یونایتد همچنان ضعف‌های اساسی دارد

عصبانیت تن هاخ و خرید ایده‌آل شیاطین!

منچستریونایتد در بازی دوستانه خود مقابل بوروسیا دورتموند با نتیجه 3-2 مغلوب شد. این آخرین بازی پیش فصل شیاطین سرخ در امریکا بود. دالوت و انتونی دو گل یونایتد را به ثمر رساندند و مالن (دو بار) و موکوکو زننده گل‌های زردپوشان دورتموند بودند. اریک تن هاخ، سرمربی یونایتد در طول بازی دو تیم را به زمین فرستاد اما هیچ‌کدام عملکرد امیدوارکننده‌ای نداشتند و با وجود خریدهای بزرگ در نقل و انتقالات، این تیم نشان داد که هنوز ضعف‌های دفاعی زیادی دارد که باید تا پیش از شروع رسمی مسابقات آنها را رفع کند.
 
همان همیشگی
بازوبند کاپیتانی منچستریونایتد در ابتدای تابستان از هری مگوایر گرفته شد و به نظر می‌رسد او بزودی از این تیم جدا خواهد شد. وستهم جدی‌ترین مشتری مگوایر است و این بازیکن این شانس را داشت که مقابل دورتموند با عملکرد خوب خود مانع جدایی‌اش از یونایتد شود. او چند حرکت خوب در دفع توپ و زدن ضربات سر داشت اما خطاهای بی‌دلیل، اشتباه در یارگیری و کمبود سرعت ضعف‌های همیشگی مگوایر بودند که در این بازی نیز خود را نشان دادند. بازیکنی که زمانی کاپیتان بود و حالا بازیکن نیمکت‌نشین، به نظر می‌رسد هیچ تغییری نداشته و باید از منچستریونایتد جدا شود.
 
اونانا، یک خرید ایده‌آل
داوید دخئا، دروازه‌بان سطح بالایی بود اما او در کار با توپ ایراد داشت و به همین دلیل اریک تن هاخ تصمیم به قطع همکاری با او گرفت. آندره اونانا دروازه‌بانی است که برای رفع این ضعف به اولدترافورد آمد و نشان داد که دست کم در زمینه کار با توپ گزینه‌ای ایده‌آل برای سیستم مربی هلندی به حساب می‌آید. در بازی بامداد دوشنبه، اونانا در نیمه دوم به جای تام هیتون درون دروازه قرار گرفت و تأثیر ویژه‌ای در بازی یونایتد داشت. او ضربه سباستین هالر را مهار کرد و سپس اشتباه مگوایر در پاس دادن را پوشش داد. پاس عالی او به آنتونی نیز یکی دیگر از صحنه‌های جذابی بود که این دروازه‌بان خلق کرد. اونانا بدون اشکال نیست اما قطعاً باعث پیشرفت در وضعیت دروازه‌بانی و دفاعی یونایتد خواهد شد.
 
کریم را عصبانی نکنید
دقیقه 27 بازی کریم ادیمی ستاره 21 ساله دورتموند و اومری فورسون بازیکن جوان یونایتد با هم درگیر شدند و زد و خوردی بین آنها صورت گرفت. مشخص شد دلیل اصلی دعوا چه بود هر چند که به نظر می‌رسید به دلیل برخوردی بود که لحظاتی قبل از آن روی توپ داشتند. درگیری این دو ادامه داشت تا اینکه فورسون از بازی بیرون رفت و مورد سرزنش تن هاخ هم قرار گرفت. اما کریم ادیمی در زمین ماند و با عصبانیت بازی را دنبال کرد. این عصبانیت البته کیفیت بازی وینگر آلمانی را بالا برد طوری که او روی دو گل تیمش تأثیر‌گذار بود و یک موقعیت عالی نیز برای خودش ایجاد کرد. ادیمی فصل گذشته چند بازی خوب برای دورتموند انجام داد اما عملکرد او ثبات نداشت. حالا اما به نظر می‌رسد که او در این فصل قصد دارد ستاره اصلی زنبورها باشد.
 
تن هاخ: این سبک بازی غیر قابل بخشش است
اریک تن هاخ، سرمربی منچستریونایتد از شیوه بازی تیمش در دیدار با بوروسیادورتموند انتقاد کرد و گفت: «بازی به دو قسمت تقسیم شد. نیمه اول خوب بودیم و به صورت تیمی بازی کردیم و پرس خوبی داشتیم. تماشای عملکرد بازیکنان تیمم در نیمه نخست بسیار دلچسب بود. اما نیمه دوم بازی بدی نشان دادیم. بازیکنان اصلاً اهداف تاکتیکی‌مان را در نیمه دوم دنبال نکردند؛ نه در پرسینگ، نه در حملات و نه در دفاع.» تن‌هاخ در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «این ما نبودیم. ما باید کنترل بازی را حفظ کنیم و وقتی توپ را در اختیار داریم، مسئولیت‌پذیرتر باشیم. دیگر نباید اینطور بازی کنیم. این نحوه بازی غیر قابل بخشش است؛ حتی اگر فقط یک بازی دوستانه باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی