صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سبو شهبازیان: استقلال امسال بهترین سال فوتبالی خود را خواهد داشت

نکونام تا آخر کنار استقلال می‌ایستد

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار

شرایط استقلال هیچ فرقی نکرده است. همچنان هر خبری که از این باشگاه بیرون می‌آید ناامیدکننده به نظر می‌رسد. تنها نقطه مثبت استقلال حضور نکونام به عنوان سرمربی است. مربی که به زعم کارشناسان فوتبال زیرک و کاربلد است و هیچ‌گاه نشده در فوتبال ایران کسی بتواند به او رکب بزند و یا از مسیر موفقیت خارجش کند. نکونام با داشتن بیشترین بازی ملی رکورددار است و همین رزومه نشان از هوش و ذکاوت اوست. فردی که نشان داده از تلاش دست نمی‌کشد و شاید همین پیشینه هواداران ناامید استقلال را در بدترین شرایط امیدوار می‌کند. نکو در تازه‌ترین مصاحبه خود نیز به این نکته اشاره کرد که شخصی نیستم از استقلال بروم و با این جمله جواب شیطنت‌ها و کارشکنی‌های دشمنان استقلال را داد. اما آنچه مسلم است تیم استقلال در فصل بیست و سوم باید با بازیکنان جوان خود استارت بزند و خبری از خریدهای پر سرو صدا و ستاره‌های لیگ برتر نیست. در خصوص شرایط فعلی استقلال با سبو شهبازیان هم‌صحبت شدیم. مدافع سابق استقلال که رفاقت دیرینه‌ای با نکونام دارد و از هر حیث رفیق قدیمی خود را می‌شناسد.
  شرایط فعلی استقلال خوب نیست و این تیم با چنین شرایطی باید فصل بیست و سوم را شروع کند!
من هم خبرهای خوبی از باشگاه استقلال نمی‌شنوم و اگر اینطوری پیش برود کار جواد سخت خواهد شد. اما با شناختی که از جواد دارم هیچ وقت نشده به خاطر مشکلات دست از تلاش خود بکشد. مطمئن هستم نکونام در این شرایط تیم استقلال را تنها نمی‌گذارد و هیچ وقت کم نمی‌آورد. بدون کوچکترین تردیدی می‌گویم که جواد تا آخر می‌ایستد. با اینکه این روزها همه از مشکلات استقلال می‌گویند اما من دلم روشن است. با توجه به اینکه 2 سال با تیم‌های پایه استقلال کار کردم می‌دانم که استعدادهای خوبی در تیم‌های پایه استقلال حضور دارند. می‌توانم اینطور بگویم فرقی بین بازیکنان با تجربه و جوان استقلال نیست و فقط وجه تمایز این دو رده سنی، تجربه است. البته استقلال تیم پرطرفداری است و باعث می‌شود بازیکن جوان هم سرشار از تجربه شود. اطمینان دارم استقلال با همین جوانان موفق می‌شود. من نگران استقلال نیستم و به هواداران هم می‌گویم ناراحت و نگران نباشند. جواد به خوبی تیم را جمع و جور می‌کند.
 شاید تنها برگ برنده استقلال در این روزها حضور نکونام باشد.
درست است که نکونام کاربلد است و به خوبی با مشکلات می‌جنگد ولی این ذهنیت نباید باعث شود تا او تنها بماند. همه باید به نکو کمک کنند و پشتش باشند تا تنها نباشد. اما باز هم می‌گویم من دلم روشن است که استقلال موفق می‌شود. اصلاً این را از جانب من بنویسید که امسال بهترین سال فوتبالی استقلال خواهد شد.
 بازیکنان استقلال چندی پیش اعتصاب کردند و همچنان این نوتیس را به باشگاه داده‌اند که اگر پولشان را سر موعد مقرر نگیرند دوباره اعتصاب می‌کنند.
به هر حال بازیکنان حقشان است که دنبال پول خود باشند و مسئولان استقلال باید در این زمینه اقدام کنند. امیدوارم با توجه به تمام مشکلات اما استقلال در فصل بیست و سوم قهرمان شود.
 هواداران استقلال و همچنین کادرفنی و بازیکنان استقلال بر این باور هستند که در حق استقلال کارشکنی می‌کنند، نظر شما در مورد دست‌های پشت پرده چیست؟
به هر حال اتفاقاتی افتاده که همه دیده‌اند و نیاز نیست که من حرفی بزنم. استقلال تنها مانده است و بازیکن گرفتن این تیم با مشکلاتی روبه‌رو شده است. اما در این شرایط هواداران مدافع استقلال و نکونام هستند و اجازه نمی‌دهند سرمربی استقلال تنها بماند.
 تاکنون مدیریت آقای خطیر را چطور دیده‌اید؟ ایشان در تازه‌ترین اظهار نظر خود به این نکته اشاره داشتند که از نکونام حمایت می‌کنند و با او برنامه 3 ساله دارند.
به نظرم این حرف ایشان حرفه‌ای بوده است. تیم‌های بزرگ دنیا برنامه بلند مدت دارند حتی خود آقای خطیر هم باید چندین سال در استقلال باشد و ثبات داشته باشد تا بتواند همراه نکونام برنامه بلندمدت برای استقلال داشته باشند. این بهترین راه موفقیت برای رسیدن به قهرمانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی