صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تمدید، فروش یا سکــــــــــــــو؟

تصمیمت را زودتر بگیر پســـــــــــــــر!

ایمان گودرزی
خبرنگار

 پاری‌سن‌ژرمن از زمانی که متوجه شده ستاره آنها قرار نیست اقامتش در پاریس را تمدید کند، جنگ بزرگی به راه انداخته تا این بازیکن را قبل از ماه سپتامبر مجبور به جدایی از باشگاه کند.
13 ژوئن 2023 در تاریخ  پاری‌سن‌ژرمن ثبت خواهد شد، در این روز کیلیان امباپه با رسانه‌ای کردن نامه‌اش جنجال بزرگی را در پارک دو پرنس به راه انداخت. در این نامه ستاره فرانسوی به اطلاع باشگاه رساند که‌ بند تمدید قراردادش را فعال نخواهد کرد ولی قصد دارد تا سال 2024 به قرارداد فعلی‌اش با تیم وفادار بماند.
این نامه فقط یک معنا دارد و آن جدایی رایگان بازیکن در تابستان 2024 از تیم خواهد بود. از روزی که باشگاه مطمئن شد که بازیکن در تصمیم خودش مصمم است کارهای خروجش را تسریع بخشید تا مانع رایگان شدنش در ژانویه 2024 شود.
اولین خمپاره این جنگ یک روز پس از فاش شدن این نامه به زمین خورد. روزنامه ل پاریزین که از رسانه‌های نزدیک به این تیم به حساب می‌آید در خبری فاش کرد که این بازیکن خیلی زودتر از این اتفاقات قصد رفتن به رئال مادرید را داشته است. این خبر با واکنش فوری امباپه همراه شد و مهاجم فرانسوی این اخبار را یک دروغ بزرگ نامید و اعلام کرد که می‌خواهد تا 2024 در پاری‌سن‌ژرمن بماند.
چیزی که برای باشگاه سخت و دردناک است این است که اجازه دهند سال آینده او پاریس را به صورت رایگان ترک کند. در 5 جولای، هنگام معارفه لوئیس‌انریکه، خلیفی پیغامی روشن برای امباپه فرستاد؛ جدایی رایگان غیرممکن است. هیچ کس بزرگ‌تر از باشگاه نیست، یا تمدید خواهی کرد یا فروخته می‌شوی! تا آخر جولای فرصت‌داری بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنی.
اما این پایان جنگ لفظی آنها نبود. در7 جولای زمانی‌که امباپه جایزه بهترین بازیکن فصل فرانسه را دریافت کرد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پاریس چیزی به ویژگی‌های او اضافه نمی‌کند و با این تیم نمی‌تواند به قهرمانی در اروپا دست پیدا کند. این سخنان باعث جوشان شدن خشم مدیرعامل قطری شد و این حرف‌ها را به منزله توهین بزرگ به باشگاه برداشت کرد.
 رسانه‌های مختلف بدون تردید از ضدحمله‌های این خبر صحبت کردند. گفته می‌شد چهار بازیکن از جمله دو خرید جدید با رئیس پی‌اس‌جی تماس گرفته‌اند تا نارضایتی خود را از مصاحبه امباپه نشان دهند و همچنین آن را بی‌احترامی دانسته‌اند، بنابراین پاری‌سن‌ژرمن می‌خواست ثابت کند که حرف‌های امباپه برای او بدون عواقب نخواهد بود.
خلیفی برای جبران حرف‌های امباپه او را از تور پیش فصل تیم کنار گذاشت تا او با بازیکنان نامطلوب تیم که جایی در ترکیب اصلی ندارند و به دنبال تیم هستند تمرین کند. از طرفی به او اولتیماتوم داده شد که تا 31 جولای تصمیم نهایی خود را برای تمدید یا فروش بگیرد وگرنه هیچ‌وقت فرصت پوشیدن دوباره پیراهن پاریس را نخواهد داشت و در صورت ماندن در تیم کل فصل را روی سکو یا نیمکت گذاشته خواهد شد.
درآخرین تحرکات این پرونده، گفته می‌شود پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد نجومی 300 میلیون یورویی الهلال را پذیرفته تا به آبی‌پوشان عربستانی این اجازه را بدهند که مستقیماً با خود بازیکن مذاکره کنند. در صورتی که امباپه این پیشنهاد را نپذیرد همه چیز دوباره به حالت اول باز خواهد گشت، تمدید، فروش یا سکو!
 
الهلال، من را بخر!
امباپه و آینده بلاتکلیف او در جنگ با پاری‌سن‌ژرمن نه فقط برای رسانه‌ها، بلکه برای اهالی فضای مجازی هم ابزار خوبی جهت جلب توجه بوده است. در این میان یانیس آنتتوکومپو ستاره یونانی NBA تیم میلواکی باکس و برنده دو دوره متوالی جایزه MVP‌ لیگ بسکتبال ملی امریکا هم از داستان امباپه برای طنزپردازی استفاده کرده است. او در صفحه شخصی‌اش در توئیتر با اشاره به تلاش عربستانی‌ها برای جذب امباپه نوشت: «الهلال، می‌توانی مرا ببری. چهره‌ام شبیه کیلیان امباپه است.» پست آنتتوکومپو مورد توجه خود کیلیان امباپه قرار گرفته و ستاره فرانسوی خط حمله پاری‌سن‌ژرمن با گذاشتن 13 ایموجی خنده نشان داد که حسابی از شوخی ستاره NBA لذت برده است.
 
  تا عربستان می‌دویدم!
در ادامه واکنش‌های ستاره‌های ورزش جهان به پیشنهادهای نجومی تیم‌های عربستانی به فوق ستاره‌های فوتبال جهان، اکنون لبران جیمز، یکی از پولدارترین ورزشکاران جهان نیز در توئیتر خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار ویدیویی از دویدن «تام هنکس» در فیلم معروف «فارست گامپ» در حساب توئیتر خود نوشت: «این من هستم، وقتی پیشنهادی نجومی و یک‌ساله از عربستان به دستم می‌رسد.»
 
مهاجم بزرگ مورد نظر الهلال امباپه نیست!
باشگاه الهلال عربستان در سومین تلاش برای جذب الکساندرمیتروویچ  در آستانه رسیدن به موفقیت قرار دارد. الهلال با ارائه پیشنهاد 300 میلیون یورویی برای خرید کیلیان امباپه همه را شگفت‌زده کرد. آبی‌های عربستان شاید هیچ‌گاه نتوانند این انتقال را قطعی کنند اما بزودی یک مهاجم از اروپا به جمع آنها ملحق خواهد شد.
مارکو سیلوا، سرمربی فولام در یک کنفرانس مطبوعاتی ازهوایی شدن الکساندرمیتروویچ، ستاره خط حمله تیمش با پیشنهاد عربستانی‌ها خبر داد. الهلال تاکنون دو پیشنهاد برای خرید مهاجم صرب ارائه کرده که هر دو توسط فولام رد شده اما سومین پیشنهاد آنها کار را یکسره خواهد کرد.
به گزارش توتومرکاتو فولام که پیشنهاد 25/5 میلیون یورویی الهلال را رد کرده بود در مذاکرات پشت‌پرده رقم جدید پیشنهادی را قبول کرده و با توجه به اینکه میتروویچ پیش از این با عربستانی‌ها به توافق شخصی رسیده بود، انتقال این بازیکن بزودی نهایی
خواهد شد.

ZOOM

پی اس جی حریف تیم رونالدو نشد
دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و النصر در دیداری دوستانه به تساوی بدون گل رضایت دادند، دیداری که بهترین بخت آن را رونالدو خلق کرد اما موفق به گلزنی نشد. حضور کریستیانورونالدو در النصر تماشاگران زیادی را به ورزشگاه شهر اوزاکا ژاپن کشانده بود. در این بازی نیمار در پاری‌سن‌ژرمن روی نیمکت بود و به میدان نرفت. در نیمه نخست بازی بر خلاف تصورات پی اس جی با هدایت لوئیس انریکه برتری خاصی بر حریف آسیایی خود نداشت و حتی در بسیاری از دقایق النصر پرس در زمین حریف را انجام می‌داد. در واقع جدی‌ترین موقعیت نیمه اول را نیز النصر خلق کرد و بهترین بازیکن پی اس جی نیز لمینا بود. در دقیقه ۴۰ بازی ضربه سر زیبای رونالدو می‌رفت وارد دروازه شود، ولی واکنش علالی دوناروما مانع شد. رونالدو پنج دقیقه بعد با یک ضربه برگردان قصد گلزنی داشت، اما قبل از آن داور اعلام آفساید کرده بود.  شانس خوب پی اس جی در دقیقه ۳۷ بود که ارسال لمینا نزدیک بود با دخالت مدافع النصر  گل به خودی تبدیل شود. در نیمه دوم که بازهم متعادل بود شاهد تعویض‌های زیادی بودیم. رونالدو و بروزوویچ در دقایق ۶۶ و ۷۰ از زمین بازی بیرون رفتند تا نیمی از جذابیت بازی از بین برود. در دقیقه ۶۷ بازی پاس وراتی برای حسنی نزدیک بود به گل برای پی اس جی ختم شود که النصری‌ها در این صحنه خوش شانس بودند. در نهایت با وجود برتری پی اس جی در دقایق پایانی، این جدال زیبا با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی