صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

لیونل مسی در مقابل هـــــــــــــــــزاران نفر معارفه شد

تحقق رؤیـا زیر باران

یک روز پس از رسمی شدن انتقال مسی به اینترمیامی، باشگاه این بازیکن را روز گذشته در ورزشگاهی مملو از هوادار و زیر باران شدید معرفی کرد.
درست قبل از ساعت 9 شب روز یکشنبه به وقت محلی، بزرگترین بازیکن فوتبال دوران خود و شاید بهترین بازیکن تمام دوران، در ورزشگاه جدید خود روی صحنه رفت. او مالکان تیم جدیدش از جمله ستاره سابق فوتبال، دیوید بکهام را در آغوش گرفت. لیونل مسی در حالی که پیراهن جدید خود - شماره 10 صورتی - را در دست داشت، با لبخندی به جمعیت آتش بازی را نگاه کرد.
برای اینتر میامی آمدن مسی که در ماه دسامبر به عنوان کاپیتان آرژانتین قهرمان جام جهانی شد و 7 توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن جهان در اختیار دارد، یک رویا بود. این مراسم پیامی را به دنیا منتقل کرد، بله حالا رویا به واقعیت تبدیل شد.
مسی در اولین اظهار نظر عمومی خود بعد از بستن قرارداد با میامی تا پایان سال 2025 به زبان اسپانیایی گفت: «پیش از هر چیزی، می‌خواهم از میامی برای این استقبال و محبتی که از زمان ورودم به این شهر داشته‌اند تشکر کنم. صادقانه بگویم از اینکه در میامی با شما هستم، بسیار احساساتی و خوشحالم.»
مسی 36 ساله به مدت دو دقیقه مستقیماً با هواداران اینترمیامی که نام او را در استادیوم DRV PNK صدا می‌زدند، صحبت کرد.
مسی برای انتخاب میامی فرصت بازی در عربستان و با دستمزد نجومی را رد کرد. او همچنین ترجیح داد به جای بازگشت به بارسلونا، باشگاهی که در آن بزرگ شده بود و تمام عناوین ممکن را کسب کرده بود به ایالات متحده بیاید و بی‌خیال خداحافظی با شکوه در نیوکمپ شود.
مالکان اینترمیامی، مدت‌ها قبل از اینکه دوران حضور مسی در فرانسه به پایان برسد، آرزو داشتند که او را به فلوریدا جنوبی بیاورند. مراسم یکشنبه به خوبی نشان داد که آمدن لئو به میامی چه امتیاز بزرگی برای این تیم به حساب می‌آید.
خورخه ماس، میلیاردر امریکایی کوبایی و مالک اینتر میامی که از سال 2020 به هیأت مدیره اضافه شده، گفت: «همیشه یک قبل و بعد از لیونل مسی وجود خواهد داشت. وارث بزرگترین بازیکن جهان هستیم که از نیوولز اولد بویز شروع شد، به بارسلونا رفت و در پاریس به پایان رسید. اما امروز او متعلق به اینترمیامی و هوادارانش است. این فرصت بزرگی برای ما است. لحظه‌ای برای تغییر چشم‌انداز فوتبال در این کشور. ما بازیکنان بیشتری را جذب خواهیم کرد. بازیکنان جوان و آینده‌داری که به مسی، بوسکتس و جوردی آلبا ملحق خواهند شد.»
باران سیل‌آسا مانع برگزاری جشن‌های اولیه شد و بخش‌هایی از این استادیوم موقت را آب گرفت. اینترمیامی امیدوار است در سال 2025 به یک استادیوم جدید در نزدیکی فرودگاه میامی نقل مکان کند. ورزشگاه 19000 نفری مطمئناً وسعت یا انرژی نیوکمپ در بارسلونا یا پارک دو پرنس در پاریس را نداشت، اما بیشتر آنها هواداران لباس تیم یا مسی را پوشیده بودند. یکی از هواداران بدون پیراهن پرچم بزرگی را که مسی با پیراهن آرژانتین در آن نقش بسته بود به اهتزاز درآورد. پیراهن‌های آرژانتین دومین پیراهن پر طرفدار در بین هواداران حاضر در ورزشگاه بود و تعدادی از هواداران نیز پیراهن بارسلونای مسی را پوشیده بودند. این جشن به صورت جهانی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در اپل تی وی به نمایش درآمده بود و تنها ایراد آن این بود که با فینال جام طلای کونکاکاف که مکزیک با نتیجه 1-0 بر پاناما پیروز شد، مصادف شد.
قبل از اینکه مسی در جمع حاضران سخنرانی کند، ماس و بکام صحبت کردند. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس که سال 2007 به ‌ام ال اس آمده بود، به زبان اسپانیایی صحبت کرد و ماس با هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی برای حضار سخنرانی کرد. به هر حال، میامی پایتخت غیر رسمی امریکای لاتین است و فلوریدا بزرگترین جامعه آرژانتینی را در ایالات متحده دارد. بکهام گفت: «می‌دانم که تو در قلب تمام مردم فلوریدای جنوبی هستی. ما در حال ساختن یک باشگاه ویژه در اینتر میامی هستیم، باشگاهی که نماینده این مکان خاص و مردم آن است.»
قبل از اینکه مسی روی صحنه بیاید، بکهام دومین خرید تابستانی تیم را معرفی کرد؛ سرخیو بوسکتس، هم‌تیمی سابق مسی در بارسلونا روی صحنه آمد و صحبت بسیار کوتاهی داشت، همه می‌دانستند این شب کاملاً متعلق به مسی است.
لئو که به خوش‌حرفی معروف نیست، روز یکشنبه گفت‌و‌گوی مختصری داشت. مسی با پوشیدن تی‌شرت سفید اینتر میامی و شلوار جین روی صحنه آمد و از مالکان این تیم برای ایجاد احساس خوشایندی که او و خانواده‌اش داشتند تشکر کرد. او گفت که امیدوار است هواداران به حمایت از تیم ادامه دهند و میامی بتواند روند رشدش را طی کند.
مسی به هواداران تیمی که آخرین رتبه در کنفرانس شرق ‌ام ال اس را در فصل گذشته داشته است، گفت: «بی‌صبرانه منتظر شروع تمرینات و بازی‌ها هستم، من با رویای رقابت و برنده شدن به این تیم آمده‌ام.»
مسی ادامه داد: «خیلی خوشحالم که با خانواده‌ام به این شهر آمده‌ام و این پروژه را انتخاب کردم. شکی ندارم که از آن لذت خواهیم برد و اوقات خوبی خواهیم داشت و اتفاقات زیبایی رخ خواهد داد.» پس از اینکه مسی میکروفون را تحویل داد، ویدیویی روی صفحه بزرگ به نمایش درآمد که در آن افراد مشهور بسیاری مانند مانو جینوبیلی، ستاره بازنشسته بسکتبال آرژانتینی و گلوریا و امیلیو استفان، ساکنان میامی در آن به مسی خوشامد گفتند و برای او آرزوی موفقیت کردند. سپس خانواده‌های مسی و مالکان برای عکس‌برداری از مسی روی صحنه اضافه شدند.
پس از آن، مسی به امضای پیراهن و گرفتن عکس یادگاری با هواداران پرداخت. سه‌شنبه اولین تمرین رسمی او با هم‌تیمی‌هایش است و جمعه اولین بازی او خواهد بود. حالا میامی خانه جدید فوق ستاره آرژانتینی است.

سوتی صفحه رسمی MLS
صفحه رسمی لیگ فوتبال امریکا یا همان MLS در شبکه‌های اجتماعی یک سوتی عجیب و غریب داد و این سوتی و گاف وایرال شده و مورد توجه قرار گرفت و برخی‌ها هم لیگ امریکا را به خاطر نشناختن بازیکنان اروپایی مورد تمسخر قرار دادند. بعد از اعلام رسمی انتقال بوسکتس به اینتر میامی، صفحه رسمی لیگ فوتبال امریکا یک اینفوگرافی از آمار و دستاورد‌های سرخیو بوسکتس منتشر کرد اما اشتباه عجیبی که در آن وجود داشت این بود که عکس آلوارو آربلوا به جای سرخیو بوسکتس در این اینفوگرافی قرار گرفته بود. در حقیقت MLS به جای اینکه عکس بوسکتس را منتشر کند، عکس آلوارو آربلوا، مدافع راست سابق رئال مادرید را منتشر کرد! بوسکتس و آربلوا در تیم ملی اسپانیا هم‌تیمی بوده‌اند و در سال 2010 در کنار هم قهرمان جام جهانی شدند و عکسی که با جام جهانی دارند از نظر صفحه MLS شبیه بوده است! صفحه رسمی لیگ امریکا پس از تصحیح این اشتباه خود نوشت: «چرا آربلوا و بوسکتس آنقدر شبیه به هم هستند؟ ادمین به عینک جدید نیاز دارد!»

جستجو
آرشیو تاریخی