صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

جام جهانی فوتبال زنان 2023

روز پنالتی و تیراندازی!

نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان صبح پنجشنبه هفته گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه در اوکلند نیوزیلند به صورت رسمی آغاز شد. در روز اول دو بازی برگزار شد. مسابقاتی که به رقابت دو میزبان تورنمنت اختصاص داشت. در اولین بازی جام تیم ملی فوتبال زنان نیوزیلند به مصاف تیم ملی نروژ رفت و میزبان اولین شگفتی مسابقات را رقم زد. تیم نیوزیلند با تک گل هانا ویکلنسون در شبی که موقعیت چندانی نسبت به نروژ نداشت مقابل فینالیست اولین دوره رقابت‌ها و یکی از ابرقدرت‌های فوتبال زنان جهان به پیروزی رسید تا اولین پیروزی تاریخش در جام‌های جهانی زنان و مردان به دست بیاید. نیوزیلند در ادامه باید به مصاف تیم‌های سوئیس و فیلیپین برود، دو تیمی که روی کاغذ قدرت بیشتری نسبت به میزبان دارند. نکته عجیب این رقابت پنالتی از دست رفته برای تیم نیوزیلند بود که در صورت گل شدن می‌توانست نتیجه اولین بازی را عجیب‌تر کند. یکی از نکات حاشیه‌ای پیش از بازی افتتاحیه این بود که در اوکلند تیراندازی رخ داد. موضوعی که به علت مجروح شدن 6 نفر از جمله چند افسر پلیس نگرانی‌های بسیاری را از جهت تأمین امنیت تیم‌ها به وجود آورد.

پیروزی سخت بدون سم کر
پیش از آغاز بازی دوم میان استرالیا و ایرلند اعلام شد تونی گوستاوسون سرمربی کانگوروها، «سم کر» ستاره  تیم استرالیا و باشگاه چلسی را به علت مصدومیت از فهرست کنار گذاشته است، موضوعی که برای سایر بازیکنان استرالیا یک شوک بزرگ بود، شوکی که تیم شماره یک آسیا و میزبان مسابقات را به دردسر انداخت به گونه‌ای که اگر پنالتی نبود شاید استرالیا اولین مسابقه‌اش را با تساوی یا شکست پشت سر می‌گذاشت ‌اما در نهایت با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید. نکته جالب اینکه در افتتاحیه دوم مسابقات که به میزبانی شهر سیدنی برگزار شد 75هزار و 784 نفر در استادیوم محل برگزاری مسابقه حضور داشتند. این آمار رکورد تماشای رقابت‌های فوتبال زنان در کشور استرالیا را شکست.

پنالتی کابوس جام جهانی
تا پایان روز دوم 5 مسابقه برگزار شد و در تمام بازی‌ها پنالتی گرفته شد و البته تا کنون سه پنالتی از دست رفته ثبت شده است. اولین پنالتی روز دوم مسابقات در بازی نیجریه و کانادا به دست آمد. ضربه‌ای که از سوی کریستین سینکلر به آسمان زده شد تا اولین تساوی 0-0 جام نهم به دست آید. سینکلر با حضور در بازی روز جمعه به رکورد جذاب تجربه بازی در 7 دوره مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان رسید. در دومین بازی روز دوم دو تیم سوئیس و فیلیپین به مصاف یکدیگر رفتند. مسابقه‌ای که با نتیجه 2 بر صفر به سود سوئیس به پایان رسید تا دو تیم استرالیا و سوئیس تا پایان هفته اول رقابت‌های گروه B شانس اصلی صعود به مرحله حذفی باشند.

کولاک لاروخا بدون الکسیا
تیم ملی اسپانیا در سومین بازی روز دوم از ساعت 11:00 روز جمعه به وقت ایران به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت و در نهایت با نتیجه 3-0 هم به سود این تیم به پایان رسید. مقاومت تیم زنان کاستاریکا در دقیقه 21 شکست و این تیم در عرض 6 دقیقه سه گل پشت سر هم را متحمل شد. فشار حملات شاگردان خورخه ویلدا پس از رسیدن به سه گل و مسجل شدن پیروزی هم ادامه داشت و اگر واکنش‌های استثنایی سولاسا دروازه‌بان جوان و 24ساله کاستاریکا نبود شاید نتیجه تیم مردان اسپانیا مقابل کاستاریکا (7-0) این بار در استرالیا تکرار می‌شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی