صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

هری کین روی نیمکت؛

شمارش معکوس برای امبــــــاپه آغــــــاز شد!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

دوران حضور امباپه در پاری سن ژرمن ممکن است این هفته وارد فاز پایانی خود شود. باشگاه فرانسوی نیز کین را به‌عنوان جایگزین احتمالی کاپیتان فرانسه در نظر گرفته است.
انتظار می‌رود که طی ساعت‌ها و روزهای آینده اخباری در مورد امباپه و داستان پیوستنش به رئال مادرید را بشنویم تا تکلیف این پرونده برای همیشه روشن شود. در واقع این باشگاه پاریسی است که با افزایش فشار روی این بازیکن از او می‌خواهد زودتر تکلیف آینده‌اش را مشخص کند و به او تا قبل از شروع پیش فصل فرصت داده که بین تمدید یا فروش یکی را انتخاب کند.
آخرین کسی که در مورد این پرونده صحبت کرده است، لئوناردو مدیر ورزشی سابق پاریسی هاست. او در مورد این بازیکن 24 ساله در مصاحبه‌ای با لکیپ گفت:«فکر می‌کنم زمان جدایی امباپه فرا رسیده است، هر اتفاقی بعد از جدایی او رخ دهد به نفع پاریس خواهد بود. پاری سن ژرمن قبل از کیلیان امباپه وجود داشت و پس از او نیز وجود خواهد داشت. او شش سال در پاریس بوده و در این شش فصل، پنج باشگاه مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند (رئال مادرید در سال‌های 2018 و 2022، لیورپول در سال 2019، بایرن مونیخ در سال 2020، چلسی در سال 2021 و منچسترسیتی در سال 2023). هیچ کدام از آنها که امباپه را در ترکیب خود نداشتند، این یعنی تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان نیازی به امباپه ندارد.»
لئوناردو رفتار اخیر امباپه را مورد انتقاد قرارداد و گفت:«شاید او یکی از عوامل اخراج من بود، اما هیچ کینه‌ای از او ندارم، رفتار دو فصل اخیر امباپه نشان داده که او هنوز بازیکنی نیست که توانایی رهبری یک تیم را داشته باشد. او بازیکن بزرگی است اما رهبرنه. او یک گلزن بزرگ است، نه یک بازیساز، ساختن تیم پیرامون او سخت است.»
در سال ۲۰۲۱ و در تابستانی که امباپه می‌خواست به رئال مادرید بپیوندد، لئوناردو ابتدا می‌خواست که این مهاجم را بفروشد. با این حال قطر که حرف آخر را در تصمیم گیری‌های پی اس جی می‌زند، قاطعانه از شنیدن پیشنهادهای رئال مادرید خودداری کرد. اختلاف این مدیر ورزشی با امباپه به حدی رسید که ناصر الخلیفی خودش مذاکرات برای تمدید قرارداد این فوتبالیست را برعهده گرفت و در ماه مه۲۰۲۲ به هدفش برای تمدید دو به اضافه یک سال با این بازیکن رسید.
 
آینده امباپه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد
تنش بین امباپه و پاریس به اوج خودش رسیده است. شماره 7 به دور از هر گونه جنجالی به تور تفریحی تابستانی خود ادامه می‌دهد. او پس از حضور در میامی، برای چند روز از کشور پدرش، کامرون، دیدن کرد و بزودی در الجزایر، کشور مادرش، فرود خواهد آمد.
او قرار است روز دوشنبه 26 تیر، چهار روز قبل از اولین بازی دوستانه تابستانی این باشگاه، به کمپ دز لوژ پی اس جی بازگردد. امباپه در 30 تیر برای این تیم بازی نخواهد کرد و کنار گذاشتن تصویر او از بنرهای تبلیغاتی این باشگاه سؤالات زیادی را به وجود آورده است. درست یک روز بعد از بازگشت امباپه به کمپ قرار است که تیم به تور تابستانی ژاپن برود و ناصر الخلائفی امیدوار است با حل و فصل پرونده امباپه تیمش به پیش فصل برود.
 
کین روی نیمکت ذخیره
گزارش‌ها در فرانسه همچنین حاکی از آن است که ممکن است پی اس جی برای هری کین به‌عنوان جایگزین ستاره فرانسوی اقدام کند. اگر این اتفاق بیفتد، آنها دوست دارند خرید جدید خود را در تور ژاپن به نمایش بگذارند. حال می‌توان گفت شمارش معکوس برای حل و فصل پرونده امباپه و پی اس جی و ورود احتمالی او به مادرید آغاز شده است.
 
پرز دو بار شکست نمی‌خورد
پس از شکست پروژه انتقال امباپه به رئال مادرید در تابستان 2022، کهکشانی‌ها به کل استراتژی را برای به خدمت گرفتن این بازیکن تغییر داده است. هیچ کس نمی‌تواند منکر این شود که کیلیان امباپه بازیکن رؤیایی فلورنتینو پرز است و دوست دارد برنابئوی جدید را با حضور این سوپر استار افتتاح کند اما حالا تا قدمی از سوی این بازیکن برداشته نشود مادرید برای او اقدام نخواهد کرد. پس از پایان فصل بود که امباپه با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که قصدی برای تمدید قراردادش ندارد اما می‌خواهد سال پایانی را در پاریس بماند. این شرایط فقط دو راه پیش روی پاریس قرار داد، یا فروش در همین تابستان و یا جدایی در تابستان آینده به‌صورت رایگان.
سران قطری که اصلاً نمی‌خواهند سوپراستار خود را مجانی از دست بدهند به‌دنبال راضی کردن این بازیکن برای تمدید هستند، اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و بازیکن باز هم قصد تمدید نداشته باشد او فروخته خواهد شد. با تمام این شرایط رئال مادرید باز هم تا زمانی که خود بازیکن به‌صورت علنی درخواست جدایی ندهد و یا پاریس برای او قیمتی تعیین نکند، برای این انتقال قدمی پیش نخواهد گذاشت. فلورنتینو پرز یک بار طعم شکست را در این پرونده چشیده است و به قول جوزپ پدررول مجری و تهیه کننده برنامه ال چرینگیتو: فلورنتینو پرز هرگز دو بار شکست نخواهد خورد!

جستجو
آرشیو تاریخی