صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

عبدی فراموش نکند دایی در 24 سالگی به تیم ملی رسید

شاه‌محمدی: عیسی بازنده داستان جدایی از پرسپولیس است

جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است عیسی در حق پرسپولیس کم‌لطفی کرد و در شرایطی که در زمان مصدومیت، پرسپولیس پای او ایستاد تا به فرم مطلوب برسد حتماً باید پول کمتر پرسپولیس را به پول بیشتر دیگر تیم مدعی ترجیح می‌داد. بازیکن اسبق پرسپولیس در رابطه با سرمربی پرسپولیس و سایر موارد توضیحات خودش را ارائه داد.

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
در رابطه با خریدهای جدید پرسپولیس خصوصاً در خط حمله چه نظری دارید؟
شهاب بازیکن خیلی خوبی است و شاگرد خودم در تیم امید پرسپولیس بوده که سابقه بازی در تیم بزرگسالان پرسپولیس را هم دارد. شهاب که از فیزیک خیلی خوبی هم برخوردار است در اروپا هم در چند تیم مختلف بازی کرد و بازی و آموخته‌های خودش را تکمیل کرد اما ما نباید فراموش کنیم که شهاب مهاجم نوک نیست و در پست وینگر و مهاجم سایه تجربه بالایی دارد از این رو با وجود همه توانایی‌هایی که شهاب دارد پرسپولیس به یک مهاجم ششدانگ دیگر نیاز دارد.
اما عبدی با 4 گلی که در دیدار دوستانه تیمش مقابل شمس‌آذر به ثمر رساند نشان داد که برای فصل آینده انگیزه‌های زیادی دارد.
عبدی الان مهاجمی 24 ساله است بازیکنی که شاگرد خودم بوده و باید امسال خیلی بهتر از اینها بازی کند اما او باید این را هم در نظر بگیرد که علی دایی در 24 سالگی به تیم ملی آمد و از همه مهاجمان پیشی گرفت. به همین دلیل عبدی در این شرایط و سن و تجربه‌ای که دارد باید بهترین نمایش‌ها را در بازی‌های رسمی ارائه دهد و گل بزند. گلزنی همیشه حس خوبی دارد اما به هر حال شرایط بازی‌های تدارکاتی با بازی‌های رسمی کاملاً متفاوت است از این‌رو عبدی در این فصل باید خیلی سرحال باشد و به هیچ دروازه‌ای رحم نکند تا فرصت انتقاد به کسی را ندهد چون در این صورت او خیلی ضرر خواهد کرد چه بسا که امسال برای درخشش و بازی در آسیا بهترین فرصت برای او مهیاست تا دوباره همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. با وجود این من معتقدم با وجود خریدهای خوبی که پرسپولیس داشته حتماً باید در دو پست مهاجم نوک و دروازه‌بان، پرسپولیس باید دو یک مهاجم نوک ششدانگ و یک دروازه بان ولو اگر با فاصله سی یا چهل درصدی با بیرانوند هم قرار داشت را جذب کند. در این بین بحث دروازه‌بان برزیلی را شنیدم که بد نیست چون برزیلی‌ها در هر حال بازیکنان خوبی هستند یا اگر نشد دروازه‌بان هوادار را جذب کنند که او نیز گلر بدی نیست و می‌تواند در پرسپولیس در زمانی که بیرانوند مشکل داشت این تیم را کمک کند. هیچ بازیکنی حق ندارد سر پرسپولیس منت بگذارد و هر کسی که خواست این کار را انجام بدهد باید او را از تیم کنار گذاشت.
از بین دروازه‌بان وطنی و خارجی شما کدامیک را برای پرسپولیس بهترمی‌دانید؟
هر دو مورد هم دروازه‌بان‌های خوبی هستند. یحیی هم خودش مربی زرنگ و کاربلدی است و در نهایت هم بهترین خرید را انجام می‌دهد چه بسا که مانند شهاب و ریگی و کنعانی‌زادگان حتماً باز هم بهترین بازیکنان را برای پرسپولیس جذب خواهند کرد.
در رابطه با جذب عزت‌اللهی چه نظری دارید؟
 هافبک خیلی خوبی است. پدرش هم در ملوان زمانی که خودم در پرسپولیس بودم بازیکن خیلی خوبی بود و اگر به پرسپولیس بیاید قدرت خط میانی را افزایش خواهد داد اما همان طور که گفتم نیاز اصلی پرسپولیس مهاجم نوک و جذب دروازه بانی است که اگر بیرانوند 100 باشد او باید توانایی حداقل 60 تا 70 درصدی را داشته باشد. به هر حال تیم پرسپولیس به‌دلیل درگیر بودن در چند جام از این پست متضرر نخواهد شد.
در خصوص عیسی که به سپاهان رفت چه نظری دارید؟
به نظرم عیسی در حق پرسپولیس کم لطفی کرد. پرسپولیس در زمان مصدومیت پای او ایستاد به همین دلیل او باید 15 میلیارد یا هر پول دیگر پرسپولیس را به تیم‌های دیگر ترجیح می‌داد. الان هم همه گرفتار هستند و این موضوع فقط مختص به عیسی نیست. از سوی دیگر زمانی که عیسی 20 میلیارد طلب می‌کند واقعاً می‌تواند اندازه این پول برای پرسپولیس بازی کند. عیسی در حق پرسپولیس کار خوبی نکرد اما در هر حال خود او بازنده این ماجرا خواهد بود چون برای بازیکن، با قدرت و برندی که پرسپولیس دارد هیچ باشگاهی در ایران مانند آن نیست چون بازیکن حتی بعد از اتمام دوران فوتبالش باز هم می‌تواند از نام پرسپولیس به خود ببالد و از آن استفاده کند.
در رابطه با قرعه پرسپولیس در پنج هفته اول و بازی مقابل استقلال در هفته پنجم چه نظری دارید؟
قرعه پرسپولیس بد نیست و با حضور تماشاگر چند گل از حریف جلو است و قادر است با برد فصل را شروع کند. تا هفته پنجم هم به آمادگی خوبی می‌رسد از این‌رو پرسپولیس در این فصل باز هم از مسابقات داخلی، سربلند بیرون خواهد آمد.
در رابطه با لغو اردوی پرسپولیس در ترکیه و تأثیراتش چه نظری دارید؟
حتماً مربی می‌خواست تیمش را در آنجا به لحاظ روحی روانی و سایر موارد قبل از لیگ به اوج برساند اما حالا که نشده در ایران هم شهرها و امکاناتی وجود دارند که پرسپولیس می‌تواند اردوی خودش را در آنجا برگزار کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی