صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

فرصت آخــــــــر در آنفـیلــــــد

فرخ حسابی
روزنامه نگار

لیورپول تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده است. بازیکنان در تعداد کم و اندک اندک بازگشته‌اند که این به‌دلیل درگیر بودن بعضی از آنها در بازی‌های ملی بوده است.
 هاروی الیوت و کورتیس جونیز دو بازیکنی هستند که هنوز نیامده‌اند چون در رقابت‌های زیر 21 سال اروپا که با قهرمانی تیم ملی انگلیس تمام شد عضو این تیم و تا هفته گذشته درگیر بازی بودند. اما یورگن کلوپ سرمربی سرخ‌های آنفیلد انتظار دارد تیمش تا قبل از اردوی آلمان و اولین بازی تدارکاتی که چهارشنبه مقابل کارلسروهه برگزار می‌شود، کامل باشد.
 اولین بازی لیورپول در لیگ برتر در زمین چلسی است که دیداری سخت به شمار می‌رود. لیورپول فصل گذشته نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد و عملکرد خوبی نداشت.
 به همین دلیل تعدادی از بازیکنان این تیم، بویژه آنها که ضعیف کار کردند انگیزه زیادی دارند تا در همین اردوی پیش فصل 24-2023 توانایی‌های خود را به کلوپ و هواداران لیورپول نشان دهند.

استفان بایچتیچ، پدیده
پدیده فصل قبل لیورپول بدون شک این جوان اسپانیایی بود. روند خوب او در ترکیب اصلی تیم اما با مصدومیتی که در ماه مارس به سراغش آمد، متوقف شد. قبل از آن بایچتیچ که تبدیل شد به سومین گلزن جوان تاریخ لیورپول در لیگ برتر، به‌عنوان پاداش عملکردش، با تمدید قرارداد از سوی باشگاه مواجه شد. در مقطعی از فصل، محمد صلاح، او را بهترین بازیکن تیم خواند و واقعاً هم در این مورد اغراق نکرد. استفان تا قبل از مصدومیت آخر فصلش، خیلی خوب کار کرد و یورگن کلوپ کاملاً به او اطمینان داشت. اگر این بازیکن اسپانیایی بتواند در پیش‌فصل نشان دهد که به آمادگی کامل رسیده، هواداران لیورپول دیگر نگران این موضوع نخواهند شد که باشگاه قصد خرید هافبک دفاعی جدید را ندارد.

جو گومز، جنگ برای ماندن
این تابستان برای جو گومز بسیار تعیین‌کننده است چرا که در پایان این فصل مشخص می‌شود که او در لیورپول ماندنی است یا باید جدا شود. بازیکنی که زمانی بهترین زوج ویرجیل فان‌دایک در مرکز خط دفاعی بود اما از ترکیب اصلی کنار گذشته شد و فقط یک بازی در 10 مسابقه آخر فصل 23-2022 در لیگ برتر به میدان رفت که آن هم در تساوی 4-4 مقابل ساوتهمپتون در هفته آخر لیگ بود. مصدومیت مشکل اصلی گومز بوده چون هر وقت شرایط جسمی مناسبی داشته یک مدافع وسط سرعتی نشان داده که توانایی بازی در دفاع راست را هم دارد. با توجه به اینکه کلوپ تصمیم دارد از ترنت الکساندر آرنولد در خط میانی استفاده کند گومز مصمم است که در این فصل بدرخشد و جایگاه خود را در سمت راست خط دفاعی تثبیت کند.

جوئل ماتیپ، آماده برای رفتن
ماتیپ یک چهره محبوب در لیورپول است، چه بین بازیکنان و چه نزد هواداران. اما او هم در پست مشابه گومز بازی می‌کند و مصدومیت نیز مشکل اصلی اوست، چون ابراهیما کوناته تبدیل شده به دفاع میانی اصلی در کنار فان‌دایک. ماتیپ 32 ساله شاید تا پایان نقل و انتقالات از لیورپول جدا شود اما در همین شرایط هم مصمم است که در پیش فصل بدرخشد تا یک پیشنهاد خوب دریافت کند چون با توجه به اینکه فقط یک سال از قراردادش باقی مانده، لیورپول به طور جدی خواهان فروش اوست. ماتیپ فعلاً فقط به حفظ آمادگی خود در بالاترین سطح فکر می‌کند تا در شروع فصل جدید در هر تیمی که بود جایگاه ثابتی داشته باشد.

داروین نونیس
هیچ بازیکنی از لیورپول به اندازه داروین نونیس در این تابستان زیر ذره‌بین نخواهد بود. او تابستان گذشته با مبلغی سنگین از بنفیکا به آنفیلد آمد. در پایان فصل اول حضورش در لیورپول، نونیس با 15 گل زده دومین گلزن برتر تیمش بود و البته موقعیت گل‌های زیادی نیز برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرد. با وجود این داروین در هفته‌های پایانی فصل تبدیل به یک نیمکت‌نشین شده بود تا تردیدها در مورد توانایی او بیشتر شود. رقابت در خط حمله لیورپول در این فصل بسیار فشرده است چرا که لوئیس دیاز کاملاً آماده شده است. نونیس باید این فصل نشان دهد که چرا لیورپول 82 میلیون دلار برای او پرداخته است. یک چیز کاملاً قطعی است: اینکه کسی بهانه‌هایی مثل عدم تطبیق با لیگ و کشور جدید یا مشکل ندانستن زبان انگلیسی را در فصل دوم حضور داروین در لیورپول از او نخواهد پذیرفت.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی