صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

مانت؛ انتقال گران

رسول مجیدی
روزنامه نگار
فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. میسون مانت حالا یکی دو بازی دوستانه برای منچستریونایتد انجام داده. او بامداد دیروز هم در ترکیب  اولیه این تیم مقابل آرسنال قرار داشت. مانت 5 جولای در انتقالی به ارزش 60 میلیون پوند از چلسی به منچستریونایتد پیوست و بنظر می‌رسد تن‌هاخ از چنین خریدی راضی و خشنود است. اما دیگر اضلاع این انتقال چطور به آن فکر می‌کنند؟
 
زاویه چلسی
مونت روزی روزگاری تبدیل شده بود به امید اصلی باشگاه. آنها می‌خواستند نسل جدید را حول محور این بازیکن بسازند که از خردسالی در چلسی رشد کرده بود. اما در این اواخر میسون تبدیل شده بود به بازیکنی غیرمحبوب که حقوق زیادی می‌گرفت.
مونت فصل به فصل افت کرد و در سال آخر فقط 3 گل زد. بیشتر اوقات را روی نیمکت بود و انگار هزینه‌اش بیشتر از توانایی‌اش به چشم مدیران چلسی می‌آمد. در نتیجه تصمیم‌گیران در استمفوردبریج به این ماجرا فکر کردند که بهتر است در سال آخر قراردادش، او را با قیمتی خوب بفروش برسانند. این اتفاق افتاد و حالا چلسی بابت مونت 60 میلیون پوند بدست آورد. ولی شاید جای خالی‌اش، دست‌کم به عنوان یک نیمکت‌نشین قابل اعتنا به چشم بیاید.
 
زاویه منچستریونایتد
یک انتخاب شاید عجیب برای منچستر. مونت می‌تواند پست‌های زیادی را در خط هافبک و حمله بازی کند. تطبیق‌پذیری بالایی دارد. مربیان به همین دلیل دوستش دارند ولی مونت نشان داده یک استعداد بزرگ نیست. یک تغییردهنده بازی نیست. منچستر در حال حاضر نیاز به چنین بازیکنی دارد و مونت از آن دور است. میسون باید در اولدترافورد بیشتر از گذشته تلاش بکند. باید مفید باشد. شاید هزینه‌ای که برای او شده خیلی زیاد نباشد اما وقتی بدانیم لیورپول با چه مبلغی مک‌آلیستر را خریده یا تاتنهام با چه هزینه‌ای به جیمز مدیسون رسیده، آن وقت است که حس می‌کنیم شاید میسون مونت گران پای منچستر حساب شده!
 
زاویه مونت
یک فرصت باشکوه برای نشان دادن اینکه می‌تواند فوق‌ستاره شود. فرصتی عالی برای اینکه جایگاه خودش را در نسل جدید انگلیس دوباره بدست آورد. او در فصل گذشته جایگاهش را از دست داد و حالا در منچستر باید آن را دوباره پس بگیرد. میسون هم جایگاهش را در ترکیب ثابت چلسی از دست داد و هم در تیم ملی انگلیس دیگر به صورت فیکس بازی نمی‌کرد. بنابراین مونت به شدت به این انتقال نیاز داشت. البته ورود به ترکیب ثابت منچستر هم آسان نخواهد بود. پست موردنظر او(هافبک تهاجمی) را اکثراً برونو فرناندز بازی می‌کند. یا مونت باید تغییر پست دهد یا اینکه آنقدر خوب باشد تا تن‌هاخ برونو را سمت راست بفرستد. بنظر می‌رسد مربی هلندی او را قبول دارد و می‌خواهد در پست شماره 8 او را بازی دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی