صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

انتقاد ابراهیم قاسمپور از بدون تماشاگر شدن بازی صنعت‌نفت و استقلال:

همیشه به آبادان ظلم شده است

سمیرا شیرمردی
خبر نگار
آبادانی‌ها این روزها شرایط خوبی ندارند. بعد از اینکه تیم‌شان به زور و در لحظات پایانی فصل بیست و دوم در لیگ برتر ماند، تصور می‌شد شرایط برای‌شان در فصل جدید بهتر پیش برود اما اینطور نشد. صنعت‌نفت آبادان این فصل روی بازیکنان جوان و بومی حساب ویژه‌ای باز کرده تا با آنها بتواند خودی نشان دهد اما هنوز مسابقات شروع نشده بود که بهترین جوان خود را در یک سانحه تصادف از دست دادند. محمدرضا عجمی‌پور که از او به عنوان پدیده فصل بیست و سوم فوتبال ایران یاد می‌شد، خیلی زود از دنیا رفت تا آبادانی‌ها با داغی بزرگ، لیگ را شروع کنند. بعد از درگذشت عجمی‌پور، خبر تلخ دیگر، بحث میزبانی صنعت‌نفت در شروع مسابقات و بازی با استقلال است. آبادانی‌ها خیلی تلاش کردند ورزشگاه را برای این مسابقه حساس برسانند تا در خانه و حضور تماشاگران پرشور خود، از آبی‌ها میزبانی کنند اما خبر رسید هواداران صنعت‌نفت این هفته نمی‌توانند به ورزشگاه بروند. در واقع مشکل میزبانی ورزشگاه تختی آبادان برای بازی با استقلال حل شد اما بدون حضور تماشاگران. مسأله‌ای که بدون شک شرایط را برای میزبان سخت خواهد کرد چون آنها همیشه روی حمایت هواداران پرشمار خود حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در رابطه با ورزشگاه تختی آبادان می‌گوید: «ورزشگاه مشکل خاصی ندارد و کارگران ۲۴ ساعته کار می‌کنند تا به موقع آماده شود. به هر حال بازسازی ورزشگاه زمان می‌برد. ضمن اینکه مدیرکل منطقه آزاد اروند و البته پالایشگاه پیگیر این مسأله هستند تا شرایط برای میزبانی بهتر هر چه زودتر مهیا شود.»
اگرچه بنی‌تمیم امیدوارانه در مورد حل مشکل ورزشگاه تختی آبادان صحبت می‌کند اما ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال آبادان معتقد است همیشه به فوتبال این شهر ظلم شده و می‌شود گفت که بدون تماشاگر شدن بازی با استقلال یکی از این ظلم‌ها است: «نمی‌دانم چرا ورزشگاه تختی آبادان نمی‌تواند از تماشاگران پذیرایی کند اما حتماً مشکلی وجود دارد که قوانین فدراسیون فوتبال اجازه نداده بازی با تماشاگر باشد. البته همیشه به آبادان ظلم شده، چه ورزشی و چه غیر ورزشی. همیشه آبادان مظلوم واقع شده. شاید یکسری قوانین مانع میزبانی هواداران آبادانی در ورزشگاه تختی شده اما به نظر من برخی ورزشگاه‌های دیگر همین مشکل را دارند یا حتی مشکلات‌شان بیشتر هم هست اما به هر حال زورشان می‌رسد و مشکلی برای حضور تماشاگران و میزبانی ندارند. در حالی که آبادانی‌ها زورشان نمی‌رسد.»
قاسمپور در مورد اینکه شاید مشکل از آبادانی‌ها باشد که نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند، اینچنین توضیح می‌دهد: «مسئولین شرکت نفت، هیأت مدیره و نمایندگان آبادان باید تلاش کنند تا حرف‌شان را به کرسی بنشانند. زور همه جا غالب است و حق هم باشی باطلت می‌کنند. از زمان جنگ به این طرف را حساب کنیم، ببینید آبادان چه بوده و چه شده. کلاً بحثم همه شهرهای مرزی ایران است اما حالا که بحث فوتبال شد، صحبت به آبادان افتاد. آبادان و شهرهای مرزی شهدای زیادی دادند اما شهرهایی که حتی یک گلوله به آنجا شلیک نشد، از امکانات بهتری برخوردار هستند.»
پیشکسوت فوتبال آبادان درباره حل مشکلات می‌گوید: «با ان‌شاءالله و ماشاءالله مشکل حل نخواهد شد. باید توکل کرد و تلاش. خداوند هم گفته منتظر نمان و خودت حقت را بگیر. خودمان کوتاهی می‌کنیم که این شرایط را رقم زدند. باید تلاش کرد تا شرایط فوتبال آبادان بهتر از این شود.»
اگرچه ابراهیم قاسمپور منتقد کل شرایط فوتبال آبادان است و فکر می‌کند نبود تماشاگران در ورزشگاه تختی برای بازی با استقلال، حق‌خوری است اما خبر می‌رسد کارگران سخت مشغول کار هستند تا این ورزشگاه در لحظات پایانی هم که شده، آماده شود و بازی با آبی‌ها با تماشاگر برگزار شود. به هر حال، بازسازی ورزشگاه قدیمی تختی آبادان زمانبر است اما بعید نیست تا روز پنجشنبه همه چیز آماده شود و هواداران آبادانی بتوانند به ورزشگاه بروند تا کنار تیم‌شان باشند؛ تیمی که این روزها عزادار است و با بازوبند مشکی پا به مسابقات فصل بیست و سوم لیگ برتر خواهد گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی