صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خودزنی‌های داخلی، جودو را عقب انداخت

میراسماعیلی: پولادگر حمایت نکند پشت‌ پرده‌ها را رو می کنم!

رضا عباسپور
روزنامه نگار

 ماجرای عزل آرش میراسماعیلی از ریاست فدراسیون جودو آنقدرعجیب و سریع اتفاق افتاد که خیلی‌ها همان زمان (وقتی وزارت ورزش حکم عزل میراسماعیلی را صادر کرد) معتقد بودند تا این حد عجله در عزل و معرفی سرپرست جدید (پریچهره) برای سرپرستی فدراسیون جودو بودار و قابل تأمل است! همان زمان میراسماعیلی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حکم عزلش از ریاست فدراسیون جودو بواسطه جرایمی که اعلام شده است، کاملاً نادرست و عجولانه بوده است. او صراحتاً اعلام کرد که خیلی زودتر از آنچه که بدخواهان او و جودو فکرش را کنند با گرفتن حکم از محاکم قضایی به فدراسیون بازمی‌گردد و پرقدرت‌تر از قبل کارش را در این مجموعه دنبال می‌کند. حالا دقیقاً همان پیش‌بینی که میراسماعیلی بعد از حواشی مخربی که برایش رقم زده شد، در جودو به وقوع پیوسته و او با در دست داشتن حکم قضایی دال بر تبرئه‌اش از هر آنچه که به او نسبت داده می‌شد، بار دیگر روی کرسی ریاست نشسته است. میراسماعیلی در حالی به فدراسیون بازگشت که همزمان پریچهره هم به‌عنوان سرپرست در جودو مشغول به کاراست! آرش اما بی‌اعتنا به این ماجرا به خانه‌اش بازگشته و در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف حتی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را نیز تهدید می‌کند که اگر به او و حکم قضایی‌اش احترام نگذارند و حمایتش نکنند، حرمت‌ها را کنار گذاشته و هر آنچه که از پشت پرده‌های این ماجرا می‌داند را برای عموم مردم و جامعه جودو بازگو خواهد کرد. حالا باید دید که نهایتاً واکنش وزارت ورزش و معاونت قهرمانی در خصوص اظهارت میراسماعیلی که در رسانه ملی بازگو شده چه خواهد بود؟
شرمنده‌هیأت‌ها شدم
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو که در چند ماه گذشته حواشی منفی بسیاری را پشت سر گذاشت تا دوباره بتواند روی کرسی ریاست جودو بنشیند در خصوص چند و چون بازگشتش به فدراسیون می‌گوید: «ابتدا باید تشکر و قدردانی ویژه‌ای از مقام قضایی کنم که خیلی جدی ماجرای تهمت‌ها و افتراهایی که به من زدند را پیگیری کرد و نهایتاً با رد تمامی اتهامات مطروحه حکم برائت و بازگشتم به فدراسیون جودو را صادر کرد. به پیراهن سیاهی که برای محرم حضرت اباعبدالله‌الحسین پوشیدم قسم می‌خورم که از همان زمانی که آن هجمه‌های ناروا و ناجوانمردانه را برایم طراحی کرده بودند، می‌دانستم و به خیلی‌ از دوستان و عزیزانم گفتم که عزت و ذلت دست خداوند است. من مطمئن بودم خیلی زود برمی‌گردم و پرقدرت با روسیاه شدن آنهایی که بدخواه جودوی ایران هستند به همه ثابت می‌کنم که آرش میراسماعیلی فرزند جودو است و خادم ورزش ایران.»
میراسماعیلی ادامه می‌دهد: «حقیقتاً جا دارد از حمایت تمام‌قد هیأت‌های جودوی سراسر کشور تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با ارسال نامه و امضای آن از مقام عالی وزارت ورزش خواستار بازگشت بنده به فدراسیون جودو شدند. همین برای من کافی است که اینگونه در قلب عزیزانم و خانواده واقعی جودوی ایران جا دارم. البته باید قدردانی ویژه‌ای هم از مقام عالی قوه قضائیه داشته باشم که به‌صورت ویژه پرونده‌ام را بررسی کردند و حق را به حقدار رساندند. امیدوارم که معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم با جودو و آنچه مطلوب خانواده جودو است همراه و همسو شوند زیرا اگر کارشکنی‌ها ادامه داشته باشد، تردید نکنید که من هم مجبور می‌شوم خیلی از پشت پرده‌هایی که باعث کشیده شدن ما به حاشیه شد را برای مردم و جامعه جودو بازگو کرده و شفاف‌سازی کنم.»
از خودی‌ها ضربه می‌خوریم!
میراسماعیلی تأکید دارد: «این را همیشه گفتم، الان هم به آن اعتقاد راسخی پیدا کردم که ما همیشه بیشتر از اینکه ازمعاندین و بدخواهان خارجی ضربه بخوریم، از داخل و خودی‌ها سیلی می‌خوریم! حواشی هم که برای من رخ داد ماحصل همین تفرقه افکنی‌ها و بدخواهی بدخواهان داخلی بود که چشم دیدن موفقیت و روزهای روشن جودو را نداشته و ندارند. آرش میراسماعیلی چون دست یکسری افراد سودجو و تمامیت‌طلب را از فدراسیون و مجموعه جودو کوتاه کرده است، تبدیل شده به دشمن آنها. طوری که در طول این چند سال هر آنچه در توان داشتند گذاشتند تا ما را در عرصه بین‌المللی محروم کنند. بعد که دیدند ما سربلند از محرومیت بین‌المللی خارج شدیم و داریم آرام آرام برای موفقیت جودو بعد از پایان تعلیق قدم‌های بزرگ و بلندی برمی‌داریم، شروع کردند به زدن من و اطرافیانم تا نگذارند جودوی ایران روز خوش به چشم ببیند. متأسفانه برخی عزیزان مسئول هم که اصلاً از آنها توقع نداشتیم، دل به دل بدخواهان دادند تا بار دیگر جودو درگیر تحریم داخلی شود. هر چند از آنجا که خدا یار و یاور ما بود، توانستیم بار دیگر آبروی جودو را به خانواده جودو بازگردانیم تا فرصت‌های طلایی باقیمانده نیز از دست نرود. اگر چه تعلیق جهانی جودو روز بیستم شهریورماه 1402 رسماً تمام می‌شود و ما باید با دو سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه در جودوی بانوان خود را برای حضوری درخشان بعد از چهار سال محرومیت در بازی‌های آسیایی مهیا کنیم اما کارشکنی‌ها و تفرقه‌ای که بدخواهان داخلی بین خانواده جودو انداختند ما را خیلی از برنامه‌ای که داشتیم عقب انداخت ولی تلاش می‌کنیم تا با همت و تلاشی دوچندان خود را به بهترین شکل ممکن برای کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو مهیا کنیم.»

ZOOM

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو که حالا با گرفتن حکم قضایی مبنی بر تبرئه او از هر آنچه که به وی نسبت داده می‌شد، پرقدرت‌تر و مصمم‌تر از قبل به فدراسیون بازگشته و در اولین اقدامش نیز با حکم هیأت رئیسه سرپرست دبیرکلی خود را گزینش کرده است. میراسماعیلی تأکید دارد که اگر معاونت قهرمانی وزارت ورزش با او همراه و همسو نشود و حمایتش نکنند، قطعاً مجبور است حرمت‌ها را کنار گذاشته و حقایقی را برای خانواده ورزش کشور و جودوی ایران بازگو کند که احتمالاً برای مسئولان ورزش کشور خیلی خوشایند نخواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی