صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

در آبادان میزبانی می‌کنیم

سراج: ویسی معجزه کرد

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

صنعت‌نفت آبادان چند سالی است که شرایط خوبی ندارد. آنها فصل گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و در یک قدمی سقوط قرار گرفتند اما حضور عبدالله ویسی در این تیم باعث شد همه چیز تغییر کند. ویسی کمک کرد تیم یکدل و با روحیه، مسابقات را ادامه دهد و در لیگ برتر ماندگار شود. حالا صنعت‌نفت با سرمربیگری ویسی و البته بازگشت بهنام سراج قرار است بهتر از گذشته کار کند. سراج که فصل قبل در مقطعی کنار تیم بود و بعد از آن کنار گذاشته شد، درباره اتفاقات فصل گذشته، اردوهای صنعت‌نفت، بحث میزبانی تیم و... صحبت‌های جالبی دارد.
شرایط صنعت‌نفت آبادان چطور است؟
ما تقریباً ۱۰، ۱۲ روز پیش در شهرکرد اردویی ۹ روزه داشتیم که تمرینات خوبی انجام دادیم. البته بیشتر بدنی کار کردیم و ما بین برنامه هم ۲ بازی دوستانه با تیم‌های منطقه داشتیم که باید انجام می‌دادیم. شنبه بعد ازظهر تمرینات تمام شد. یکشنبه و دوشنبه استراحت داشتیم و از دیروز (سه‌شنبه) شروع کردیم و امروز (چهارشنبه) به تهران می‌آییم تا ۳ بازی دوستانه هم آنجا انجام بدهیم. البته ۳۱ تیر هم باید ایفمارک باشیم.
بازی‌های دوستانه‌تان مشخص شده؟
پرسپولیس قطعی شد. سایپا هم همین‌طور و احتمالاً بازی سوم هم با تیم چادرملو اردکان است.
چه شد که برگشتید؟
به هر حال اتفاقاتی سال گذشته افتاد که درست نیست الان در موردش صحبت کنم. من حرفه‌ای هستم و به نظر مدیریت احترام می‌گذارم اما اتفاقی که برای من افتاد، معمولاً برای سرمربیان می‌افتد، نه مربیان و من را به حق یا ناحق کنار گذاشتند. من مثل بعضی‌ها نیستم که وقتی رفتم دشمن تیم شوم. کنار ایستادم و به عنوان هوادار از صنعت‌نفت حمایت کردم. وقتی ویسی آمد به من محبت داشت و با توجه به شناختی که از یکدیگر داشتیم، من را به کادرفنی اضافه کرد. من هم هر چه در توان دارم با خلوص نیت در اختیار تیم می‌گذارم تا امسال نتیجه قابل قبولی بگیریم. چون هواداران فصل قبل خیلی اذیت شدند.
صنعت‌نفت آبادان سال‌هاست که مشکلات زیادی دارد که شاید مسأله اصلی مشکلات مالی باشد. این مشکل حل شده یا اینکه امسال هم ادامه خواهد داشت؟
بله، مشکلات مالی چندین سال است که گریبان تیم را گرفته. البته این فصل قول دادند حل شود. فعلاً اتفاق خاصی نیفتاده اما مدیریت باشگاه و آقای ویسی دنبال این هستند که تیم از این شرایط در بیاید. مسئولان وزارت، منطقه آزاد و بیمه قول کمک دادند. مسئولان شهری که نسبت به گذشته بهتر جلو آمدند و تلاش می‌کنند تیمی قوی راهی مسابقات شود.
شرایط نقل و انتقالات چطور بود؟
ما فصل نقل و انتقالات کارهایی که باید انجام می‌شد را انجام دادیم. آنقدر شرایط نقل و انتقالات سخت شده که جرأت نداریم اسم بازیکن بیاوریم. بازیکنی که ما پیشنهاد ۶ میلیاردی می‌دادیم، در تیم دیگر با ۵ میلیارد قرارداد امضا کرد. نمی‌دانم با اسم صنعت‌نفت، بازارگرمی می‌کنند یا اینکه مثلاً مقایسه می‌کنند اصفهان آب و هوای بهتری دارد می‌روند. این مسأله در رابطه با تهران، مازندران و... هم وجود دارد و بازیکنانی که مد نظر ما هستند، تیم‌های دیگر روی آنها دست می‌گذارند. به هر حال ما چند بازیکن از جمله حسین شنانی، بهمئی، داغر، پناهی و... را گرفتیم که بازیکنان آینده‌داری هستند و می‌توانند فردین یوسفی، غبیشاوی، احمد شریعت و ممی‌زاده شوند. شرایط قرارداد آنها جوری است که اگر تیم‌های دیگر بخواهند آنها را جذب کنند، درصدی هم به باشگاه می‌رسد که این به سود باشگاه خواهد بود. چند بازیکن عراقی هم گرفتیم که منتظریم مسابقات این کشور تمام شود و بیایند.
بازیکنان خارجی فصل گذشته که اصلاً در حد لیگ یک هم نبودند.
همه رفتند. یعنی آقای ویسی همه آنها را در اختیار باشگاه گذاشت. اگر قرارداد داشتند یا نداشتند، به آنها نیاز نداریم و هفته بعد بازیکنان عراقی می‌آیند اما در حال حاضر هیچ بازیکن خارجی در تمرینات تیم‌مان حضور ندارد.
دیروز سهیل مهدی اعلام کرد ورزشگاه آبادان و قزوین شرایط میزبانی ندارند. این مسأله نگران‌تان نمی‌کند؟
ورزشگاه بعد از تعطیلی مسابقات، در دست تعمیر قرار گرفت و گروه غیرصنعتی پالایشگاه شبانه‌روز دارند کار می‌کنند. حتی در اوج گرما هم به ورزشگاه بروید می‌بینید کارگران دارند کار می‌کنند تا ورزشگاه خیلی زود آماده شود و از هفته اول میزبان باشیم.

ZOOM

قرعه‌کشی لیگ هم انجام شد. فکر می‌کنی قرعه صنعت‌نفت چطور بود؟
صحبت کردن در مورد قرعه‌کشی خنده‌دار است چون هیچ تیم آسانی در لیگ حضور ندارد. در واقع سطح تیم‌ها یکی است. فقط چند تیم هستند که در فوتبال ایران که در نقل و انتقالات، مالی و همه مسائل پیشی گرفتند اما بقیه تیم‌ها در یک سطح هستند. واقعاً الان شرایط به صورتی شده که بازی‌های اول و آخر فرقی با هم ندارد. ما هم در هفته اول میزبان استقلال هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با قدرت وارد مسابقات شویم تا نسبت به فصل گذشته هم نتایج بهتری بگیریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی