صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

علیرضا اکبرپور: می‌خواستند با بیرانوند کتک کاری کمپ را ماستمالی کنند

استقلال از نقل و انتقالات عقب است

شرایط استقلال وقتی پست مدیریت به خطیر رسید، اسفناک بود و تقریباً خطیر باشگاه ویران شده‌ای را تحویل گرفت تا از نو بسازد. شوک بزرگی که بیرانوند در بازار نقل و انتقالات به استقلال زد؛ باعث جدایی دو مدیری شد که قرار بود بمب بترکانند(از نوع مثبت) اما بمبی که در باشگاه ترکید منجر به ویران شدن باشگاهی شد که هواداران میلیونی‌اش هر روز به امید خبری خوب گوش به زنگ رسانه‌ها هستند. حالا در شرایطی که چند ستاره استقلال جدا شده‌اند، تیم در بلاتکلیفی مطلق است و هواداران بابت همه شکست‌های نقل و انتقالاتی دل شکسته هستند، در این شرایط، خطیر باید کاری کند کارستان. نخستین قدم مدیرعامل جدید که وارث ویرانه‌هایی است که مدیران قبلی مسبب آن بوده‌اند، تمدید قرارداد مرادمند و بعد از آن هم شاید قرارداد بستن با بازیکنانی که در لیست نکونام بودند. اما آنچه مسلم است اینکه استقلال تا به این لحظه فرصت زیادی از دست داده است و لیست دلخواه نکونام قرار نیست وارد لیگ تازه شود. در خصوص تمام مسائلی که طی این چند وقت اخیر استقلال را آزار داد و شرایط خاصی که این تیم دارد با علیرضا اکبرپور مصاحبه کردیم.

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
 
بعد از مسائل حاشیه‌ای که برای استقلال پیش آمد و مدیرعامل این تیم استعفا داد،  آقای خطیر مدیرعامل استقلال شد،  حضور ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
آقای خطیر تحصیل کرده است و به نظرم مدیر بدی نیست. امیدوارم این مدیر با سواد بتواند تیم را جمع و جور کرده و به جایگاه اصلی خود برساند. نخستین کاری که ایشان باید انجام دهد این است که منابع مالی تهیه کند تا تیم از بحران مالی بیرون بیاید.
خیلی‌ها این تغییر مدیریت گاه و بیگاه استقلال را مغرضانه می‌دانند. شما هم چنین عقیده‌ای دارید؟
قطعاً ثبات مدیریتی یکی از عوامل موفقیت هرتیمی است. اگر دائماً مدیر در یک تیم عوض شود،  ضربه خواهد خورد و استقلال از این بابت زیاد ضربه خورده است. اما نکته اینجا است که هر ساله در این مقطع استقلال با مشکل مدیریتی مواجه است و تمام زمان خود را در فصل نقل و انتقالات از دست می‌دهد. باید مسئولان چند سال به خطیر زمان دهند تا برنامه خودش را در استقلال پیاده کند. تیم استقلال،  تیم مردمی است و مشکلات هواداران استقلال را اذیت می‌کند.
نکته منفی که در خصوص مدیریت آقای خطیر گفته می‌شود،  پرخاشگری ایشان است. آقای خطیر زود عصبانی و هیجان‌زده می‌شوند و کارشناسان بر این عقیده هستند این رفتار به استقلال ضربه می‌زند،  نظر شما در این ارتباط چیست؟
من چنین شخصیتی در آقای خطیر ندیدم. ایشان فردی با سواد هستند و همیشه برخورد مناسب داشته‌اند. اما در کل باید مدیر خونسرد باشد و خویشتن‌داری کند چون در باشگاه بزرگی مثل استقلال مشکلات زیاد است و این مدیر است که باید هواداران را به موقع آرام کند.
با توجه به مذاکره با بیرانوند و فرصت هفت روزه‌ای که از دست رفت،  استقلال در فصل نقل و انتقالات عقب افتاد. نظر شما در این خصوص چیست؟
من از همان ابتدا هم می‌دانستم که بیرانوند به استقلال نمی‌آید،  یعنی اگر خودش هم می‌خواست آقایانی که رنگی هستند و دستی بر آتش دارند اجازه این کار را نمی‌دادند. فقط می‌خواستند مردم را سرکار بگذارند و اشتباهاتی که شده بود را تا حدود زیادی ماستمالی کنند.
منظورتان کتک کاری در تمرین استقلال است؟
بله،  می‌خواستند با بیرانوند کتک‌کاری کمپ را ماستمالی کنند. به همین دلیل بود هواداران را سرکار گذاشتند و متأسفانه تیم استقلال ضربه خورد. حرف من این است که وقتی می‌گویند 15 میلیون در حساب باشگاه نیست بعد چطور رفتند با کسی مذاکره کردند که قرار بود 100 میلیارد بگیرد در حالی که با این پول می‌توانستند سه تا بازیکن بگیرند تا ضعف‌های استقلال برطرف شود.
گفتند که بعضی از هواداران متمول قرار است این پول را پرداخت کنند.
همه ما می‌دانیم از چه کسانی حرف می‌زنند. همین آقایان در گذشته به استقلال پول دادند بعد بیشترش را پس گرفتند. پس این افراد دلسوز نیستند. حرف  من این است تیم‌های بزرگ نیاز به توجه دارند. مسئولان باید به این نکات توجه کنند و به تیم‌های بزرگ خودشان توجه کنند چون این تیم‌ها باعث پیشرفت فوتبال ما می‌شوند.
بحث جذب بیرانوند وسط کشیده شد چون حسینی فصل ضعیفی را پشت سر گذاشت،  نظرتان در خصوص این بازیکن و اینکه هواداران رغبتی به ماندنش ندارند،  چیست؟
این حقیقت است که حسینی فصل پیش خوب نبود و دلیلش هم نداشتن یک رقیب سرسخت بود. وقتی بازیکنی در تمام بازی‌ها باشد رغبتی برای تلاش ندارد. در دو، سه سال اخیر استقلال فقط یک گلر خوب دارد و این باعث بروز چنین مشکلاتی است.
اما گفته می‌شود بعضی از بازیکنان خودشان مانع ورود رقیب در تیم می‌شوند!
این خیلی بد است و نشان ضعف مدیریت است. همین بازیکن سالاری است که وضعیت را به اینجا می‌رساند.
فکر می‌کنید استقلال در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد؟
در تمام پست‌ها. ببینید چند بازیکن از استقلال جدا شده است؟ به جای آنها برای فصل بعد کدام بازیکن را گرفته‌اند. فکر می‌کنم استقلال در فصل نقل و انتقالات مثل فصل‌های قبل عقب است و امیدوارم آقای خطیر فکری برای این مشکلات بیندیشد.
هواداران استقلال معتقد هستند که مسئولان در تمام موارد تبعیض قائل می‌شوند،  نمونه بارز آن ماجرای سربازی سرلک است. در حالی که یزدانی و مرادمند موظف شدند به سربازی بروند،  سرلک قسر در رفت!
همه می‌دانند که تعدادی از مسئولان که البته تعدادشان هم کم نیست رنگی هستند و در این زمینه‌ها اعمال نفوذ می‌کنند. تا به این لحظه هم کاری از دست هیچ کس برنیامده است. ما هم هر چه می‌گوییم بی‌فایده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی