صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آبشک: این فصل نمی‌توان در بین مدعیان قهرمانی بود

حواشی می‌تواند به فولاد ضربه بزند

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

محمد آبشک مدافع فولاد خوزستان جزو اولین بازیکنانی بود که قراردادش را تمدید کرد و در این تیم ماند. آبشک علاقه زیادی به فولاد دارد که به خاطر این مسأله، به دیگر پیشنهادهایش پاسخ منفی داد تا یک فصل دیگر را در اهواز بگذراند. مدافع شمالی فولادی‌ها که این روزها در تمرین یکی از بهترین بازیکنان است، فکر می‌کند این تیم کارش را دیر شروع کرد و همین مسأله باعث شد یکسری بازیکن جدا شوند. البته محمد آبشک معتقد است فولاد می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اما نباید توقع داشت در بین مدعیان قهرمانی باشد.
شرایط فولاد خوزستان چطور است؟
دو هفته‌ است که تمرینات را شروع کردیم و شرایط تیمی بهتر شده. البته تا الان بازی تدارکاتی نداشتیم و فقط یک بازی درون تیمی انجام دادیم. در کل فولاد روند تیمی خوبی پیش گرفته و بازیکنان خوبی جذب شدند که در کنار نفراتی که از فصل‌های گذشته ماندند، می‌تواند ترکیب خوبی باشد. من فکر می‌کنم مبالغ و البته دیر شروع کردن، باعث شد چند بازیکن که در فولاد بودند، بروند چون اولویت‌شان جای دیگری بود. به همین دلیل نمی‌شود این فصل خیلی مدعی بود. نمی‌گویم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم اما نمی‌توان مدعی بود. هر چند که تیم خوبی داریم و امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم.
یعنی فکر می‌کنید فولاد نمی‌تواند این فصل در جمع مدعیان باشد؟
دیر شروع کردیم. به همین دلیل سخت است برای قهرمانی مدعی باشیم. ضمن اینکه به نسبت تیم‌های دیگر که خیلی هزینه کردند، فولاد هزینه آنچنانی نکرد.
اما فصل گذشته فولاد خوزستان در بین ۴ تیم پرهزینه لیگ بود.
بله، فصل گذشته بریز و بپاش زیاد داشت.
یعنی این فصل بودجه کم شده و مثل قبل نیست؟
نه، مسلماً نیست و قطعاً کمتر شده است. ما شاید نتوانیم برای قهرمانی مدعی باشیم اما بدون شک تلاش می‌کنیم فولاد بهترین نتایج را بگیرد و بالاترین جایگاه را به دست بیاورد.
قرعه‌کشی لیگ هم انجام شد و فولاد در اولین بازی باید مقابل گل‌گهر سیرجان قرار بگیرد. به نظرت قرعه خوبی نصیب فولاد شد؟
ببینید واقعاً فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم چون لیگ کلاً سخت است. بازی اول چه با پرسپولیس و استقلال باشد، چه تیم‌های تازه‌وارد مثل شمس‌آذر و استقلال خوزستان که قابل احترام هستند، واقعاً فرقی ندارد. به نظر من هر بازی سختی‌های خودش را دارد و باید تلاش کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.
ظاهراً یک اردو در تهران دارید.
بله، ما امروز (سه‌شنبه) به تهران می‌آییم و فکر می‌کنم یک بازی تدارکاتی هم انجام خواهیم داد.
در مدت اخیر یکسری حواشی در فولاد به وجود آمد که چندان جالب نبود. از یک طرف کاظم طالقانی رئیس هیأت فوتبال خوزستان از علیرضا منصوریان انتقاد کرد. بعد حسین کاظمی جواب تندی داد و یکسری واکنش دیگر. کلاً این حواشی به تیم‌تان ضربه نمی‌زند؟
ببینید ما به حواشی و اینکه چه کسی چه حرفی زده کاری نداریم. الان واقعاً همه هم و غم ما فولاد است. این مسائل می‌تواند آسیب برساند به فولاد و تمرکز بازیکنان را بهم بزند. در حالی که بازیکنان به دنبال این هستند که تمام توان خود را به کار بگیرند تا برای فولاد و هواداران بجنگند. پس درست نیست حاشیه درست کنیم برای تیم خودمان. همه باید از تیم حمایت کنیم. از هواداران گرفته تا کل مجموعه باشگاه. باید حامی باشیم تا فولاد بهترین نتایج را بگیرد و با شرایط خوب کنار مردم باشیم. وقتی حاشیه بی‌خود و بی‌جهت وجود دارد، تمرکز تیم بهم می‌ریزد و این قشنگ نیست. بهتر است همه کنار هم باشیم تا فصل را خوب شروع کنیم و خوب پیش ببریم. نتایج را باید نگاه کرد. اگر منصوریان ۶ هفته خوب نتیجه نگرفت، می‌شد به او ایراد گرفت اما وقتی نتایج خوبی گرفت و باشگاه هم خواست بماند باید کمک کنیم بهترین اتفاقات رقم بخورد.
اما ظاهراً همچنان یکسری هوادار معترض هستند.
نمی‌دانم آنها چه خواسته‌ای دارند. باید با قدرت جلو برویم. فولاد این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فولاد همیشه تیم خوبی بوده که ۲ قهرمانی لیگ برتر به دست آورد. تیم بزرگی است که همه بازیکنان و مربیان با تمام توان می‌خواهند این فصل هم کار بزرگی انجام دهند.
شاید اگر علیرضا منصوریان در مصاحبه پایان فصل، آن صحبت‌ها را بیان نمی‌کرد، شرایط بهتر بود.
شاید منظورش چیز دیگری بوده و بد برداشت شده. حالا بهتر است همه کنار هم باشیم چون می‌خواهیم برای فولاد بجنگیم و بهترین نتیجه را بگیریم.

ZOOM

چطور شد که قراردادت را تمدید کردی؟
من ۴ سال است که در فولاد خوزستان حضور دارم و دوست داشتم بازهم بمانم. علاقه‌ام به فولاد مشخص است. به خاطر همین منتظر ماندم. قبل از تمدید قراردادم ۲ جا زنگ زدند و صحبت کردیم اما قسمت شد باز هم در فولاد بمانم چون اولویتم فولاد است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی