صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

لیگ ملت‌های والیبال 2023

شگفتی مرحله آخر

امیررضا همایون
خبرنگار
مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2023 در بخش مردان با برگزاری بازی‌های روز آخر به طور رسمی به پایان رسید تا تمام نگاه‌ها این بار به گدانسک میزبان مرحله نهایی بخش مردان باشد. رقابت‌هایی که از روز چهارشنبه 28 تیرماه با برگزاری مرحله یک چهارم نهایی در فشرده‌ترین حالت ممکن آغاز می‌شود و در نهایت روز اول مرداد ماه هم با برگزاری مسابقات رده بندی و فینال به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های اول تا سوم پنجمین دوره لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان مشخص شود.
 
امریکا صدرنشین دور مقدماتی
هفته سوم و پایانی بخش مردان در دو شهر آناهایم ایالات متحده و پاساروی فیلیپین برگزار شد. ایالات متحده موفق شد عملکرد فوق‌العاده‌اش را ادامه بدهد. از سوی دیگر تیم ژاپن که بدون شکست به این هفته رسیده بود با متحمل شدن دو باخت از صدر جدول پایین آمد و مرحله گروهی را با حضور در رتبه دوم جدول رده بندی به پایان برد. البته صعود ژاپن به مرحله نهایی پیش از آغاز مسابقات هفته سوم مسجل شده بود  و به همین علت فلیپ بلین سرمربی کهنه‌کار سامورایی‌ها تصمیم گرفته بود به برخی از بازیکنان مطرحش در این هفته استراحت بدهد و آنها را با خودش به پاسارو نبرد تا سامورایی‌ها با تمام قدرت برای حضور در مرحله نهایی از توکیو به گدانسک سفر کنند. در پایان مرحله گروهی تیم‌های امریکا، ژاپن و برزیل به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. نکته جالب اینکه تیم ملی فرانسه مدافع عنوان قهرمانی که تا پیش از آغاز مسابقات این هفته در نیمه دوم جدول حضور داشت با عملکرد درخشانی که در آناهایم از خودش به نمایش گذاشت (سه پیروزی و یک شکست) به جمع هشت تیم پایانی جدول صعود و حضورش در مرحله نهایی مسابقات را با آندره جیانی ایتالیایی برای دومین سال متوالی قطعی کرد.
 
یک‌چهارم مرحله نهایی
مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی روز چهارشنبه هفته آینده به میزبانی شهر گدانسک برگزار می‌شود. در مهمترین مسابقه روز اول امریکا و فرانسه به مصاف یکدیگر می‌روند،  جدالی که باتوجه به شکست شاگردان جیانی مقابل پسران جان اسپرو در هفته سوم برای آنها یک مصاف انتقامی به حساب می‌آید. دیگر بازی روز اول را آرژانتین و ایتالیا برگزار می‌کنند. به نظر نمی‌رسد شاگردان دی جورجی در تیم امریکا باتوجه به عملکردی که در مرحله مقدماتی از خودشان به نمایش گذاشتند، کار سختی برای کسب پیروزی در این بازی و صعود به مرحله نیمه نهایی داشته باشند. مهمترین بازی روز دوم بین لهستان و برزیل برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که شاگردان رنان دال زوتو در تیم برزیل باتوجه به حضور تماشاگران لهستانی در مسابقات و قدرتی که این تیم در خانه پیدا می‌کند،  کار سختی را پیش رو خواهند داشت و امکان رخ دادن هر اتفاقی حتی حذف سلسائو در یک‌‌چهارم نهایی وجود خواهد داشت. دومین بازی روز دوم را دو تیم شگفتی ساز مرحله مقدماتی یعنی ژاپن و اسلوونی برگزار خواهند کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی