احتمالات غیرمنتظره در گروه A

وایکینگ‌ها حذف می‌شوند؟

امیررضا همایون
روزنامه نگار

مرحله دوم دور گروهی جام جهانی زنان 2023 به روز پایانی خودش رسیده است، روزی که تکلیف بسیاری از تیم‌ها را مشخص می‌کند.
در آخرین بازی روز جمعه چین به مصاف هاییتی رفت و با وجود 10 نفره شدن در پایان با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف امریکای شمالی خود به پیروزی رسید تا یک قدم دیگر به مرحله حذفی مسابقات نزدیک شود.
 
رستگاری مراکش یا کره جنوبی؟
امروز ضمن برگزاری بازی‌های همزمان گروه A مسابقات آخرین مصاف‌های دور دوم هم برگزار می‌شود. اولین بازی از گروه آخر مسابقات ساعت 8:00 صبح بین مراکش و کره‌جنوبی برگزار می‌شود. دو تیمی که در روز اول مقابل آلمان و کلمبیا شکست خوردند. آنها برای جبران شکست و زنده نگه داشتن شانس صعودشان به‌عنوان تیم دوم گروه آخر جام جهانی انگیزه‌های بسیاری دارند.
 
فیلیپین و فرصت تاریخ‌سازی
تیم ملی فوتبال زنان فیلیپین هم جزو تیم‌هایی بود که در این دوره اولین تجربه‌شان در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را بواسطه افزایش تعداد تیم‌های حاضر در مرحله نهایی به 32 تیم تجربه می‌کنند. مسابقات برای فیلیپین با یک شکست خفیف مقابل سوئیس آغاز شد اما این تیم شرق آسیا در دور دوم موفق شد مقابل نیوزیلند میزبان به پیروزی برسد، نتیجه‌ای که امید‌ها را برای هواداران فلیپین بابت صعود از گروه افزایش داد. آنها حالا در سومین و آخرین بازی خودشان تیم ملی فوتبال نروژ را پیش رو دارند، تیمی که در این دوره به هیچ عنوان صلابت گذشته را از خودش به نمایش نگذاشته و لبه پرتگاه حذف قرار دارد. باید دید فیلیپینی‌ها موفق می‌شوند یک شگفتی دیگر خلق کنند و با پیروزی مقابل وایکینگ‌ها به مرحله حذفی مسابقات صعود کنند یا خیر.
دیگر بازی روز سوم گروه A را سوئیس و نیوزیلند میزبان برگزار خواهند کرد. به نظر می‌رسد سوئیس شانس بیشتری برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی به‌عنوان صدرنشین گروه A مرحله گروهی داشته باشد. پیش از آغاز روز سوم مسابقات این گروه تیم‌های سوئیس، نیوزیلند، فیلیپین و نروژ به ترتیب با کسب 4، 3، 3 و یک امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم حضور دارند.
 
صعود سوئد
رقابت‌های روز گذشته جام جهانی با جدال ایتالیا و سوئد آغاز شد، دو تیمی که در روز اول مقابل آرژانتین و آفریقای جنوبی به پیروزی رسیده بودند. پس از پیروزی ایتالیا مقابل آرژانتین هواداران لاجوردی به بازگشت تیم محبوبشان امیدوار شدند. این امیدواری اما با تحقیری که ایتالیا روز شنبه مقابل سوئد تجربه کرد، رنگ باخت! ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر مقابل سوئد شکست خورد تا کارش برای قطعی کردن صعود به روز آخر بکشد و در طرف مقابل صعود سوئد قطعی شود.

پیروزی با چنگ و دندان
تیم ملی فوتبال زنان فرانسه در دومین بازی روز گذشته در یک بازی حساس به مصاف برزیل و شاگردان پیا سوند هاگه رفت. شاگردان هروه رنار خیلی زود به گل رسیدند. اگرچه برزیلی‌ها در دقیقه 67 به گل رسیدند اما زنان فرانسه هم در دقیقه 84 به گل دوم رسیدند، گلی که باعث باقی ماندن خروس‌ها در مسابقات بود. پیروزی فرانسه مقابل برزیل شرایط تیم‌های صعودکننده از این گروه به مرحله یک هشتم نهایی را در پیچیده‌ترین حالت ممکن قرار داد.

جستجو
آرشیو تاریخی