صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ریخت و پاش نکنید!

مرتضی فنونی‌زاده
مدافع اسبق پرسپولیس
پرسپولیس در نقل‌وانتقالات خوب کار کرده. ابتدا مدیران باشگاه شهاب زاهدی را برگرداندند. این بازیکن در پایه‌های پرسپولیس رشد کرده بود و حالا با کسب تجربه آماده است که کیفیت خوبش را نشان دهد. در ادامه هم کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش و همین‌طور ریگی را به خدمت گرفتند که هر دو، بازیکنان خوبی هستند. من معتقدم باشگاه پرسپولیس باید به جای خریدهای میلیاردی بخشی از هزینه‌های هر فصل خود را روی تیم‌های پایه‌اش بگذارد تا از دسترنج خود استفاده کند و در آینده درآمدزایی هم داشته باشد.
خریدهای پرسپولیس هدفمند بوده و الکی ریخت و پاش نکرده. برای مثال ریگی جایگزین کامیابی‌نیا شده. او بازیکن خوبی است که سابقه بازی در تیم‌های بزرگ را داشته و قطعاً در تفکرات تاکتیکی گل‌محمدی جای دارد که جذب شده. پرسپولیس در خط هافبک کمبودی احساس نمی‌کند و با وجود بازیکنانی مثل سروش رفیعی، سعید صادقی و همین‌طور مهدی ترابی سرخپوشان در بازیسازی مشکلی نخواهد داشت و با توجه به بازی‌های حساسی که پرسپولیس در پیش دارد به تناوب آنها می‌توانند بازی کنند و خستگی باعث اُفت‌شان نشود.
پس از جذب کنعانی‌زادگان، یحیی گل‌محمدی اعلام کرد قصد ندارد از دفاع سه نفره استفاده کند و از بین 3 دفاع وسط اصلی پرسپولیس یک نفر باید روی نیمکت بنشیند. برخی‌ها می‌گویند با نیمکت‌نشین شدن یکی از این 3 نفر پرسپولیس دچار حاشیه می‌شود. کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی دو بازیکن ملی‌پوش تیم هستند و به همراه گولسیانی، خیال گل‌محمدی را از خط دفاع راحت کرده‌‌اند، اما قطعاً یحیی نمی‌گذارد حاشیه‌ای در این خصوص پیش بیاید و این سه مدافع هم بازیکنان کم‌تجربه‌ای نیستند و این مسأله باعث می‌شود که برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت داشته باشند که قطعاً باعث پیشرفت‌شان خواهد شد.
جدایی آل‌کثیر و پریرا از پرسپولیس باعث شد که پرسپولیس بشدت به جذب مهاجم نوک نیاز پیدا کند. آل‌کثیر با توجه به سن و سالش مسائل مالی برایش اهمیت داشت و به نظر من جدایی او از پرسپولیس به ضررش تمام خواهد شد. آل‌کثیر نباید فراموش کند که با چه شرایطی بعد از مصدومیت به تیم برگشت و گل‌محمدی پای او ایستاد و آل‌کثیر هم بعد از آن توانست گل‌های حساسی بزند و به پرسپولیس کمک کند، اما معتقدم که رفتن او به سپاهان اشتباه بود.
مهدی عبدی بازیکنی است که در پرسپولیس رشد پیدا کرده و گل‌محمدی می‌تواند به او بیشتر بازی دهد. عبدی بازیکنی است که می‌تواند با توجه به سبک بازی پرسپولیس و فوتبال روی زمینی که سرخپوشان ارائه می‌کنند، روی مدافعان وسط حریفان فشار بیاورد و مثمرثمر خواهد بود. عبدی بازیکن جوانی است که باید بیشتر به او میدان داده شود تا اعتماد به ‌نفس این بازیکن بالا برود. شاید او در هر بازی گل نزند، ولی می‌تواند در لحظات حساس به کمک پرسپولیس بیاید. در کل برای فصل نقل و انتقالات نباید ریخت و پاش کرد و باید هدفمند و با برنامه خرید نمود. سیاستی که پرسپولیس در پیش گرفته و با یکی، دو خرید دیگر کامل خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی