منتشر شده در مورد جدایی احتمالی «گوستاوو» و موضوع جابه‌جایی بازیکنان خارجی و داخلی کذب محض بوده و حضور مدیر برنامه‌های این بازیکن در تهران برای مذاکره جهت تمدید قرارداد وی است.» اما حتی در صورتی که گستاوو در تراکتور بماند به نظر می‌رسد این تیم تبریزی نیازی مبرمی به مهاجم شش دانگ دارد. آخرین بازی تدارکاتی تراکتور مقابل مس رفسنجان به خوبی نشان داد که این تیم در خط حمله ضعف دارد و این در حالی است که حتی خمس از چند مهاجم استفاده می‌کرد و کاملاً تیم هجومی به میدان فرستاده بود اما ثمره این تیم هجومی تنها یک گل بود. جالب است که تراکتور در حالی فصل گذشته را در لیگ برتر در رده چهارم به پایان رساند که 10 گل زده کمتر از تیم سوم یعنی استقلال داشت و با فاصله 10 امتیاز کمتر از استقلال در رده چهارم قرار گرفت.
 خمس سال گذشته این ضعف تراکتور را نتوانست برطرف کند و ظاهراً در این فصل هم تراکتور با همین ضعف روبه‌رو است و اگر تراکتور بخواهد بهتر از فصل گذشته عمل کند، بایستی در خط حمله تیمش را تقویت نماید. ضمن اینکه حتی اگر جدایی گوستاوو نیز جدی نباشد، حضور این بازیکن هم تضمینی برای موفقیت تراکتور در فصل پیش رو نخواهد بود.
همان‌طور که گفته شد تراکتور در فصل نقل و انتقالات با توجه به سهمیه‌ای که داشت، بهترین شرایط را برای جذب بازیکنان داشت، اما به نظر می‌رسد برخی نقاط ضعف تراکتور همچنان باقی مانده است.
فصل گذشته درحالی که این تیم یکی از مدعیان بود، اما در پایان فصل با وجود قرار گرفتن در رده چهارم، در واقع با فاصله‌ای که از مدعیان گرفت، از جمع آنها خارج شد و کار خمس و تیمش به اما و اگر کشید، برای تکرار نشدن این وضعیت خمس باید به فکر خط حمله تیمش باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی