صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

جای سیلوا، قایدی ومحبی پر نشد

در مسیر شکست در نقل وانتقالات

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

سه بازیکن بزرگ تا کنون از استقلال جدا شدند اما به‌جز مهرداد محمدی که از لحاظ فنی می‌تواند تنه به تنه جدا شده‌‌ها در خط حمله بگذارد، بازیکنی هم وزن جدا شده‌ها جذب نشده است.

به این اسامی نگاه کنید: مهدی قایدی و محمد محبی.
آیا باشگاه استقلال توانسته جای این دو بازیکن را به شکلی مطلوب پر کند؟ گرچه به دست آوردن مهرداد محمدی تا حدی نگرانی‌ها در خط آتش استقلال را کاهش داده است اما پرواضح است که برای پر کردن جای خالی زوج طلایی فصل پیش(قایدی و محبی) لازم است که بازیکنانی هم طراز با آنها به خدمت گرفته شود.
حال اگر امیرحسین حسین‌زاده به استقلال بیاید، می‌شود نسبت به جبران جدایی دو بازیکن کلیدی استقلال در خط حمله امیدوار بود، چون هم مهرداد محمدی و هم امیرحسین حسین‌زاده قابلیت درخشش درخط حمله استقلال را دارند اما سوال این است که اگر باشگاه استقلال نتواند در روزهای باقی مانده، جای خالی  در خط آتش را پر کند، چه سرنوشتی در انتظار استقلال خواهد بود؟
روزی که جواد نکونام اعلام کرد باشگاه استقلال تاکنون اقدامی در راستای تقویت تیم انجام نداده، شاید برخی نسبت به اظهارات او خرده گرفتند و حتی این سوال را مطرح کردند که درشرایط فعلی این چه اظهاراتی است که آقای سرمربی به زبان می‌آورد اما گفته‌های سرمربی استقلال عین واقعیت است و به جای بازیکنانی که جدا شدند، باشگاه استقلال نتوانسته اقدامات قابل ذکری انجام دهد.
تنها مهرداد محمدی است که تا حدی کفه ترازو را به سمت و سوی استقلال سنگین کرده اما اگر او را جانشین محبی بدانیم، باشگاه استقلال هنوز گزینه‌ای برای جانشینی مهدی قایدی معرفی نکرده است و فقط درحال مذاکره است.
در سوی دیگر سیلوا که یگانه مدافع کم اشتباه استقلال در خط دفاع محسوب می‌شد نیز از استقلال جدا شده و مسئولان باشگاه استقلال بی‌تعارف نتوانستند جای خالی این مدافع برزیلی را هم پر کنند.
بعد از جدایی سیلوا از استقلال انتظار بود که مدافعی هم قد و قواره او به خدمت گرفته شود اما باشگاه استقلال ایمان سلیمی را به خدمت گرفت که در سال‌های اخیر بازی‌های آنچنانی درترکیب تیم‌های خود انجام نداده است وحتی سابقه یک فصل مصدومیت را نیز در کارنامه خود
دارد.
حال اینکه در روزهای باقی مانده تا پایان نقل وانتقالات مدیران باشگاه استقلال چه اقداماتی در راستای تقویت این تیم انجام دهند، قابل بررسی است اما مطلوب هواداران این باشگاه بود که همه این نام‌ها در استقلال باقی بمانند ودرکنار آنها نیز لااقل سه بازیکن درجه یک جدید به استقلال ملحق می‌شدند تا این باشگاه با فراغ بال وارد لیگ بیست و سوم می‌شد و با امیدواری کامل گام به عرصه رقابت با تیم‌هایی می‌گذاشت که از نظر جذب بازیکن شرایط بسیار بهتری در قیاس با استقلال
دارند.
پرسپولیس همه ستاره‌های خود را که از فصل پیش باقی مانده بودند حفظ کرد و درکنار آنها بازیکنانی را به خدمت گرفت که از نظر فنی جزو بهترین‌ها هستند اما دراستقلال هرگز این روند تا به امروز طی نشده است و به جای ستاره‌هایی که از این باشگاه جدا شدند، بازیکنان قابل توجهی به خدمت گرفته نشده‌اند.
تردیدی نباید داشت که برخورداری از یک ابزار مناسب سرمربی را به سمت موفقیت‌های بیشتری سوق خواهد داد اما از زمانی که جواد نکونام پایش را به عنوان سرمربی به استقلال گذاشته ندای نداریم،  نداریم از سوی مسئولان این باشگاه به همه جا سرایت کرده و ظاهراً استراتژی نیز همین است که تا پایان نقل وانتقالات با همین ادبیات و اظهارات توقعات را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانند. ماموریتی که البته به سرانجام نرسیده و موج گسترده‌ای ازاعتراض‌ها نسبت به عملکرد مدیریت استقلال در نقل وانتقالات به پا شده و استقلالی‌ها اعتقاد دارند که تصمیم سازان در باشگاه‌شان نتوانستند جای خالی سه ستاره فصل پیش را به شکل مطلوب پر
کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی