صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

25 تیر، روز بزرگ میامی

خدا روز بازنشستگی مسی را تعیین می‌کند

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره زمان معارفه لیونل مسی در اینترمیامی مشخص شد، حالا هنرمندان بزرگ برای اجرا در این مراسم به صف شده‌اند. باشگاه جدید ستاره آرژانتینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است از سوپراستار خود در تاریخ 25 تیر طی مراسم با شکوهی رونمایی کند. باشگاه دیوید بکهام در این بیانیه‌ نوشت: «اینتر میامی سی اف روز یکشنبه 25 تیر ساعت 18 به وقت محلی مراسم معارفه لیونل مسی را در استادیوم DRV PNK  برگزار خواهد کرد. هواداران می‌توانند منتظر شب به یاد ماندنی با مراسم سرگرم‌کننده باشند.»
 
کدام چهره‌های مشهور مسی را همراهی خواهند کرد؟
علاوه بر معارفه مسی، باشگاه قصد دارد از این فرصت استفاده کند و اسطوره بارسلونا، سرخیو بوسکتس را که چندین فصل با مسی هم‌تیمی بود را در کنار او به هواداران معرفی کند. در این بیانیه همچنین اشاره شده که این رویداد یک شب سرگرم کننده خواهد بود و در آن هنرمندان بزرگی اجرا خواهند داشت. به گفته روزنامه‌نگار فرانکو پانیزو، میامی تلاش می‌کند تا هنرمندان محبوبی از جمله بانی بد، شکیرا و مالوما را برای معارفه رسمی مسی روی صحنه بیاورد. بر اساس گفته باشگاه افرادی که بلیت‌های فصلی اینتر میامی را خریده‌اند می‌توانند به صورت رایگان و با دریافت ایمیل دعوتنامه در این مراسم حضور پیدا کنند.
 
لیونل مسی چه زمانی اولین بازی خود را در اینتر میامی انجام می‌دهد؟
اگرچه معرفی مسی در 25 تیر تأیید شده است، اما این بازیکن آرژانتینی تا 30 تیر در مسابقات جام اتحادیه مقابل کروز آزول از مکزیک با تیم MLS اولین بازی خود را انجام نخواهد داد.

 سرنخ‌های بازنشستگی
لیونل مسی در حالی که خود را برای معارفه در اینتر میامی آماده می‌کند، سرنخ‌هایی از بازنشستگی در او دیده می‌شود. این بازیکن 36 ساله یکشنبه به عنوان بازیکن اینترمیامی معرفی خواهد شد و با رسانه‌های محلی در مورد آینده خودش صحبت کرده است. ستاره آرژانتینی فوتبال، در این گفت‌وگو به صراحت اعلام کرد که شمارش معکوس او برای بازنشستگی در تیم ملی آغاز شده است. قاعدتاً به خاطر سن و سالی که از مسی گذشته، او با آویزان کردن کفش‌هایش فاصله چندانی ندارد. او در این مورد گفت: «دقیقاً نمی‌دانم چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد. تمام تلاشم را می‌کنم که از روز به روز حضورم در فوتبال لذت ببرم، اما این واقعیتی است که نمی‌توان از آن فرار کرد و باید به بازنشستگی نیز فکر کنم.»
 
خدا به مسی می‌گوید چه زمانی بازنشسته شود
او ادامه داد: «فکر می‌کنم زمانش که برسد این اتفاق رخ خواهد داد. وقتی در مدت اخیر به همه چیز رسیده‌ام و تنها چیزی که باقی مانده لذت بردن از ادامه راه است. همانطور که همیشه گفته‌ام، خدا خواهد گفت که آن لحظه چه زمانی خواهد بود.» مسی روز یکشنبه در ورزشگاه لاکهارت فلوریدا به عنوان بازیکن جدید با اینتر میامی MLS معارفه خواهد شد، او در این تیم بار دیگر با مربی سابق خود تاتا مارتینو ملاقات خواهد کرد. مسی زیر نظر تاتا در سال‌های 2014-2013 در بارسلونا و بین سال‌های 2014 تا 2016 در تیم ملی آرژانتین بازی کرده است. نکته جالب این مصاحبه این است که مسی اشاره کرد که به خاطر استرسی که او و خانواده‌اش متحمل می‌شدند اگر با آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 نمی‌شد، از تیم ملی خداحافظی می‌کرد. لئو ادامه داد: «اگر قهرمان جهان نبودم، دیگر اینجا نبودم. تیم ملی برای من بهترین است و روزهای بسیار بدی نیز در این تیم داشتم. زمانی که در اوج خود در بارسلونا بودم - جایی که لیگ قهرمانان، لیگ‌های اسپانیا و جوایز انفرادی را فتح کردم – مجبور شدم از تیم ملی خداحافظی کنم و خانواده‌ام رنج زیادی کشیدند.»
 
شکست مقابل عربستان در قطر 2022
مسی نمی‌توانست شکست 2-1 آرژانتین در مرحله گروهی مقابل عربستان را نادیده بگیرد. او گفت: «ما بعد از 35 یا 36 بازی بدون باخت به آن بازی رسیدیم. نمی‌دانستیم بعد از باخت باید چه واکنشی نشان دهیم. زیرا خوشبختانه تا آن زمان آن را تجربه نکرده بودیم. بچه‌های زیادی بودند که اولین جام جهانی خود را تجربه می کردند و به همین خاطر بازی با عربستان سعودی بسیار سخت بود. چه بخواهید چه نخواهید، اضطراب زیادی در این بازی وجود داشت اما در ادامه تیم نشان داد که به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد و بسیار قوی هستند.»
 
چالش جدید در میامی
در نهایت، او در مورد پیوستن به اینتر میامی صحبت و اعلام کرد که بی‌صبرانه منتظر چالش جدید زندگی خودش است: «از تصمیمی که گرفتیم خوشحالیم و مشتاقیم که با چالش جدید روبه‌رو شویم. قرار نیست ذهنیتم تغییر کند و هر جا که باید باشم تلاش خواهم کرد تا بهترین عملکردم را برای خودم و باشگاه انجام دهم تا در بالاترین سطح به عملکردم ادامه دهم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی