صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

قرعه خوبی برای ملوان افتاد

جعفری: انتقالم به ملوان غیرمنتظره بود

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
انتقال رضا جعفری از نساجی قائمشهر به ملوان بندرانزلی باعث شد خیلی‌ها این انتقال را جنجالی بدانند چراکه جعفری از یک تیم مازندرانی به تیمی گیلانی منتقل شده و عده‌ای فکر می‌کنند نقل و انتقال در تیم‌های شمالی، مثل نقل و انتقال بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس است و می‌تواند سر و صدای زیادی به پا کند. البته خود رضا جعفری که اهل تهران است، به چنین چیزی اعتقاد ندارد و فکر می‌کند نساجی و ملوان در سال‌های اخیر همیشه حامی هم بودند و به هم کمک هم کردند. پس نباید این انتقال را جنجالی دانست. جعفری درباره انتقال به ملوان، شرایط این تیم انزلی‌چی، کار با مهدی تارتار، قرعه‌کشی لیگ و... توضیح می‌دهد.

چه شد که از نساجی به ملوان رفتی؟
خب این انتقال غیرمنتظره بود. من با توجه به شناختی که از آقای تارتار داشتم، ملوان را انتخاب کردم. ضمن اینکه ملوان هواداران خیلی خوبی دارد که این باعث شد از بین گزینه‌هایی که داشتم، ملوان را انتخاب کنم.
منظور از غیرمنتظره چه چیزی است؟
خب من پیشنهادهایی داشتم که از تیم‌های شناخته شده‌تر بود و فکر می‌کنم الان زمان مناسبی نیست که در مورد آن تیم‌ها صحبت کنم اما به هر حال نشد به آنجا بروم. به همین دلیل حضورم در ملوان غیرمنتظره شد.
یعنی خودت تصور نمی‌کردی به ملوان بیایی.
دقیقاً اما الان خیلی خوشحالم که ملوان را انتخاب کردم.
در مورد ملوان گفته می‌شود مهدی تارتار هنوز قرارداد نبسته است.
من هم این مسأله را شنیدم اما آقای تارتار در تمرینات حضور دارند و با جدیت کار را دنبال می‌کنند. فکر می‌کنم این مسأله شایعه باشد.
آقای تارتار قبلاً در مسجدسلیمان هم سابقه داشته که خیلی دیر قرارداد ببندد. در واقع منتظر می‌ماند ببیند بازیکنان مورد نیازش جذب می‌شوند یا نه، بعد در مورد ماندن یا رفتن تصمیم می‌گیرد.
حتماً اینطور است. شاید به همین دلیل قرارداد نبسته اما فکر می‌کنم دیگر تیمش تکمیل شده است.
حالا شما استرس نداری که تارتار جدا شود؟
بعید می‌دانم اینطور شود چون آقای تارتار خودش مستقیم با من صحبت کرد. فکر نکنم این کار را بکند. البته تا حالا فکرش را نکرده‌ام اما قطعاً بالای سر تیم می‌ماند و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.
اینکه شما از نساجی به ملوان رفتی، می‌گویند انتقال جنجالی. با توجه به حساسیتی که بین این ۲ تیم وجود دارد، چطور تصمیم گرفتی به انزلی بروی؟
من فکر می‌کنم این ۲ تیم در سال‌های اخیر خیلی متحد بودند. پارسال وقتی نساجی به فینال جام حذفی رفت، هواداران ملوان آمدند تشویق کردند. وقتی هم ملوان به لیگ برتر آمد، باشگاه نساجی تبریک گفت. این ۲ تیم با هم خوب هستند و حساسیتی وجود ندارد. من همیشه این ۲ تیم را با هم خوب دیده‌ام. مگر اینکه قبلاً بوده باشد که من در جریان نیستم. به نظرم حساسیت‌ها بین انزلی و رشت وجود دارد و کری‌خوانی‌ها در آنجاست.
پس مشکلی نداری.
نه، اتفاقاً تعجب کردم که گفتند انتقال جنجالی. اینجا مردم خوب و مهمان‌نوازی دارد که کنار تیم هستند. هواداران ملوان واقعاً فهمیده و پرشور هستند، مثل هواداران نساجی. من در این 3،‌2 روز که در تمرینات هستم واقعاً خوشحالم که چنین انتخابی داشتم.
قرعه‌کشی لیگ برای ملوان چطور بود؟
به نظر من قرعه خوبی برای ملوان افتاد چون یکی در میان بازی‌ها سخت و راحت‌ است. قرعه در کل شانسی است اما برای ملوان خوب افتاد.
بازی اول هم مقابل ذوب‌آهن یعنی تیم سابق تارتار است.
بله، بازی اول با توجه به اینکه تارتار از ذوب‌آهن آمده، احتمالاً مهم‌تر است. ذوب‌آهن هم تیم خوبی دارد و آقای ربیعی نشان داد مربی خوبی است که تیم‌هایش خوب بازی می‌کنند. به نظرم بازی خوبی خواهد شد و اگرچه اوایل لیگ است اما می‌رویم امتیاز بگیریم که شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشیم.
اردوهای ملوان به چه صورت خواهد بود؟
فعلاً همین انزلی هستیم اما احتمالاً اردوی تهران هم خواهیم داشت.

ZOOM

ملوان در سال دوم حضور در لیگ برتر چه هدفی را دنبال می‌کند؟
من 3،‌2 روز است که آمده‌ام اما آقا مهدی (تارتار) با توجه به سابقه مربیگری که دارد، قطعاً تیم‌های جانداری راهی مسابقات می‌کند. راجع به هدف صحبتی نکردم اما بازی به بازی پیش می‌رویم و تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم که مردم انزلی را خوشحال کنیم.

ملوان در چند روز اخیر بازیکنان زیادی جذب کرده، با کدام‌یک از آنها قبلاً هم‌تیمی بودی؟
من الان با حسین مرادی هم‌اتاق هستم که از بچگی و 6،5 سال پیش که در سایپا بودیم همدیگر را می‌شناسیم. با مصطفی ناییج هم قبلاً هم‌تیمی بودم. در کل بازیکنان خوبی جذب شدند که در کنار بازیکنان خوبی که ماندند، تیم خوب و سرحالی داریم و تلاش می‌کنیم نتایج قابل قبولی بگیریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی