صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

میرجوان: تیمی انتخاب کردم که به لیگ برتر صعود کند

تاوارس از من می‌خواست مسی باشم

 

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

عماد میرجوان فصل گذشته کارش را در صنعت‌ نفت آبادان شروع کرد و می‌توانست به این تیم کمک کند اما یکسری مشکلات و اختلاف با سرمربی برزیلی باعث شد جدا شود و به آلومینیوم اراک برود. میرجوان در آلومینیوم هم شرایط چندان خوبی نداشت چون به او فرصت بازی کم می‌رسید. به این ترتیب فصل سختی را پشت سر گذاشت تا این فصل راهی تیم لیگ یکی مس کرمان شود. مهاجم باتجربه گیلانی، ظاهراً یکی دو پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری داشت اما معتقد بود شرایط آنها به لحاظ مالی و البته فنی ممکن است خوب نباشد و حضور در لیگ یک را انتخاب کرد. عماد میرجوان مهاجم جدید و باتجربه مس کرمان درباره حضور در لیگ یک، شرایط فصل گذشته و... صحبت می‌کند.

چطور شد که به لیگ یک رفتی؟
من چند تا پیشنهاد از لیگ برتر داشتم اما آنجور که باید نبودند. در حالی که مس کرمان شرایط خوبی دارد و هم به لحاظ تیمی و هم امکانات از شرایط خوبی بهره می‌برد و نسبت به تیم‌های دیگر بهتر است. به همین دلیل مس را انتخاب کردم.
اما به هر حال شرایط لیگ برتر متفاوت است و همه بازیکنان به دنبال حضور در لیگ برتر هستند.
نمی‌توانم دروغ بگویم. تیم‌هایی که به من پیشنهاد دادند به لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتند. یعنی اگر قرارداد می‌بستم نمی‌دانستم پول می‌دهند یا نه. به همین دلیل ترجیح دادم به مس کرمان بیایم. یکی از تیم‌های خوب که همه می‌دانند چه شرایط و امکانات خوبی دارد.
و البته مدعی اصلی صعود به لیگ برتر است.
یکی از دلایل حضورم در مس، همین بود. من تجربه بازی در تیم‌های میانه، پایین و حتی بالای جدول در لیگ برتر را داشتم. تیمی که بد بسته شود محکوم به سقوط است و بازی در آنجا سخت خواهد بود. به همین دلیل به نظر می‌آید بودن در تیم لیگ یکی که مدعی صعود باشد بهتر از حضور در تیم لیگ برتری در خطر سقوط است. من پارسال در آبادان خیلی اذیت شدم و نمی‌خواستم آن مسأله دوباره تکرار شود.
به هر حال حضور در لیگ برتر کمک می‌کند بازیکن بیشتر و بهتر دیده شود.
قبول دارم که بازیکن بیشتر به چشم می‌آید اما به هر حال این هم یک چالش جدید است که بعد از ۷، ۸ سال حضور در لیگ برتر، می‌خواستم آن را امتحان کنم.
کلاً فصل قبل خیلی بدشانسی آوردی. از صنعت‌نفت جدا شدی که جای بهتر بروی اما در آلومینیوم هم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکردی.
بله، بدشانسی آوردم. من نیم فصل از لیگ برتر پیشنهادهای خوبی داشتم و رفتم اراک اما بازی کم به من رسید. پایان فصل دیگر آن پیشنهادهای خوب نبود. یکی، دو پیشنهاد بود که مبلغ قرارداد را پایین گذاشتند و مطمئن بودم پرداختی‌ها هم به موقع و خوب نیست. من واقعاً از انتخاب مس کرمان خوشحالم و تلاش می‌کنم بهترین اتفاقات برای تیم بیفتد.
به نظر می‌رسد از انتخاب آلومینیوم اراک پشیمان هستی...
آن موقع در آن شرایط نمی‌دانستم قرار است اینطور شود و کم بازی کنم. البته اگر چند روز بیشتر صبر می‌کردم پیشنهادهای بهتری داشتم اما در آن برهه از زمان چون قبلاً در اراک بازی کرده بودم، آلومینیوم را انتخاب کردم. به هر حال صلاحدید کادرفنی بود که کمتر بازی کنم. تمام شد و رفت و نمی‌شود گردن کادرفنی انداخت چون شرایط اینطور پیش رفت.
اگر در آبادان می‌ماندی بهتر نبود؟
نه، در آبادان شرایط خوب نبود و نمی‌توانستم بمانم. در واقع وقتی سرمربی برزیلی (ادسون تاوارس) آمد شرایط سخت شد و به مشکل خوردیم. طوری که نمی‌توانستیم ارتباط خوبی با هم داشته باشیم. اگر سرمربی دیگری بود، به مشکل نمی‌خوردیم اما تاوارس از من خواسته‌هایی داشت که عجیب بود. او از من می‌خواست مسی باشم و بیایم عقب دفاعی کار کنم و جلو هم باشم و گل بزنم. کاری که لیونل مسی هم نمی‌توانست انجام دهد. من هم نمی‌توانستم و از من برنمی‌آمد. وقتی تیم ما در دفاع بود چطور می‌توانستم گل بزنم بدون اینکه موقعیت گل به وجود بیاید؟ کلاً نمی‌توانست موفق باشد و اگر حرفی هم می‌زدیم به او برمی‌خورد.
شاید به شما اعتقاد زیادی داشت که چنین خواسته‌ای داشت...
اگر چنین چیزی بود آن را در صحبت و برخورد متوجه می‌شدی اما اینطور نبود. یک بار با من صحبت کرد و من جواب دادم که ناراحت شد. من گفتم می‌خواهم بروم، او هم گفت اگر خواستی بروی مختار هستی. انگار خودش هم دوست نداشت بمانم. وقتی جوابش را می‌دادی، ناراحت می‌شد. کلاً وقتی مشکلی بود، به جای اینکه دنبال راه‌حل باشد که تیم بهتر شود فکر می‌کرد می‌خواهم تخریبش کنم. یک بار گفتم خط جلو توپ نرسید، ناراحت شد. کلاً عجیب و غریب بود و به همه شک داشت.
ظاهراً خیلی هم خرافاتی بود.
دقیقاً. نمی‌دانم چرا اینقدر خرافاتی بود. او با کسی دست نمی‌داد. نه با سرمربی حریف و نه بازیکنان.
اما با این اعتقادات هم نتوانست موفق باشد.
شانس ما بود. به هر حال پشیمان نیستم که نماندم. آبادان را خیلی دوست داشتم و واقعاً می‌خواستم به تیم کمک کنم اما به خاطر تاوارس نمی‌توانستم بمانم. شاید هر سرمربی دیگری بود می‌ماندم. مثلاً اگر ویسی بود، حتماً می‌ماندم.
فکر می‌کنی مس کرمان می‌تواند این فصل موفق باشد و به لیگ برتر صعود کند؟
ان‌شاءالله. مس کرمان تیم خوبی است که همه شرایط را برای بازگشت به لیگ برتر دارد. امیدوارم بتوانیم خوب کار کنیم تا تیم را بالا بیاوریم. از هواداران هم می‌خواهم امسال حمایت کنند تا سال خوبی داشته باشیم و به موفقیت و هدف‌مان برسیم.

جستجو
آرشیو تاریخی