صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

توقف النصر و عصبانیت کریستیانو

کاسترو: این حجم بازی غیرممکن است!

لوئیس کاسترو سرمربی النصر عربستان از برنامه فشرده بازی‌های تیمش گلایه کرد. النصر بعد از دیدارهای دوستانه با تیم‌های سرشناس اروپایی در جام ملک سلمان،  جام باشگاه‌های عرب،  به میدان رفت و مقابل تیم الشباب با تساوی بدون گل متوقف شد.
این اولین بازی النصر در دور گروهی مسابقات بود که در ورزشگاه ملک فهد در ریاض برگزار شد و  البته اولین بازی رسمی کاسترو به عنوان سرمربی النصر بود.
با این وجود اوضاع برای تیم کریستیانو رونالدو خوب پیش نرفت و النصر متوقف شد. آنها کمتر از 48 ساعت قبل از این بازی مقابل اینتر میلان نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به تساوی 1-1 رسیده بودند اما در این بازی نمایش خوبی ارائه نکردند.
کاسترو مجبور شد در این بازی ستاره‌ای مثل کریستیانو رونالدو را روی نیمکت بنشاند، ‌بازیکنی که روز سه‌شنبه در بازی مقابل پاری سن ژرمن در ترکیب اصلی قرار داشت. این سرمربی پرتغالی بعد از بازی گفت که برای او قرار دادن بهترین ترکیب در سومین بازی تیمش در چهار روز کاری غیرممکن بوده است: «این تقریباً برای ما غیرممکن است که بتوانیم اول مقابل پاری سن ژرمن به زمین برویم سپس مقابل اینتر قرار بگیریم و بعد از آن هم به عربستان برگردیم و مقابل الشباب قرار بگیریم. برای هر تیمی غیرممکن است که در پنج روز سه بار به میدان برود و به همین دلیل هم ما در سطحی که می‌خواستیم، نبودیم.»
کاسترو سپس به برنامه‌های آماده‌سازی تیمش اشاره کرد و گفت: «ما هنوز در حال آماده کردن تیم خود برای رقابت‌های لیگ هستیم و حتی بازی در این جام هم بخشی از برنامه آماده‌سازی ماست. اما ما باید ذهنیت برنده شدن در هر تورنمنتی که در آن به میدان می‌رویم را داشته باشیم.»
کاسترو مصمم است که در بازی فردای النصر مقابل تیم تونسی المنستیر به اولین برد در جام عرب کاپ دست یابد. او در بازی مقابل الشباب در دقیقه 62 کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی تیم خود را به زمین آورد به این امید که تیمش به گل برسد و برنده شود.
رونالدو 13 دقیقه بعد گل زیبایی با یک ضربه آکروباتیک وارد دروازه حریف کرد اما این گل با نظر داور به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد. رونالدو 38 ساله بعد از بازی چهره‌ای کاملاً عصبانی داشت. برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان روی فیلمبرداری که قصد داشت از نمای نزدیک از او فیلم بگیرد آب پاشید تا عصبانیت خود را اینطور نشان دهد.
سرمربی النصر اما سعی کرد این رفتار کریستیانو را توجیه کند و گفت بقیه بازیکنان تیم هم مثل رونالدو ناراحت بوده‌اند: «همیشه همه نگاه‌ها به کریستیانو رونالدو است. آنها نارضایتی او را می‌بینند اما اگر نگاهی به همه بازیکنان بیندازید متوجه می‌شوید که همه اعضای تیم ناراضی هستند.»
رونالدو با وجودی که فقط 28 دقیقه در زمین بود اما تأثیر خود را در بازی نشان داد. او سه شوت به سمت دروازه حریف به نام خود ثبت کرد که یکی از آنها در چهارچوب بود،  یکی بلاک شد و دیگری بیرون از دروازه رفت. کریس همچنین هفت پاس با دقت 78 درصد درستی را ثبت کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی