صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

جام جهانی زنان

امیررضا همایون
خبرنگار


معادله عجیب فرانسه مقابل برزیل
پیروزی یا حذف!
جام جهانی فوتبال زنان 2023  به روزهای انتهایی خودش در دور دوم مرحله گروهی نزدیک شده است. مرحله‌ای که تکلیف صعود یا حذف بسیاری از تیم‌ها را مشخص می‌کند. این مرحله اما یک شگفتی بزرگ داشت که روز پنجشنبه هفته گذشته در بازی استرالیا و نیجریه رقم خورد و در نهایت نماینده قاره آفریقا که پیش از آغاز مسابقات پیش‌بینی می‌شد هیچ شانسی برای صعود به دور بعد نداشته باشد، مقابل کانگورو‌ها به پیروزی رسید تا دور دوم مرحله گروهی را با حضور در صدر جدول گروه B به پایان برساند.
 
پایان بردهای متوالی
پس از انجام قرعه‌کشی مرحله گروهی از سوی فیفا و مشخص شدن بازی‌های این مرحله یکی از بهترین مسابقات به جدال ایالات متحده و هلند اختصاص داشت؛ مسابقه‌ای که تکرار فینال دوره گذشته مسابقات بود.
بامداد پنجشنبه این بازی به میزبانی ورزشگاه اسکای برگزار شد و با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. در دیگر بازی گروه E پرتغال و ویتنام بازنده‌های روز اول به مصاف یکدیگر
رفتند.
بازی‌ای که اولین پیروزی پرتغال (2-0) در تاریخ جام جهانی زنان را رقم زد و حکم حذف ویتنام از مسابقات را هم امضا کرد. نکته جالب درباره امریکا اینکه با تساوی مقابل هلند به روند 19 پیروزی متوالی‌شان پایان دادند.
 
رنار با فرانسه لبه پرتگاه
یکی از نتایج عجیب دور اول رقابت‌ها به تساوی دو تیم فرانسه و جامائیکا اختصاص داشت که با تساوی صفر-صفر به پایان رسید.
فرانسوی‌ها در دومین بازی‌شان طبق برنامه از ساعت 13:30 امروز به مصاف تیم ملی برزیل مهم‌ترین رقیب‌شان در راه صعود به مرحله حذفی می‌روند.
مسابقه‌ای که پیش از آغاز مسابقات تصور می‌شد برای هروه رنار سرمربی فرانسه جنگ صدر‌نشینی باشد حالا برایش تبدیل به رقابتی برای فرار از حذف شدن است.
به هرحال باتوجه به عملکردی که شاگردان هاگه در بازی اولشان مقابل پاناما به نمایش گذاشتند باید انتظار رخ دادن هر اتفاقی از جمله  کم شدن شانس فرانسوی‌ها برای صعود  و قطعی شدن صعود برزیلی‌ها به مرحله حذفی را داشته باشیم.
لاجوردی‌پوشان ایتالیا در هفته اول موفق شدند آرژانتین را با یک گل شکست دهند و امروز به مصاف سوئد می‌روند تا صعود خود را قطعی کنند،  مسابقه‌ای که پیروزی برای ایتالیا در آن باتوجه به روندی که سوئد داشته بسیار سخت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی