صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نقره فرزانه فصیحی در آسیا، نتیجه یک رقابت جذاب

قدم‌هایـــــــی محکم‌تر از همیشــــــه

فرزانه فصیحی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال نقره را از آن خود کرد تا نشان دهد برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ مفصلی دارد.
رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در حالی پیگیری می‌شود که روز گذشته اتفاق‌های خوبی برای دوومیدانی ایران رقم خورد، به خصوص در بخش زنان و در ماده 100 متر. فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، دو دونده سرعت ایران دیروز با عبور از حریفان خود در مرحله نیمه‌نهایی راهی فینال شدند و در این مسابقه توانستند «دو» زیبایی را به نمایش بگذارند. در این مسابقه فرزانه فصیحی که مدتی قبل کمی از روزهای اوجش فاصله گرفته بود، نشان داد هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نامش را حالا حالاها می‌شنویم. فرزانه در این مسابقه زمان 39/11 ثانیه را ثبت کرد و در رده دوم رقابت‌ها قرار گرفت. او در فاصله دو ماه مانده به بازی‌های آسیایی مدالی را به دست آورد که برایش ارزشی چند برابر نسبت به نقره قهرمانی آسیا دارد.
این مدال فرزانه را در مسیر بازی‌های هانگژو مطمئن‌تر از قبل نگه می‌دارد.
او در چند ماه اخیر با یک رقیب جدی مواجه بوده و گویا حضور همین رقیب باعث شده فرزانه بهتر از همیشه باشد. او که در مقطعی رکوردهای جوانان و بزرگسالان را از دست داد، پیش از قهرمانی آسیا باز هم رکورددار بزرگسالان شد، اگرچه در مرحله مقدماتی همین قهرمانی آسیا، باز هم حمیده اسماعیل‌نژاد رکورد 100 متر ایران را به نام خود زد اما این رقابت را فراتر از رکورد باید دید. چرا که فرزانه حالا می‌داند یک رقیب جدی پا به پایش می‌دود و شاید مدال نقره قهرمانی آسیا کمترین نتیجه این رقابت جذاب باشد.
***
 در فینال 100 متر قهرمانی آسیا، فرزانه فصیحی در حالی روی خط استارت ایستاد که حمیده اسماعیل‌نژاد را نیز کنار خود می‌دید اما حمیده نتوانست مانند دور مقدماتی یا نیمه نهایی بدود و به چهارمی اکتفا کرد. حمیده با وجود اینکه روز پنجشنبه در دور مقدماتی زمان 33/11 ثانیه را ثبت کرد و رکورد ملی ایران را شکست و همچنین در نیمه‌نهایی با زمان 35/11 ثانیه فینالیست شد، نتوانست در فینال رکوردی بهتر از 46/11 ثانیه را ثبت کند که با این نتیجه چهارم شد. البته این نتیجه به معنای عملکرد ضعیف اسماعیل‌نژاد نیست. او همراه فرزانه راهی بازی‌های آسیایی می‌شود و تردیدی نیست که در آن روزها، اتفاق‌های زیبایی در همراهی  فرزانه رقم می‌زند.
***
 رقابت‌های دوی 100 متر مردان نیز دیروز برگزار شد و حسن تفتیان به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت. او که مدتی است در خارج از کشور تمریناتش را دنبال می‌کند و در چند مسابقه فرانسه شرکت کرد، در فینال این رقابت‌ها «دو»ی خوبی را به نمایش گذاشت. تفتیان با زمان 10 ثانیه و 23 صدم ثانیه پس از ورزشکارانی از ژاپن و عربستان سوم شد و مدال برنز این رقابت‌ها را به نام خود زد. تفتیان تلاش می‌کند تا در بازی‌های آسیایی هانگژو روی سکو برود که البته کار سختی در پیش دارد اما این مدال می‌تواند انگیزه خوبی را برای او ایجاد کند.  

از نقره صابری تا رقابت پیرجهان در فینال
در سومین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا مهدی صابری در ماده پرتاب وزنه موفق شد اولین مدال تیم ایران را کسب کند.
صابری در مرحله نهایی ماده پرتاب وزنه رکورد 98/19 متر را ثبت کرد و در رده دوم قرار گرفت. همچنین مهدی پیرجهان دیگر نماینده ایران در ماده ۴۰۰ متر مانع این مسابقات کار خود را آغاز کرد. او با ثبت زمان 71/49 ثانیه به عنوان نفر دوم گروه خود از خط پایان عبور کرد و فینالیست شد. مرحله فینال ماده ۴۰۰ متر مانع امروز (شنبه، ۲۴ تیر) برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی