صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال

7 مرداد فراموش‌نشدنی
سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا

سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا سبب شد رسانه رسمی این باشگاه درباره قهرمانی در آسیا متنی را منتشر کند. در متن منتشره از سوی باشگاه استقلال می‌خوانیم: برای کسب این قهرمانی، انسان‌های زیادی از خود گذشتند و این جام را به هواداران استقلال و فوتبال ایران هدیه دادند. در سالروز این افتخار بی‌تکرار، جای بزرگانی چون منصور پورحیدری، رضا احدی، بونژاک و امیر دولت‌آبادی که امروز کنار ما نیستند، خالی است. بدون هیچ تردیدی، هفتم مرداد از آن روزهایی‌ است که در تاریخ پرافتخار و غرورآفرین استقلال، درخششی خاص دارد. درخششی که رقبا تلاش می‌کنند آن را کوچک جلوه دهند اما نمی‌توان واقعیت را از تاریخ پاک کرد. به احترام منصورخان بزرگ و فقید که معمار آن نسل طلایی آبی بود، کلاه از سر بر می‌داریم. بار دیگر یادآوری‌ می‌کند؛ اینجا باشگاه بزرگ استقلال است، پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیا. سرمان بالاست و امیدوار و پر تلاش می‌خواهیم بار دیگر در آینده‌ای که شاید دور نباشد، این افتخار را تکرار کنیم چون می‌توانیم.
لازم به ذکر است که دومین جام آسیایی استقلال توسط کاپیتان شاهین بیانی در 7 مرداد ماه سال 1370 هجری شمسی بالای سر برده شد. استقلال با این قهرمانی به پرافتخارترین باشگاه فوتبال آسیا تبدیل شد و این عنوان تا ۱۹ سال بعد و قهرمانی پوهانگ استیلرز کره جنوبی در لیگ قهرمانان 2009 در اختیار آبی‌های پایتخت بود.


انتقاد همدانی از علی خطیر

قبل از اینکه علی خطیر به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال معرفی شود، صحبت از ستار همدانی بود تا به عنوان مدیرعامل در باشگاه استقلال فعالیت کند اما به هر دلیل این امکان فراهم نشد تا این چهره به عنوان مدیر در باشگاه استقلال فعالیت کند. همدانی اما با عبور از این ماجرا به منتقد درجه یک مدیریت در باشگاه استقلال تبدیل شده است. همدانی که از عملکرد علی خطیر به شدت ناراضی است این جملات را به زبان آورده است: «همین که تا به امروز بازیکنان هیچ پولی دریافت نکرده‌اند خود نشان‌دهنده عملکرد ضعیف مدیریت باشگاه استقلال است. چیزی به شروع لیگ برتر باقی نمانده است اما شاهدیم که بازیکنان دریافتی نداشته‌اند و این وضعیت خوشایند یک باشگاه مردمی نیست. باید مدیریت باشگاه استقلال کاری انجام دهد. ادامه دادن در این شرایط هرگز ممکن نیست.» همدانی درباره اینکه نکونام چه سرنوشتی در استقلال پیدا خواهد کرد، گفت: «سرنوشت خوبی درانتظار نکونام نیست. اگر تیم فردا نتیجه نگیرد، همه چیز روی سر او آوار خواهد شد و او را مقصر باخت خواهند نامید. به اعتقاد من برخی منتظرند نکونام نتیجه نگیرد تا شکست را گردن او بیندازند.»

جستجو
آرشیو تاریخی